"מקווה שעוד דיילים ילמדו את שפת הסימנים"
מנהלת השירות מאל על שלמדה את שפת הסימנים והשתמשה בה בטיסה, הגיעה לאולפן ynet כדי לספר על החוויה ולהביע תקווה שאנשי צוות נוספים בחברת התעופה יילכו בדרכה
ביום לאחר חשיפת הסרטון ובו מנהלת השירות בטיסת אל על, לריסה ספייר, העניקה שירות לנוסעים בשפת הסימנים, היא הגיעה לאולפן ynet כדי לספר עוד על החוויה המיוחדת. "מעצם תפקידי כמנהלת שירות בטיסה אני נתקלת בהמון סוגי נוסעים", אמרה. "ישנם נוסעים עם מגבלות כאלה ואחרות, וגם נתקלתי לא מעט בנוסעים חירשים". וזה למעשה מה שהביא אותה ללמוד את שפת הסימנים. צפו בראיון באולפן ynet:
את שפת הסימנים למדה לריסה במרכז "נא לגעת" ביפו. "מאוד התרשמתי מהעבודה שלהם שם, נתנו לנו על קצה המזלג קורס בשפת הסימנים, ובגלל תפקידי שמאפשר לי ימים פנויים בין הטיסות - רציתי מאוד להתנדב. וכך אני יכולה לנצל זאת בעבודה וגם בזמני הפרטי להתנדב".
על הנוסעים בעלי הצרכים המיוחדים סיפרה לריסה: "בגלל שלא מבינים אותם, לפעמים אפילו לא מנסים לתקשר איתם". בניגוד לתחושות הקשות של הנוסעים הללו בדרך כלל, במקרה של לריסה הם התרגשו כל כך עד שהספורטאים כבדי השמיעה כתבו לה מכתב תודה מיוחד. "פתאום הם הרגישו שווים בין כולם", אמרה לריסה בגאווה והתרגשות.
איך הגיבו הבוסים באל על?
"המנהלים שלי הגיבו בהתלהבות והרבה אנשים הביעו רצון ללכת וללמוד את שפת הסימנים".
לריסה קישרה לא מכבר בין המורה שלה לשפת הסימנים לבין אל על. "אני מקווה מאוד שייצא מכאן משהו".