שתף קטע נבחר
 

בטיחות: סקודה סופרב מצטיינת, ציון עובר ליונדאי i20

תוצאות מבחני בטיחות שפורסמו על-ידי ה-Euro NCAP: סקודה סופרב מצטיינת, יונדאי i20 עם תוצאה מאכזבת ופיאט פנדה קרוס כשלה

יונדאי i20 וסקודה סופרב החדשות, ופיאט פנדה קרוס. אלו שלוש המכוניות האחרונות שנדרשו לעמוד בסדרת מבחני הבטיחות המפרכים של Euro NCAP. ומהתוצאות שמפרסם הארגון רב ההשפעה עולה שרק שתיים צלחו את הבדיקות בהצלחה - סקודה סופרב שהצטיינה עם דירוג גבוה, ויונדאי i20 שאכזבה בהגנה על ילדים, אך זכתה לדירוג מכובד ביתר המדדים. פיאט פנדה קרוס לא הרשימה - עם שלושה כוכבים בלבד, ציון הנחשב לנמוך מאוד כיום.

 

סקודה סופרב במבחן הבטיחות: 

 

הסופרב זכתה לרוב לשבחים, עם ניקוד גבוה בהגנה על מבוגרים (86%) וילדים (86%) בתא הנוסעים. רמת ההגה על הולכי רגל דוגה ב-71% ומערכות הבטיחות, שמספקות הגנה אקטיבית, דורגו ב-76%. ב-Euro NCAP הקשיחו בשנת 2014 את המבחנים, והעלו את חשיבות מערכות הבטיחות נועדו למנוע תאונה או לסייע בהפחתת חומרתה, בהן התראת סטייה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית.
מבחן הבטיחות של Euro NCAP, יוני 2015

מבחן הבטיחות של Euro NCAP, יוני 2015
המכונית ציון כולל הגנה על מבוגרים הגנה על ילדים

הגנה על

הולכי רגל

דירוג מערכות בטיחות
סקודה סופרב 5 כוכבים 86% 86% 71% 76%
יונדאי i20 4 כוכבים 85% 73% 79% 64%
פיאט פנדה קרוס 3 כוכבים 70% 77% 50% 46%
רף המינימום ל-5 כוכבים 80% 75% 60% 65%

 

מערכות אלו מהוות כיום 20% מהציון הכללי, לעומת 10% בעבר - זאת על חשבון חלקה של ההגנה הפאסיבית על מבוגרים (40% במקום 50% לפני 2014). יתר הניקוד מחולק שווה בשווה בין הגנה על ילדים להגנה על הולכי רגל (20% לכל מדד). בעקבות השינוי והוספת מבחן ריסוק חזיתי נוסף בשנת 2015, מספר המכוניות הזכאיות לציון חמישה כוכבים צנח דרמטית.

 

יונדאי i20 במבחן הבטיחות: 

 

כך גם במקרה של יונדאי i20 החדשה. למרות שצוידה בשמונה כריות אוויר (שש בישראל), מגביל מהירות (שמוצע רק בדגם היקר ביותר אצלנו) והתראת סטייה מנתיב (לא מוצעת כלל), ה-i20 לא הצליחה לקטוף את הכוכב החמישי - ולא רק בגלל חסרונה של בלימת חירום אוטונומית. ב-Euro NCAP הורידו למכונית ניקוד על כשל בתכנון כריות הווילון, שמטרתן להגן על ראש הנוסעים. בדיקת המכונית מצאה בשני מקרים נפרדים פתיחה לקויה של הכריות לאחר שאלו נתקעו ברכיב של דיפון בתא הנוסעים. יונדאי הודיעה כי תקיים חקירה למציאת הסיבה לתקלה.

 

בנוסף, ה-i20 לא עמדה בדרישות לכוכב החמישי בהגנה על ילדים, שם זכתה לניקוד של 73% בלבד. זאת בין היתר לאחר שנמצא כי על צוואר בובה המדמה ילד בן 3 שיושב עם הפנים לכיוון הנסיעה, מופעל לחץ גדול מהרצוי בתאונה חזיתית. הבוחנים ציינו גם כי רמת ההגנה לנוסעים מבוגרים בספסל האחורי, גבולית לפציעת צוואר מסוג "צליפת שוט" - תנועה קדימה-אחורה מהירה של הראש שעשויה להוביל לנכות או למוות כתוצאה מנזק לחוט השדרה.

 

פיאט פנדה קרוס במבחן הבטיחות: 

 

מכונית המיני של פיאט, הפנדה, התייצבה למבחן בגרסת הקרוס (Cross), דגם 4X4 מוגבה עם עיצוב ייחודי שאינו מוצע בישראל. הדגם זכה לציונים נמוכים בהגנה על מבוגרים (70%), הולכי רגל (50%) בדירוג מערכות הבטיחות (46%). מדובר בניקוד נמוך משמעותית מזה לו זכתה הפנדה הרגילה בשנת 2012, ושהספיק לקבלת ציון כולל מכובד של ארבעה כוכבים. לפער אחראי, לפחות באופן חלקי, השינוי בתקני המבחנים.

 

ב-Euro NCAP ציינו כי הפנדה קרוס הציגה הגנה לקויה לנהג - לאחר שנמצא כי ראש וחזה בובת הריסוק פגעו בהגה דרך כרית האוויר. כמו כן, ההגנה מפציעת צוואר הוגדרה כ"גבולית" לכל הנוסעים, והבוחנים ביקרו את רמת ההגנה שחזית הרכב מקנה להולכי רגל במרבית אזורי הפגיעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט פנדה קרוס מבחן בטיחות Euro NCAP
סקודה סופרב מבחן בטיחות Euro NCAP
יונדאי i20 מבחן בטיחות Euro NCAP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים