שתף קטע נבחר

הענף קורס: ירידה של 33% בלינות תיירים באוקטובר בישראל

יממה לאחר חשיפת הקמפיין החדש של תעשיית התיירות בארץ, המבקש לכנות את ישראל "מעצמת תיירות", מגיעים הנתונים היבשים: ירידה של 33% בלינות תיירים בארץ ביחס לשנה שעברה בחודש אוקטובר. הנפגעים הקשים: אילת, ים המלח ותל אביב. ירידה גם בסיכום הכללי מתחילת השנה

רק אתמול הכריז בקול תרועה רמה נשיא התאחדות המלונות על קמפיין התיירות החדש "טוריסט ניישן", שמתיימר להציג את ישראל כמעצמת תיירות, ואילו היום נחשפים הנתונים היבשים והקשים: בחודש אוקטובר נרשמו 811 אלף לינות של תיירים בישראל. מדובר בקריסה של 33% בממוצע בכל הארץ ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

 

אילת. ירידה בכל הארץ (צילום: זיו ריינשטיין) (צילום: זיו ריינשטיין)
אילת. ירידה בכל הארץ

על פי הנתונים, ניכר כי השפעות הלחימה בתקופת הקיץ, עדיין נותנים אותותיהם. קהל התיירים המגיעים לארץ, בדומה לרוב העולם, מזמינים חופשות זמן רב מראש, כך שניתן לראות בביטולים ובאי ההגעה של תיירים באוקטובר את ההשפעה הישירה של המצב ביולי ואוגוסט 2014.

 

גם המצב הביטחוני המדורדר שלאחר "צוק איתן" הנמשך עד עתה בא לידי ביטוי בענף התיירות, כאשר גם המאחרים להזמין לא עשו זאת והמלונות נותרו בתפוסה חלקית בלבד.

 

פגיעה בכל הארץ

בפילוח לאזורים, ניתן לציין באופן מפתיע דווקא את אילת כנפגעת העיקרית, עם ירידה של 59% בלינות תיירים. אזורים נפגעים נוספים הם ים המלח (ירידה של 36% בהשוואה לשנה שעברה), נתניה (ירידה של 34%) ותל אביב (ירידה של 31%). בירושלים נרשמו 227 אלף לינות (ירידה של 23%) ובנצרת נרשמה פגיעה קלה של 18%. העיר היחידה בארץ שאירחה יותר תיירים בהשוואה לשנה שעברה היא הרצליה, שרשמה עלייה של 11% בלינות תיירים (17 אלף לינות).

 

לוגו הקמפין החדש. יש תקווה?
לוגו הקמפין החדש. יש תקווה?

למרות הנתונים הקשים לחודש אוקטובר, בסיכום מתחילת השנה ועד עתה ניתן לראות ירידה מתונה בלבד בתיירות הנכנסת לישראל. בסך הכל נרשמו 7.8 מיליון לינות תיירים, ירידה של 3% בלבד. זאת לעומת לינות ישראלים מתחילת השנה שעלו דווקא באחוז אחד ועומדות על 11 מיליון. בחישוב של לינות ישראלים ותיירים גם יחד, עומד המצב ללא שינוי מהשנה שעברה, 18.9 מיליון לינות, הישג מרשים בשנה שכזו.

 

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל אמר היום כי "התיירות בארץ מתאפיינת לאורך השנים בעליות ובירידות בגלל המצב הגיאופוליטי. עם זאת, חרף הנתונים הקשים, מדינת ישראל היא מותג תיירות חזק. גם הפעם אנו מתמודדים ושורדים ובעזרת השקעה מתאימה של המדינה בשיווק וסדרת פעולות סיוע - נצליח להשיב אלינו את תנועת התיירות, שהרי הפוטנציאל גבוה להפוך לטוריסט ניישן".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילת. קריסה דרמטית
צילום: shutterstock
מומלצים