המכוניות החדשות שתפגשו על הכביש בסתיו הקרוב
תערוכת הרכב של פרנקפורט נערכת מדי שנתיים בסתיו, ומבשרת את החידושים הגדולים של תעשיית הרכב לשנה הבאה. אז אילו מכוניות יוצגו בה בהופעת בכורה לקראת שיווק בישראל?
תעשיית הרכב האירופית מתאוששת אט אט ממשבר המכירות החריף שחוותה בשנים האחרונות. משבר שגרם לסגירת מפעלים, יצרניות רכב שכמעט פשטו רגל ונדרשו לבצע מהלכי התייעלות חריפים ועוד. אך השנה נראה כי הרע כבר מאחורינו. לפחות למדינות באיחוד שאינן יוון.
בשנות המשבר הושפעו תערוכות הרכב, והפכו לפחות מעניינות מבעבר. יצרניות לא השקיעו בדגמים חדשים, פרק הזמן שחלף בין מתיחות פנים גדל וגם כאשר אלה כבר התבצעו, השינויים נותרו מינוריים יחסית. כעת סוחפת תנופת פיתוח את התעשייה, ותערוכת הרכב הקרובה של פרנקפורט צפויה לתת לכך ביטוי.
התערוכה - הנחשבת לגדולה בעולם בתחום - תתקיים השנה בין ה-19 ל-27 בספטמבר, בין השעות 9 בבוקר ל-7 בערב. מחיר הכניסה עומד על בין 12 ל-16 יורו למבוגר (66-50 שקל), והמארגנים מציעים כרטיסים מוזלים לסטודנטים, תלמידים ומתנדבים בארגוני צדקה שונים. הכניסה לילדים עד גיל 7, אגב, חינם. עוד פרטים על מיקום התערוכה, מפות עם דוכני המותגים השונים (כולם יהיו, כמובן) וגם קישור לרכישת כרטיסים מוזלים אפשר למצוא באתר התערוכה.
הכוכבות מא' עד ת'
אודי - המכונית החשובה בדוכן מותג היוקרה תהיה כמובן ה-A4 החדשה, שתמונותיה נחשפו לאחרונה. המכונית החדשה גדולה, מתוחכמת וקלה מבעבר, אך מציעה עיצוב שמרני מאוד שמזכיר את הדורות הקודמים. לצידה אודי צפויה לחשוף רכב תצוגה חדש בשם Q6, שיתברג כמעין גרסה ספורטיבית של ה-Q5. לרכב, שיתחרה ב-X4 של ב.מ.וו, תהיה גם גרסה חשמלית עם הפנים לטסלה מודל X העתידי.
אופל - תתרכז בחשיפה הראשונה לציבור של האסטרה, משפחתית קומפקטית חשובה. זאת במיוחד לאחר שמותג שברולט עזב את אירופה, והאסטרה תצטרך למלא לא רק את מקום קודמתה, אלא גם לכפר על אובדן תאומתה שברולט קרוז באירופה. לצד הדגמים הסדרתיים, האסטרה תוצג גם בגרסת מירוץ לליגת התיור העולמית.
אלפא רומיאו - הג'וליה המשפחתית, יורשת ל-159 שהצליחה בישראל אך הרבה פחות באירופה, תופיע לראשונה בתערוכת רכב. למכונית הנעה אחורית ומרכב סדאן, והיא תוצע בגרסתה הבכירה עם יותר מ-500 כ"ס. יהיו גם גרסאות עממיות יותר עם מנועי טורבו-בנזין קטנים, והג'וליה היא אחת מעמודי התווך להשקה המחודשת של אלפא רומיאו בארה"ב (לצד רכב פנאי שיושק בשנה הבאה).
אינפיניטי - תציג מכונית ראשונה המבוססת על פלטפורמה של מרצדס, ה-Q30 (משפחתית קומפקטית). מתחת לעור זו למעשה מרצדס A-קלאס, חלק משיתוף הפעולה בין רנו-ניסאן לדיימלר. ה-Q30, שתמונה ראשונה שלה פורסמה אך לאחרונה, אף תעשה שימוש ביחידות כוח של העמיתה משטוטגרט.
ב.מ.וו - לצד מתיחת הפנים של הסדרה 3 שכבר נחשפה במלואה, בדוכן ב.מ.וו תככב הסדרה 7 החדשה - ספינת הדגל של המותג. ה-7 גדלה והפכה חכמה מבעבר, כולל מתלי אוויר אדפטיביים שמתקשרים עם לוויינים ושורה של טכנולוגיות מתקדמות. היא תהווה בסיס גם לדגמי רולס-רויס עתידיים. בנוסף בתערוכה צפויה להגיח לאוויר העולם ה-M2 הסדרתית עם קרוב ל-400 כ"ס, וה-X1 המבוסס לראשונה על פלטפורמת הנעה קדמית.
