הכוכב הבא: השתפרה, אך כנראה שמאוחר מדי
בפרק הפתיחה של הכוכב הבא המנחים זורמים יותר, השופטים קשוחים יותר והמתמודדים? נקווה לטוב. סמדר שילוני חושבת שהתוכנית בדרך להגיע לארוחה המשפחתית עם "דה ווייס" ו"אקס פקטור" מבלי להיות הדודה העייפה בשולחן. רק חבל שזה קורה כשטרנד הריאליטי המוזיקלי גווע
אמנם קוראים לזה העונה השניה של "הכוכב הבא", שעלתה אמש (ג', 21:00) בערוץ 2, אבל למרבה המזל הדימיון בין העונה הנוכחית לקודמת הוא קלוש. בעצם שום דבר חוץ מאסי עזר והאולפן החשוך משהו לא שרד כדי לספר. נכון, מוקי היה בעונה ההיא אבל הוא הגיע על תקן הילד עם האצבע בסכר, ונשאר הנטע הזר עד סוף העונה. אבל תודה לאל, כל זה השתנה, ומוקי הפך לזקן השבט ונותן הטון בגרסה הנוכחית והמוצלחת יותר של "הכוכב הבא".
ביקורות טלוויזיה נוספות:
זעקה בדרך לקלפי: הטלוויזיה יוצאת לבחירות
"פושרז": ההורים דוחפים, הילדים כוכבים
"בוליווד": צעד תימני גדול לאנושות
פרק הבכורה נפתח עם רגע ארוך של עינוג עצמי, בו מפרגנת לעצמה "קשת" על הסיבוב הבינלאומי שעשה הפורמט, תוך השמטת העובדה שברוב המדינות שרכשו אותו "הכוכב הבא" התברר כהבטחה שהתקשתה לקיים, אבל במקביל הזכיינית לפחות הסיקה את המסקנות וביצעה את מתיחת הפנים המתבקשת. מתמודדים לא שרים פעמיים בתוכנית אחת. השופטים יכולים להצביע גם לאחר הביצוע, מה שהופך את הדיונים שלהם לבעלי משמעות. אולי עכשיו "הכוכב הבא" תוכל להגיע לארוחה המשפחתית עם "דה ווייס" ו"אקס פקטור" מבלי שכולם יסתכלו עליה כעל הדודה העייפה, פסולת החיתון הנצחית.
הכל צעיר יותר בעונה הזאת. הרכב השופטים המכובד והמעונב עד כדי חנק התחלף בנערי ונערות מסך רעננות יחסית כמו הראל סקעת וקרן פלס, ובגזרת אייל גולן שהופרש עקב סיבוך פלילי, הוצב אסף אטדגי, סוכן עולה בזמר המזרחי ובעל נגיעה פלילית משל עצמו - מעורבות בפרשת הסחיטה והאיומים בה היתה מעורבת מרגלית צנעני. את אסתי גינזבורג שעושה להריונה החליפה רותם סלע, ולמען האמת, היא ואסי עזר משלימים אחד את השני בתור "המנחים שהיו רוצים שכולם יעברו", ויחד הם עושים סוג של ראיין סיקרסט לא רע בכלל.
מוקי היה ונותר הנסיך האכזר של הערב, אבל לפחות שאר השופטים, ובכלל התוכנית, יישרו איתו קו. השופטים פחות מאולצים ומעושים ויותר גלויי לב. הדינמיקה ביניהם טבעית יותר. לצופה מסמנים שהמודעות העצמית עלתה כשאסי עזר מחבק מתמודדת שלא הרימה את המסך ואומר שהוא "עכשיו הולך איתה לאקס פקטור" או זועק שצריך להחזיר לתוכנית את רני רהב. כמובן שבספר החוקים החדש של הז'אנר כתוב שהשופטים צריכים לריב, כי הם אלו שאחראים על השואו, אז ב"כוכב הבא" חוגגים על זה עם קליפ התנגחויות בין אטדגי ומוקי, שמתכתב עם אייטמים שפורסמו במדורי הרכילות (ושאולי ההפקה עצמה הדליפה כחלק ממסע יחסי הציבור של התוכנית, לך תדע).
פרק האודישנים הראשון גם הצליח לבצע עיקוף נקי יחסית של תופעת האודישנים המלעיגים: עם תואם שאולי - שזייף כל תו שני - השופטים שיתפו פעולה, ועם הבחור שהתעקש להתאבד על השיר הם פשוט לא הסתדרו. בשני המקרים לא הרגשתי את הצריבה העצובה שמגיעה כשההפקה מפצירה בי ללגלג על מישהו כדי להרגיש יותר טוב עם עצמי. בסופו של יום מדובר בתוכנית בידור, ואם למדנו משהו מהעונות האחרונות, זה שגם הזוכה הפעם - כן, גם אם הוא ייצג אותנו באירויזיון בווינה - מן הסתם ישכח תוך פחות מהזמן שיקח לכם לגגל את השם אביתר קורקוס.
מי כן נעדר מהתוכנית הראשונה של "הכוכב הבא"? למרבה הצער אלה היו הכשרונות. אף אחד מהמתמודדים שעלו - בין היתר מורה בת 47, שתי אחיות תימניות בנות שישים פלוס, מסלסלת בת 22 ובחור יפה (כן, הבנו, הוא יפה) וצעיר ששר אופרה - לא ממש הצליח להרעיד את הלב. ואם הפרק הראשון מסמן לנו את המשך העונה, הליהוק כנראה יהיה הצד החלש שלה. אולי זה הרף שלי כצופה, שכבר לא מתעלף מכל קול נעים, ואולי, במדינה שנשמע שיש בה יותר ציידים מכשרונות, כבר קשה למצוא את היהלומים האמיתיים.
בשורה התחתונה "הכוכב הבא" השתפרה. היא לא נוצצת ועשירה כמו המתחרות שלה, אבל אין ספק שמישהו העניק ניעור הגון לפורמט, וזה מורגש. השופטים החדשים עושים את ההבדל (עוד לא סגורה על אטדגי אבל פתוחה להפתעות), כמה חבל שזה קורה בדיוק כשטרנד הריאליטי המוזיקלי מחרחר את נשמתו האחרונה.