בורגראנץ' לא תימכר לזכייני ברגר קינג
נכשל הניסיון של קבוצת משקיעים בראשות יאיר חסון ורני צים לרכוש את הרשת ולהסב את כל סניפיה לברגר קינג
בורגראנץ' נשארת בבעלות האחים אורגד, זאת לאחר שהניסיון של קבוצת משקיעים בראשות יאיר חסון ורני צים לרכוש את הרשת ולהסב את כל סניפיה לברגר קינג לא צלח. "אין עסקה ולא הייתה," אמר יו"ר הקבוצה, אלי אורגד, ל"ידיעות אחרונות." "ברגר קינג העולמית מסרה לנו כי הקבוצה לא סיפקה את התנאים הפיננסיים הנדרשים."
כתבות נוספות בנושא בערוץ הכלכלה :
- ברגר קינג חוזרת לישראל על חשבון בורגראנץ'
- מיזוג ברגר קינג עם טים הורטון יוצא לדרך
- זמן להיפרד: סניפי ברגר קינג יהפכו לבורגראנץ'
לדבריו, לפני מספר חודשים היה ניסיון נוסף לקנות את הרשת שלא צלח. "הייתה אלינו פנייה של ברגר קינג דרך מכר משותף, משקיע זר שהיה אמור להיות הזכיין המקומי. קיבלנו הצעה שקשה לסרב לה, לפי שווי של 100 מיליון שקל, אך זו לא יצאה לפועל. ואז הגיעו אליי חסון ומשקיע בלגי. הם נדרשו על ידי ברגר להון עצמי מינימלי של 12 מיליון דולר, ועוד 9 מיליון דולר ערבויות לאשראי. ברגר קינג הייתה אמורה לעזור רק בהנחה על התמלוגים ובארגון הלוואה מבנק זר לשיפוץ הסניפים, כנגד בטוחות שהם היו אמורים להעמיד, אבל זה לא קרה, והבנו שזה לא רציני."
על כך מסר רני צים ל"ידיעות אחרונות:" "ברגר קינג, בעקבות ההסתבכות בגרמניה (לפני כחודש נסגרו עשרות סניפים במדינה בעקבות בעיות תברואה ותנאי עבודה קשים, נ"ז) דרשו שנפחית את מחיר העסקה. מחר יש לנו ישיבת שותפים ונראה."
ברגר קינג נכנסה לארץ '93-ב על ידי משולם ריקליס וחסון, 2003-וב הגיעה להקפאת הליכים ונמכרה לאחים אורגד 30-ב מיליון שקל. 2008-ב הם קנו גם את בורגראנץ' מפירוק, 25-ב מיליון שקל. הקבוצה הפעילה שנתיים את שתי הרשתות במקביל, אך 2010-ב ויתרה על זיכיון ברגר קינג לטובת המותג הוותיק, וכל סניפיה הוסבו לסניפי בורגראנץ'. קבוצת המשקיעים בראשות חסון הציעה לרכוש 51 סניפי בורגראנץ' 60-בכ מיליון שקל. בנוסף, דרשה ברגר קינג מהקבוצה להשקיע 60 מיליון שקל בשיפוץ הסניפים.
הקבוצה הייתה מורכבת מחסון, הזכיין הקודם בשותפות עם ריקליס (ובעבר גם זכיין פלייבוי), משקיע בלגי בשם מנו שינגוט, ורני צים (כל אחד 30%). ה-10% הנוספים הובטחו לאסף גרינברג ושותפו. ברגר קינג דרשה שיגיעו 100-ל סניפים תוך 5 שנים.
לשאלה אם בכוונתם להמשיך בפיתוח הרשת, אמר אורגד: "זה מותג חזק בן 42 שנה ועם יותר 70-מ סניפים, כולל הסניף בנתב"ג. יש לנו 1,200 משלוחים ביום, ואת ארוחת הקומבינה הכי משתלמת. אנחנו נמצאים ברוב המקומות שנחשבים פריים לוקיישן ולכן מתמקדים בפריפריה. נפתח סניפים חדשים ביבנה, אריאל ועוד".
הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות