בטיחות: טסלה הצטיינה, מחליפת סוזוקי אלטו כשלה
סוזוקי סלריו, המחליפה של האלטו שתשווק בקרוב בישראל, כשלה במבחן הבטיחות של Euro NCAP - ממש כמו קודמתה. ב.מ.וו, טסלה, ניסאן וסקודה רשמו תוצאות מצוינות
כשלון מביך לסוזוקי במבחן הבטיחות האירופי, ה-Euro NCAP. במבחן הבלתי תלוי החשוב ביותר שעוברות מכוניות המשווקות בישראל, רשמה סוזוקי סלריו - מכונית מיני שתחליף בישראל בתוך מספר חודשים את האלטו, ציון נמוך של שלושה כוכבי בטיחות. זאת, בשל רמת הגנה נמוכה לנוסעים ואבזור בטיחות חסר.
טסלה S במבחן הריסוק של Euro NCAP:
התוצאות הרעות של סוזוקי בולטות במיוחד לנוכח יתר הנבחנות - שזכו כולן לציון חמישה כוכבים מרבי. אלו כוללות את טסלה מודל S החשמלית, ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר, סקודה פאביה החדשה וניסאן פולסאר.
המכונית | ציון כולל | הגנה על מבוגרים | הגנה על ילדים |
הגנה על הולכי רגל |
דירוג מערכות בטיחות |
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר | 5 כוכבים | 84% | 85% | 60% | 70% |
טסלה מודל S | 5 כוכבים | 82% | 77% | 66% | 71% |
ניסאן פולסאר | 5 כוכבים | 84% | 81% | 75% | 84% |
סוזוקי סלריו | 3 כוכבים | 61% | 74% | 68% | 38% |
סקודה פאביה | 5 כוכבים | 81% | 81% | 69% | 69% |
רף המינימום | ל-5 כוכבים | 80% | 75% | 60% | 65% |
הסלריו (Celerio) זכתה לביקורת מה-Euro NCAP במבחן המדמה פגיעה חזיתית ברכב אחר במהירות של 64 קמ"ש, פגיעה צדית מרכב אחר במהירות 50 קמ"ש ופגיעה צדית עצמית של הרכב בעמוד במהירות של 29 קמ"ש ותאונה אחורית. הסלריו הציגה רמת בטיחות נמוכה לרגלו התחתונה של הנהג, הגנה רעה בפגיעה מאחור מפני "צליפת שוט", פגיעת צוואר שעשויה להיות קטלנית ושנובעת מתנועת הראש לפנים ולאחור בתאונה.
סוזוקי סלריו במבחן הריסוק של Euro NCAP:
כמקובל ב-Euro NCAP, הסלריו נבחנה ברמת האבזור הבטיחותי הבסיסי - במקרה הזה עם ארבע כריות אוויר בלבד. בהיעדר כריות וילון להגנה על הראש בפגיעת צד, הסלריו לא זכתה כלל לניקוד בעבור מבחן הפגיעה בעמוד, שנחשב למחמיר יותר ממבחן הפגיעה הצדית מרכב אחר. לסיכום הסלריו פיספסה פעמיים את הכוכב הרביעי: גם בגלל רמת הגנה נמוכה לנוסעים מבוגרים, וגם בגלל עזרי בטיחות חסרים. במבחן הגנה על ילדים זכתה לציון שמספיק לארבעה כוכבים, בעוד הגנה על הולכי רגל הצטיינה עם רמה של חמישה כוכבים.
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר במבחן הריסוק של Euro NCAP:
הצטיינות לכל היתר
לעומת סוזוקי, יתר ארבע המכוניות שנבחנו, זכו לציון חמישה כוכבים מרבי. את רמת ההגנה הגבוהה ביותר למבוגרים וילדים רשמה ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר, שזכתה לשבחים מ-Euro NCAP עבור רמת ההגנה שהיא מספקת בפגיעת צד - רכב ועמוד. בתאונה חזיתית, לעומת זאת, ספגה ביקורת קלה על ההגנה לרגל התחתונה של הנהג. האקטיב טורר נבחנה עם שש כריות אוויר ומערכת בלימה אוטונומית בחירום.
מבחן מערכת בלימה אוטונומית, ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר:
המבחן של טסלה מודל S, מהמכוניות החשמליות המצליחות בעולם, הרשים לא פחות. המכונית רשמה ציונים גבוהים, אך זכתה לביקורת בגלל רמת הגנה "גבולית" לצלעות הנהג בפגיעה בעמוד. ב-Euro NCAP גם איתרו כשל בתוכנת כריות האוויר, שהוביל לכך שכרית הנוסע הקדמי לא נפתחה כראוי, וראש בובת הריסוק פגע בקונסולה. טסלה ביצעה קריאה לתיקון בכל המודל S ששווקו בעקבות המבחן. המכונית נבחנה עם שש כריות אוויר ואזהרת סטייה מנתיב.
סקודה פאביה החדשה במבחן הריסוק של Euro NCAP:
סקודה פאביה החדשה, שתגיע לישראל באביב הבא, זכתה לציונים כלליים גבוהים, וגם לביקורת קלה במספר נקודות. בין היתר מציינים בגוף המבחנים כי הפאביה הגנה גבולית לנוסעים מאחור במקרה של פגיעה אחורית (צליפת שוט), הגנה מספקת בלבד לחזה ולבטן בפגיעה בעמוד ורמת העומס על צוואר נוסע בן שלוש שנים הייתה גבוהה מהרצוי בפגיעה חזיתית. הפאביה נבחנה עם שש כריות אוויר ומערכת בלימה אוטונומית בחירום.
סקודה פאביה במבחן הבלימה האוטונומית:
ניסאן פולסאר, שצפויה אף היא להגיע לישראל בשנה הבאה, זכתה לציונים נאים בכל המבחנים. ב-Euro NCAP ביקרו עם זאת את רמת ההגנה לצוואר ילד בן 3 בפגיעה חזיתית, והגדירו את רמת ההגנה כנגד צליפת שוט לנוסעים מלפנים כ"גבולית". הפולסאר נבחנה עם שש כריות אוויר ומערכת בלימה אוטונומית בחירום.
ניסאן פולסאר במבחן הריסוק של Euro NCAP:
רנו מגאן קיבלה הזדמנות חוזרת
לאחר שמוקדם יותר השנה רנו מגאן זכתה בציון שלושה כוכבים מביך, רנו ביצעה שינויים לדגם - ובפרט לתזכורת חגירת חגורות הבטיחות. זו לא עמדה בתקני ה-Euro NCAP, ולאחר השינויים זכתה לניקוד שהרים את ציון המגאן לארבעה כוכבים. יצויין כי אז כמו היום, ביתר המבחנים - הגנה על נוסעים מבוגרים, הגנה על ילדים והגנה על הולכי רגל, למגאן ניקוד שמספיק לציון חמישה כוכבים.