תפוצ'יפס: המצא טעם וזכה ב-250 אלף שקל
שטראוס תשיק בארץ את הקמפיין של פפסיקו Do us a Flavour, במסגרתו צרכן שימציא את הטעם האהוב ביותר יזכה בכסף. בישראל המבצע ישווק כ"תפוצ'יפס אקזיט". בבריטניה, הפרס עמד על מיליון ליש"ט. בארה"ב: מיליון דולר. בקנדה: 50 אלף דולר קנדי ו-1% מהמכירות
הקמפיין Do us a Flavour ("המצא לנו טעם") שהושק על ידי מותגי הצ'יפס Ley של פפסיקו ב-15 מדינות בעולם, עושה עלייה: שטראוס, השותפה של פפסיקו בארץ, תציע לצרכנים להמציא טעמים לתפוצ'יפס. הטעם הזוכה יזכה את ממציאו ב-250 אלף שקל.
- שטראוס: חדשנות בשוקולד עולה לצרכן יותר
- ייצוגית מעדני החלב: שטראוס תתרום לצדקה
- אותו שוקולד עולה פי 2 ברשת אחרת
- מגה בעיר ייקרה קוטג' 3% ומוצרי חלב נוספים
בישראל, הקמפיין (שיכלול גם פרסומות בכיכובו של זאב רווח), יוצג כ"תפוצ'יפס אקזיט": כאילו הצרכנים ממציאי הטעמים הם "יזמים" שמבקשים "מימון המונים" (כלומר, לייקים), והם מחפשים לעשות אקזיט (כלומר לזכות בפרס). כל צרכן יוכל להיכנס לאתר המבצע (tapuchips.co.il), להציע טעם (בכפוף לכשרות ולמגבלות אלרגיה) ולגייס לעצמו "תומכים" באמצעות משלוח אוטומטי של תמונות לרשתות החברתיות.
יש באתר האינטרנט כלים לעיצוב שקית, וכלים לשיתוף והפצה של הטעם כדי לגייס הצבעות. ברגע שיוצרים טעם חדש, היזם מקבל הודעת סמס עם לינק ישיר לדף הטעם, כדי שיוכל להפיצה. תקופת הצעת הטעמים וההצבעות עד 28 בפברואר. החברה תייצר שלושה טעמים שמובילים בהצבעות במרס-יוני. מתוכם ייבחר אחד ביולי-אוגוסט. בסוף אוגוסט ייבחר הטעם המנצח.
במה זכו בחו"ל?
הכינוי של המהלך באנגלית זו פרפרזה על הביטוי: "עשה לנו טובה". בחלק מהמדינות הטובה הזאת שהצרכנים עושים לחברה, מתוגמלת לא רק בפרס, אלא גם באחוז מהמכירות.
בישראל, הפרס אמנם מרשים מאוד אך לעיתים צנוע לעומת הפרסים שחולקו בעולם ובניגוד למדינות מסוימות, הזוכה הישראלי לא יקבל אחוז מהמכירות. לדוגמא, בבריטניה הפרס עומד על מיליון ליש"ט (6.0186 מיליון שקל); בארה"ב הפרס זה מיליון דולר (3.958 מיליון שקל) או 1% מהמכירות, כשיש השלמה ל-1% מהמכירות אם הן עולות על מיליון דולר; ובקנדה: 50 אלף דולר קנדי (כ-168 אלף שקל) ו-1% מהמכירות. בנוסף, בישראל יש 3 סגני זוכה ובחו"ל 5-4.
"חיבור עם המותג שאי אפשר להשיג בהוזלה של אגורה"
מנהלת שיווק שטראוס פריטו ליי יעל חזום אמרה ל-ynet: "המהלך הזה נלקח של פריטו ליי כבר מיושם בארה"ב פעם שביעית והוכתר כהצלחה. אנחנו בעצם אומרים לצרכן בוא תביא לנו טעם וקבל את הפרס.
"אפשר להציע טעמים עד סוף פברואר. באמצע יוני נפתח 3 טעמים, בהסתמך על ההצבעות ועל ועדת שופטים ונוציא אותם לשוק. אנחנו נותנים לצרכנים להחליט איזה טעם הוא המנצח, בהצבעה באתר. המקום הראשון יזכה ב-250 אלף שקל. שני המקומות האחרים יזכו בעשרת אלפים שקל. זה הפרס הכי גדול שנתנו אי פעם שנתנו בחטיבת המלוחים".
למה הזוכה לא מקבל גם אחוז מהמכירות?
"בחרנו לתת את כל הסכום מראש ולהערכתנו הוא גבוה יותר".
"יש אנשים שקל להם לגייס לייקים, הטעם שלהם לא בהכרח הכי טוב או פופולרי.
"יש דרכים להגדיל את הסיכויים לזכות: יש שני מוצרים חדשים בשוק: תפוצ'יפס חריף ותפוצ'יפס על האש, שכוללים קוד. הצרכן יכול להזין את הקוד במערכת ולקבל 100 לייקים. ניתן להזין עד 5 קודים".
למה לא לקחת את הסכום הזה ולהוזיל את המוצרים?
"אנחנו חיים בעידן בו צרכנים רוצים להיות חלק מהמותג. חשוב להם החיבור עם המותג וחיבור כזה אי אפשר להשיג דרך הוזלת המוצר באגורה. זה מבצע מאוד רלוונטי לצרכנים שרוצים להיות מעורבים באספקטים נוספים של חיי מותג".
כמה עולה לכם כל המהלך?
"4-3 מיליון שקל. זה מהלך של 8 חודשים, 3 גלים של עלייה לטלוויזיה".
באתר של שטראוס כבר החלו להציע בחברה טעמים כמו "קפה הפוך וקרואסון", "גבינת שום שמיר" ו"נקניקיה בלחמניה". בבריטניה (שם המותג נקרא walkers) זכה הטעם חזיר בבישול איטי (pulled pork), ברוטב ברביקיו דביק. בקנדה: מקרוני בגבינה עם חלפניו ובארה"ב: kettle chips בטעם ווסאבי ג'ינג'ר.