חברת החשמל: לקזז שכר השובתים ב-30%
העיצומים בשירות 103: מנהל אגף משאבי אנוש בחברת החשמל הורה למנהלי אגפים לנכות 30% משכר עובדים שלא עבדו בשל העיצומים. בהנהלה טוענים כי הוועד הורה לעובדי 103 לעבוד באופן שיביא לכך שכל שיחה תמתין לפחות 3 דקות בטרם תקבל מענה
לכתבות נוספות בנושא חברת החשמל
- זמן המתנה ממושך במוקד חברת החשמל
- כך השתלט יו"ר ועד חברת חשמל על כספכם
- שופט: הניתוקים של חברת החשמל - רשלנות
גם אתם יכולים להשקיע בקלות - הערוץ שלכם לעולם שוק ההון
"עובד הנוקט בעיצומים ואינו ממלא את מלוא המשימות מוטלות עליו, יהא זכאי לשכר חלקי בלבד בימים בהם השתתף בעיצומים", כתב אוברקוביץ' למנהלים.
מכתבו של מנהל אגף משאבי אנוש נשלח לאחר שזמן ההמתנה למענה במוקד 103 התארך בצורה משמעותית החל מאתמול. בהנהלה טוענים כי ועד העובדים הורה לעובדי 103 לעבוד באופן שיביא לכך שכל שיחה תמתין לפחות 3 דקות בטרם תקבל מענה, ולא כמה עשרות שניות כמו שנהוג היום.
הרקע להחלטת הוועד הוא, ככל הנראה, הערכותיהם כי במסגרת צעדי הצמצום שיוזמת ההנהלה לקראת שנת 2015, יפגעו תנאי ההעסקה בשירות 103. בוועד מעוניינים להראות להנהלה את המשמעות של הפגיעה בשירות 103 והיא שזמן ההמתנה יתארך.
מכיון שעל פי חוק, מחויבת חברת החשמל לזמן המתנה שאינו עולה על 3 דקות. בהנהלה לא מתכוונים לפנות לבית הדין לענייני עבודה בנושא. ועד העובדים אינו מאשר בשלב זה כי הוא נוקט בעיצומים ולכן גם לא צפוי להסכים לפגיעה בשכרם של עובדים.