מיצובישי מוותרת על רנו, עוברת לניסאן
מיצובישי זקוקה לסיוע בפיתוח משפחתיות חדשות - יורשות ללאנסר ולגאלאנט. אחרי שמגעים עם הצרפתים כשלו, כעת היפנים במו"מ עם שותפיהם בניסאן
מיצובישי ורנו כבר לא, מיצובישי וניסאן בקרוב? יצרנית הרכב היפנית הקטנה ממשיכה לחפש שותפה לפיתוח משפחתיות חדשות, בזמן שהלאנסר הקומפקטית מתיישנת וזקוקה ליורשת, ואילו הגאלאנט שייצורה הופסק לפני מספר שנים לא זכתה למחליפה.
בסוף שנת 2013 מיצובישי ורנו הכריזו על שיתוף פעולה לאספקת משפחתיות של רנו למיצובישי, אלא שהמגעים כשלו לבסוף וכעת היפנים הודיעו שהחליטו לנסות את מזלם עם שותפתה האסטרטגית של רנו, ניסאן. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי המגעים בנושא החלו מיד לאחר כשלון המו"מ עם רנו, כך על-פי מקר בניסאן הקרוב לנושא.
מיצובישי זקוקה נואשות ליורשת ללאנסר הוותיקה, שייצורה החל בשנת 2007. שמונה שנים הם נצח במונחי תעשיית הרכב, בה נהוג להחליף דגם בדור חדש לאחר בין חמש לשש שנים. בנוסף, היצרנית ויתרה לפני שנתיים וחצי על נציגות גם בפלח המשפחתיות הגדולות, בהן התחרתה עם הגאלאנט שייצורה הופסק באוגוסט 2012, מבלי שתוצג יורשת. פלח זה נחשב לאחד הגדולים והחשובים ביותר באמריקה.
דובר מיצובישי אמר כי התוכניות להחלפת הגאלאנט הושהו לזמן בלתי מוגבל, אך שעדיין נערכים מאמצים להחלפת הלאנסר - מכונית גלובאלית עליה נסמך חלק ניכר ממכירות מיצובישי. היצרנית עשויה בלית ברירה לפתח מחליפה בעצמה, אך נוכח מצבה הכלכלי והתחרותיות בפלח הקומפקטיות, שמוביל לכך שמכוניות מסוג זה נדרשות להציג רמה טכנולוגית גבוהה ובהתאם יקרות מאוד לפיתוח, הסיכויים לכך אינם גדולים.