איך קופיקס תמכור ב-5 ש'? אריזות קטנות
מייסד הרשת, אבי כץ, הסביר את המודל השיווקי של רשת הסופרמרקטים החדשה שיקים: "בעבר גדלנו על המנטרה - קנה המון וקבל הנחה. הציבור משמש מחסן של הספק. אצלנו הוא יקנה בדיוק את מה שהוא צריך". צפו בראיון באולפן ynet
רשת קופיקס הודיעה הבוקר (ב') על הקמת רשת סופרמרקטים חדשה שתמכור את כל מוצריה ב-5 שקלים. בראיון לאולפן ynet, הסביר אבי כץ, מייסד הרשת, כי המוצרים יימכרו באריזות קטנות.
כתבות נוספות בנושא:
- פיילוט: קופיקס מוכרת תבשילים ב-5 שקלים
- "המחאה סביב יוקר המחייה מורידה מחירים"
- נתניהו: להפחית או לבטל את המכסים על מזון
"לציבור אין מקום בבית לשים שק של 42 ניירות טואלט. בעבר גדלנו על המנטרה - קנה המון וקבל הנחה. בפועל אנחנו זורקים רבע מזה, ובחודשים שלאחר מכן מממנים את הספק שמכר לנו. הציבור משמש מחסן לספק. אצלנו הוא יקנה מה שהוא צריך, הוא לא בזבז ולא יזרוק", אמר.
מייסד הרשת אמר כי מה שמיוחד ברשת החדשה הוא "שהעולם צריך להתכופף למחיר שלו". לדבריו, "אם אני בא עם סל של מחיר אחיד, ניצחתי לפני שהתחלתי. יכול לעמוד מולי הסוחר הכי טוב בעולם", אמר.
כשנשאל איך בחר אילו מוצרים יימכרו, הבהיר בעלי הרשת: "לקחנו את רשימת ה-46 אלף פריטים שנמכרים בסופרים ובמשך 3 חודשים מיינו את 600 הפריטים המובילים שהמשפחה צריכה ובלעדיהם לא יכולה להתקיים. נשאף להביא את כולם. בין היתר יימכרו שמפו, נוזל כלים, מוצרי חלב מובילים, פירות וירקות, מוצרי יסוד, שימורים, קפה, תה וממתקים. אם נצליח, עשינו משהו אמיתי. לא נצליח, לפחות לא בזבזנו כספי ציבור".
כץ התייחס גם לתחרות העזה בשוק הקמעונאות ולקריסתה של רשת המזון של המשביר לצרכן שנמכרה לרמי לוי ולמשקיעים נוספים, ואמר: "קוסט 365, קמה בתור עוד רשת וניסתה לעשות את מה שעשו אלו שלפניה. אנחנו באים מכיוון אחר".
הסניף הראשון של הרשת צפוי להיפתח באפריל 2015 ובכוונת הרשת לפתוח בשלב הראשון כ-20 סניפים ברחבי הארץ. הסניפים ימוקמו במרכזי הערים ובשכונות גדולות במתכונת של סופר שכונתי המשתרע על שטח של כ-150-400 מ"ר. בימים אלה נבדקים מיקומים אפשריים.