שתף קטע נבחר
 

לכלוך ברשת - בנטלי מאשימה את לינקולן בהעתקה

המעצב הבכיר של יצרנית מכוניות הפאר הבריטית האשים את עמיתו בלינקולן האמריקנית בהעתקה בוטה, ועשה זאת לעיני כל בפייסבוק. האחרון לא נשאר חייב

האם מעצב לינקולן העתיק בלי בושה מבנטלי? לפי לוק דונרקוולקה, מבכירי מעצבי המכוניות בעולם ומי שקבע בעבר כיצד יראו מכוניות מתוצרת פיז'ו, סקודה, אודי, סיאט ולמבורגיני, כך בדיוק קרה. והוא לא השתדל לשמור את המידע הזה לעצמו, אלא פרסם זאת בעמוד הפייסבוק של מעצב לינקולן, דיוויד וודהאוס. "האם אתה רוצה שנשלח לך את כלי הייצור?", שאל אותו באופן ממנו השתמע כי מדובר בגניבת הרעיון ולא פחות מכך.

 

 


לינקולן קונקטיננטל (למעלה) ובנטלי פליינג ספר. העתקה? לחצו להגדלה ותשפטו בעצמכם

 

הפרשה המאד יוצאת דופן החלה מיד לאחר שלינקולן חשפה את מכונית התצוגה קונטיננטל (Continental), דגם פאר ראשון ליצרנית מאז ירדה הקונטיננטל הקודמת מפס הייצור ב-2002. המכונית נחשפה בתערוכת ניו-יורק, ועוררה מיד תגובות דומות אותן ביטאו עיתונאים, בלוגרים ואף בכירים בתעשייה. הדימיון שלה לא רק לבנטלי פליינג ספר (Flying Spur) אלא גם לדגמי אודי שונים המיוצרים - כמו בנטלי - על-ידי קונצרן פולקסווגן, זעק לעין.

 

"הייתי קורא לה פליינג ספר קונספט ושומר על שני הפנסים העגולים", לעג דונקרוולק לעמיתו מלינקולן בהתייחס לשם הדגם החדש - "קונטיננטל קונספט". המעצב לא הסתפק בכך, ואמר למגזין "קאר אנד דרייבר" כי מדובר במהלך לא מכובד. "כזו העתקה מוציאה שם רע לתחום עיצוב הרכב". בבנטלי אגב החליטו כי הביקורת חריפה וישירה מדי, והורו לו לשלא להתראיין עוד בנושא. דובר היצרנית מגיב מאז לפניות התקשורת ב"אין תגובה".

 


לינקולן קונקטיננטל (למעלה) ובנטלי פליינג ספר. העתקה? לחצו להגדלה ותשפטו בעצמכם

 

בפורד אגב, בעלת מותג לינקולן, לא נשארו חייבים. סטפן אודל, מנהל השיווק העולמי של פורד, הגיב בביטול לטענות דונקרוולק. "אין שום סיכוי שהעתקנו עיצוב מאף אחד, לקונטיננטל שלנו יש אופי משלה, פלטפורמה משלה ומאפיינים עצמאיים". וודהאוס הגיב לעמיתו בנימוס מהול בציניות ואמר כי "לינקולן לא צריכה את פס הייצור. נהיה בסדר".

 

קונטיננטל - בדרך לסין?

חזרתה המפתיעה של הקונטיננטל - בינתיים לתצוגה אך עם כוונה ברורה לייצור בתוך פחות משנתיים - היא תגובה של פורד להשקת קאדילק CT6 באותה תערוכה. ביצרנית הרכב השנייה בגודלה באמריקה מעוניינים להחזיר את לינקולן לפלח מכוניות הפאר, ובפרט להציע מכונית גדולה ביותר בסין. שוק הרכב הגדול בעולם אוהב במיוחד מכוניות ארוכות ויוקרתיות.

 



 

בגרסת התצוגה, הקונטיננטל מצוידת במנוע טורבו-בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר. מפרט טכני של הדגם - ובפרט נתוני הספק, משקל, ביצועים ומידות, לא פורסמו. לדגם ארבעה מושבים נפרדים ומתכווננים בשלל צורות ושפע אבזור מותרות.

 

מעניין לציין כי שתי היצרניות - בנטלי ולינקולן - הציעו מכונית בשם קונטיננטל במשך שנים רבות בעשורים האחרונים. דגם ראשון של לינקולן הוצג בשנת 1940, בעוד שבנטלי השתמשה בשם לראשונה ב-1952. למרות ששני המותגים מיוצגים על-ידי יבואנית מקומית (בנטלי על-ידי צ'מפיון מוטורס ולינקולן על-ידי דלק מוטורס), שניהם אינם נמכרים בישראל למעט דרך סוכני יבוא אישי ומקביל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לינקולן קונטיננטל קונספט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים