5,230 סוזוקי איגניס נקראות לתיקון מתג ההנעה
הקריאה לתיקון הגדולה בתולדות יפן: מתג הנעה לקוי שעשוי להוביל לקצר או שריפה, נמצא במוקד קריאה לתיקון של דגם האיגניס משנות הייצור 2001 עד 2004
חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, הודיעה על קריאה לתיקון לדגם האיגניס. המכוניות, שיוצרו בין השנים 2001 ל-2004, ייבדקו לאחר שנמצא חשד לכשל במתג ההנעה. זאת במסגרת הקריאה לתיקון הגדולה ביותר שפרסמה יצרנית רכב אחת ביפן - 1.87 מיליון מכוניות סוזוקי משורה של דגמים. בישראל כאמור הקריאה רלוונטית רק לדגם האיגניס.
על-פי הודעת החברה, גריז בו נעשה שימוש במתג ההנעה עשוי להתבלות ולאפשר למתח חשמלי לזלוג גם כאשר המכונית אינה מונעת. כתוצאה מכך עשויים להופיע עשן או אש. על-פי היצרנית, ישנם 67 מקרים ביפן בהם הופיע עשן, אך לא ידוע על תאונות או נפגעים כתוצאה מכך.
ביפן כוללת הקריאה למעלה מ-1.87 מיליון מכוניות מדגמי וואגון R, אלטו, קיי, סוויפט וטווין, כמו גם תאומות שלהן ששווקו תחת השם מאזדה (AZ-וואגון, לאפוטה וקרול). אף אחד מדגמים אלו לא נכלל בקריאה לתיקון בישראל.
מחברת מכשירי תנועה נמסר כי היצרנית עדיין לא סיפקה מפרט תיקון או רכיבים הנדרשים לצורך כך. ברגע שפרטים אלו יתקבלו יעבירו בחברה את מספרי השלדה הרלוונטים למשרד התחבורה, בכדי שזה יודיע ללקוחות על הצורך בבדיקה. חשוב לזכור כי ביצוע קריאה לתיקון הינה חובה - ויש לבצע בתוך שישה חודשים מיום קבלת ההודעה לביתכם. לאחר מכן רישיון הרכב לא יחודש והשימוש ברכב ייאסר.
במסגרת התקנות, כל בדיקה ותיקון ברכב הנקרא לתיקון, מבוצעת ללא כל עלות מצד בעל הרכב. בכלל זה העבודות הנדרשות לצורך פירוק והרכבה, כמו גם עלות כל החלקים אותם יש להחליף.