פרויקט חדש בנתניה: 1.9 מיליון ל-4.5 חדרים
במסיבת עיתונאים שערכה חברת אפריקה ישראל מגורים להצגת מגדל "סביון באגם" שייבנה בשכונת אגמים בנתניה, התייחס המנכ"ל למצוקת הדיור באזורי הביקוש. "פינוי בסיסי צה"ל לא ישנה את מפת הנדל"ן בגוש דן", הבהיר. הפרויקט יכלול 29 קומות עם 114 דירות, בסמוך לשמורת שלולית החורף
"פינוי מחנה צריפין או תל השומר לא ישנה את מפת הנדל"ן בגוש דן. צריך להסתכל על המציאות בעיניים - ולתת פתרון כמותי של יחידות דיור. במקרה הטוב יגורו בצריפין רק עוד 6 שנים. מה יהיה עד אז? הביקושים רק יצמחו". דברים אלה אמר הבוקר (א') אורן הוד, מנכ"ל חברת אפריקה ישראל מגורים, במסיבת עיתונאים להצגת הפרויקט החדש שבונה החברה בנתניה.
כתבות נוספות בערוץ הנדל"ן של ynet:
- פרויקט דיור מוגן בן 14 קומות יוקם בכרמיאל
- צנרת התכנון: 5 פרויקטים חדשים למגורים
- גינדי השיקה מגדל בת"א, דיירים מחדרה מחו
>>> רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לפייסבוק שלנו
מדובר בפרויקט "סביון באגם" שיכלול מגדל יוקרה עם 29 קומות ו-114 דירות. המגדל ייבנה בשכונת אגמים שבמערב העיר, בקרבת שמורת שלולית החורף וחוף הים. התמהיל יהיה בעיקר של דירות 4.5-5 חדרים, כאשר המחירים יתחילו ב-1.9 מיליון שקלים ל-4.5 חדרים ו-2 מיליון שקלים ל-5 חדרים. בחברה מציינים כי שיווק הפרויקט כבר החל ונותרו למכירה 78 יחידות דיור.
היקף ההשקעה בפרויקט מוערך ב-196 מיליון שקלים והאכלוס צפוי ב-2017. באשר לזהות הרוכשים, ציין הוד כי 76% מהם מנתניה והשאר מערים אחרות ברחבי גוש דן והסביבה. "חלק גדול הם לא משקיעים אלא רוכשי דירות למגורים", הוא הבהיר, "יש משקיעים וגם יש משקיעים מחו"ל - אבל בהיקפים קטנים, במיוחד בשכונת אגמים, בניגוד לשכונת עיר ימים למשל (שגם שם בונה החברה - ה.צ)".
השכונה נתחמת על ידי 3 כבישים ראשיים - שלום עליכם שמוביל למחלף השלום, שדרות בן צבי ושדרות בן גוריון. היא ממוקמת בקרבת כביש החוף (מספר 2), ובחלקה המזרחי יוקם במהלך השנים הקרובות מערך BRT (מערך אוטובוסים מהירים ורבי קיבולת). כמו כן, מתוכננת לקום תחנת רכבת בשכונת קריית ספיר (צפונית לסניף איקאה) במרחק של כ-750 מטר משכונת אגמים.
עוד מתוכננים בשכונה שבילי אופניים שיתחברו לשבילים בפארק אגם החורף בשמורת שלולית החורף ובשמורת האירוסים. בנוסף, יוקם גשר להולכי רגל שיחבר את שכונת אגמים, שמורת האגם ושמורת האירוסים עד חוף הים, במטרה לאפשר תנועה נוחה במסלולי הליכה ורכיבה על אופניים מבלי לחצות כבישים.
"החתך הסוציו-אקונומי בנתניה הולך וגדל, ואנו מזהים שהאוכלוסייה שמגיעה לעיר מחפשת רמת חיים גבוהה יותר - למרות שמדובר בעיר שהיא מעגל שני לתל-אביב", הסביר הוד את הבחירה להקים 4 פרויקטים ברחבי העיר". "לי כיזם לא צריך לשווק את נתניה - יש לי ודאות. אני יודע שכשאקבל את הקרקע, יש סביבי כבר תשתיות קיימות ויש ודאות לגבי לוחות הזמנים מבחינת פיתוח והיתרים", הוא הוסיף.
"עם כאלה עלויות פיתוח אי אפשר להוריד מחירים"
הוד התייחס במהלך מסיבת העיתונאים למכרז שבו זכתה אפריקה ישראל מגורים לבנות מאות יחידות דיור בחריש לפני כשבועיים. לדבריו, מחיר הקרקע בעיר המתהווה ליחידת דיור עומד על 100 אלף שקל, ואילו עלות הפיתוח האמירה ל-175 אלף שקל - אולם עלות הפיתוח לפני שנתיים בשכונה הסמוכה הליכה עמדה על 45 אלף שקל. "אם מישהו חושב שכך אפשר להוריד את מחירי הדירות - אני לא מבין את המתמטיקה שלו. אפשר לחתום על הסכמי גג ולהגיד שמתגייסים למאבק ביוקר הדיור - אבל עם כאלה עלויות פיתוח אי אפשר להוריד מחירים", הוא טען.
הוד אף התייחס לתוכניות של שר האוצר, משה כחלון, לרכז את כל סמכויות הנדל"ן תחתיו. "המצב היום הוא של עודף ביקושים", ציין הוד, "לכן זה נכון לקחת את כל המושכות ביד אחת. אחד הדברים שעיכבו את הבנייה היה ביזור הסמכויות. מה שקשה בבירוקרטיה זה שכולם צודקים. השר כחלון נותן יותר כוח לראשי הרשויות וזה נכון כי הם המפתח - חסם או קטליזטור - להוצאת היתרים. אם יידעו לתמרץ רשויות לפי כמות היתרי הבנייה, היזמים יוכלו להתקדם".
אלי דלל, סגן ראש עיריית נתניה שלקח גם הוא חלק במסיבת העיתונאים, ציין כי בעיר ניתנו ב-12 השנים האחרונות 16 אלף היתרי בנייה. "היום כשקבלן בונה, יש לו כבר מדרכות וגני ילדים. יש השקעה בתשתיות שדייר זקוק להם עוד בטרם האכלוס", אמר דלל. הוא התייחס לתחנת הרכבת החדשה שצפויה לקום בשכונת קריית ספיר הסמוכה, שלדבריו ממוקמת במרחק של 20 דקות הליכה ברגל. "יהיו 2,000 מקומות חניה חינם ברכבת ונחנוך את התחנה באוקטובר 2016", הבטיח.
עוד התייחס דלל להתחדשות עירונית ברחבי נתניה. "לפני כ-17 שנה קרוב ל-70% מהדירות היו בנות 3 חדרים ומטה, ולכן המדיניות העירונית הייתה לייצר איכות מגורים - ורוב הדירות החדשות שנבנו היו בנות 4 חדרים ומעלה. לפני כ-4 שנים חזרה מדיניות הבנייה של דירות קטנות, בעיקר במרכז העיר, לטובת זוגות צעירים. לגבי שכונות מצוקה, כיום אנחנו פועלים לבינוי בתוככי השכונה - לצד שינוי תב"עי באזורים המקיפים שכונות אלה. דיירים וקבלנים שמגישים בקשות להיתרים להתחדשות עירונית - אנחנו בעד".