שתף קטע נבחר

גולן טלקום תפצה לקוחות בכ-357 אלף שקל

בקשה לתביעה ייצוגית נגד גולן טלקום הסתיימה בפשרה. החברה תשיב כספים לכ-15 אלף צרכנים שקנו כרטיס סים שלה בימיה הראשונים, לא הפעילו אותו ובכל זאת חויבו כעבור 30 יום, זאת לכאורה בניגוד לכתוב בהסכם מולה. מאוחר יותר ההסכם שונה

חברת הסלולר גולן טלקום, תפצה לקוחות שחויבו למרות שלא הפעילו את כרטיס הסים של החברה בחודשים הראשונים לפעילותה בשוק. מדובר בפשרה במסגרת תביעה ייצוגית שאישרה שופטת בית-המשפט המחוזי בת"א-יפו ענת ברון. גובה הפיצוי: 357,693 שקל.

 

 

גולן טלקום (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
גולן טלקום(צילום: מירב קריסטל)

 

בבקשה לתביעה הייצוגית, טען הלקוח דוד בודנהיים, שהגיש את התביעה באמצעות עורכי-הדין דב וינרוט ועמית חדד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', כי גולן טלקום החלה לגבות דמי מנוי מלקוחות למרות שלא הפעילו את כרטיס הסים (SIM)שלהם, זאת בניגוד להסכם עם החברה כפי שנוסח בתחילת דרכה. החברה שינתה את ההסכם כעבור זמן מה, אך נטען כי הלקוחות הראשונים של החברה הסתמכו על ההסכם הראשוני שהיה תקף ביום הצטרפותם לחברה.

 

הזכאים לפיצוי הם, לפי ההערכה, כ-15 אלף צרכנים שהיו או עודם לקוחות גולן טלקום שקנו כרטיס סים בין 14 במאי 2012 ל-30 ביולי 2012, לא הפעילו אותו ובכל זאת חויבו, למרות שהסתמכו על ההסכם המקורי שקיבלו מהחברה לפיו "ההתקשרות בינך לבין לחברה תחל עם קבלת כרטיס SIM וחיבורך לרשת החברה".

 

מאוחר יותר החברה הבהירה בחוזה: תחויבו תוך 30 יום

המבקש, שרכש כרטיס של חברת גולן טלקום בימיה הראשונים, נמנע מהפעלת הכרטיס לטענתו, כדי לבחון את ביצועי החברה, לכן הופתע שלמרות שלא התחבר לרשת החברה החלה לגבות ממנו תשלום עבור השירות, לטענתו בניגוד להסכם ההתקשרות המקורי אליו חתם מול החברה, תוך הסתמכות על השינוי בתנאי ההתקשרות בחוזה, על אף שהשינוי התבצע לאחר ביצוע ההתקשרות על ידי המבקש.

 

לטענת המבקש, הוא הבין מהחוזה שגולן טלקום לא רשאית לחייב לקוח בדמי מנוי, כל עוד הוא לא ביצע הפעלה של הכרטיס באתר האינטרנט, קרי: "חיבור לרשת החברה".

 

החברה הכניסה שינוי בהסכם מול הלקוחות ב-30 ביולי 2012, כחודשיים וחצי אחרי כניסתה לשוק. בסעיף 1 של ההסכם שונה המשפט ל"ההתקשרות בינך לבין החברה, תחל עם הפעלת כרטיס ה-SIM על-ידך, או בתוך 30 יום ממשלוח כרטיס ה-SIM על-ידי החברה, המועד המוקדם מבין השניים".

 

גולן טלקום: החיבור לרשת מתבצע כבר בעת הנפקת הסים

גולן טלקום טענה בבית-המשפט שמדובר היה בתיקון שנועד להבהיר את ההוראה ולא לשנות מן האמור בהסכם המקורי. לעומת זאת, המבקש לתבוע סבור כי מדובר בתיקון מהותי ובשינוי של המועד הקובע להתקשרות.

 

עוד טענה החברה כי "החיבור לרשת החברה מתבצע כבר בעת הנפקת הכרטיס על-ידה – שאז הלקוח מזוהה ברשת הסלולרית ומוקצים לו משאביה. כך, לדבריה, בניגוד לפעולה של הפעלת הכרטיס על-ידי הלקוח באתר האינטרנט, פעולה שהיא טכנית גרידא ומטרתה אך ורק למנוע מעשי מרמה וגניבה.

 

טענה נוספת של גולן טלקום היתה כי כי היא מאפשרת ללקוחותיה להפעיל את הסים באמצעות אתר האינטרנט שלה, אך בדרך כלל, בחברות אחרות, הלקוח מקבל את הכרטיס במרכז השירות וממילא אין לו יכולת בחירה מתי ואם להפעיל את הכרטיס בעצמו. עוד טענה כי שלחה מייל לכל הלקוחות שלא הפעילו את הסים שלהם בתוך 10 ימים מיום המשלוח, הכלל את המשפט, "זכור כי הינך מחויב בתשלום עד ביצוע ניתוק קו בפועל".

  

ההשבה תיעשה לכל לקוח באופן אישי

בעקבות הסכם הפשרה, גולן טלקום איתרה את חברי הקבוצה הרלוונטית, לפי נתוני הגבייה ומועדי הפעלת כרטיס הסים המצויים במאגרים הממוחשבים שלה; וחישבה את סכום ההשבה בהתאם לסוג החבילה שנרכשה על-ידי כל מנוי (99 או 9.99 שקלים לחודש).

 

לפי החברה, ההשבה תיעשה לכל אחד מחברי הקבוצה באופן אישי, בהתאם לפרטי האשראי או חשבון הבנק המצויים בידה ובתוך 60 ימים מעת אישורו של הסדר הפשרה על-ידי בית-המשפט.

 

החברה תשלם למגיש הבקשה 15 אלף שקל ושכר הטרחה לבאי כוח המיוצג – 27 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
גולן טלקום
צילום: מירב קריסטל
מומלצים