בנטלי - תציג את הגרסה הסדרתית של רכב הפנאי הראשון בתולדותיה, שלא צפוי להגיע לישראל.
טויוטה - תציג רכב פנאי קטן שימוצב מתחת לראב4, וצפוי לפתוח את המותג לקטגוריה הלוהטת של רכבי פנאי קטנים. על הכוונת: ניסאן ג'וק, סיטרואן C4 קקטוס ומאזדה CX-3.
יונדאי - תציג את הכרתה, רכב פנאי קטן ראשון של המותג שצפוי להגיע גם לישראל. מבוסס על ה-ix25 שכבר נמכר בסין.
יגואר - תחשוף את הגרסה הסדרתית של ה-F-פייס (Pace), רכב הפנאי שליווה תחת הסוואה את מדוושי הטור דה פרנס האחרון.
מאזדה - השמועות טוענות שהיפנים יציגו סוף-סוף יורשת למאזדה 3 MPS הספורטיבית, הפעם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ויותר מ-250 כ"ס. תציע כפי הנראה הנעה קדמית, כמו יתר גרסאות ה-3 ואולי גם תיבה אוטומטית כאופציה.
מיני - הקלאבמן, מעין משפחתית קומפקטית מיוחדת עם שש דלתות, תערוך הופעת בכורה בתערוכה ותהפוך בכך לדגם הגדול ביותר בהיסטוריית המותג. כן, אפילו יותר מהקאנטרימן.
מרצדס - הרבה חידושים למותג היוקרה בפרנקפורט: החל ב-C-קלאס קופה שתוצג בגרסאות רגילות ובדגם AMG שרירי, דרך S-קלאס קבריולה שתעלה למעלה ממיליון שקל ועד למתיחות פנים של ה-SL ו-SLK, הרודסטרים של מרצדס. ה-SLK, בנוסף, תקבל גם שם חדש - SLC.
סיאט - תציג, אולי, קדימון נוסף לקראת רכב הפנאי הקומפקטי שתשיק ב-2016 (על בסיס פולקסווגן טיגואן).
סמארט - תוסיף פלפל למשפחת הדגמים עם גרסאות בראבוס ספורטיביות רשמיות.
סקודה - לצד הסופרב סטיישן שנחשפה בתמונות ולא צפויה להגיע לישראל, סקודה תציג ככל הנראה גם את הדור השני לרומסטר. ואם השמועות נכונות, חובבי הדגם עשויים להתאכזב - שכן הוא כנראה יהיה פשוט פולקסווגן קאדי עם איפור קל.
פולקסווגן - תציע את הדור החדש של הטיגואן, רכב פנאי שיהווה בסיס לדור הבא של אודי Q3 וגם לרכב הפנאי של סיאט. ישתמש בפלטפורמה המודולרית המודרנית של הקונצרן (גולף, אודי A3 ועוד) ובמנועי טורבו חדשים.
פורשה - תחשוף את מתיחת הפנים של ה-911, ואל תצפו לשינוי דרמטי בעיצוב החיצוני. אבל מה שכן צפוי להשתנות באופן משמעותי הוא היצע המנועים, שלפי השמועות יכלול מעתה רק מנועי טורבו-בנזין במקום יחידות הבוקסר האטמוספריות. לצד ה-911, ייתכן ותוצג גם גרסת טרום-ייצור של ה"מיני-פאנאמרה", ה"פאג'ון", שתשווק כפי הנראה מסוף שנה הבאה בגרסה חשמלית.
פיאט - תציג את מתיחת הפנים של ה-500 הוותיקה, ואולי גם את ה-124 ספיידר - הלא היא מאזדה MX-5 החדשה באיפור איטלקי. זו תוצע ככל הנראה גם עם מנוע טורבו-בנזין של פיאט (1.4 ליטר).
פרארי - לצד ה-488 ספיידר פתוחת הגג, יצרנית מכוניות הספורט תשיל משקל (סביבות 200 ק"ג) ותוסיף כוח (עוד 30 ל-760 כ"ס) לדגם ה-F12 בגרסת ספצ'אלה חדשה.
קיה - הרכב הנמכר ביותר בישראל בארבעת החודשים האחרונים, הספורטאז', יוחלף בדור חדש המבוסס על יונדאי טוסון (יורש ה-ix35). לא ידוע עדיין מתי יגיע אלינו ואם יוצע בגרסה מוזלת שהפכה את הדור היוצא לכל-כך פופולארי. בנוסף, בדוכן קיה תוצג גם הסיד המחודשת, שעברה עדכונים קלים וקיבלה מנוע טורבו חדש.
רנו - תציג בהופעת בכורה את הטאליסמן, משפחתית גדולה מהודרת שתחליף את הלגונה, וגם דור רביעי למגאן. המשפחתית הקומפקטית תקבל עיצוב חדש, תיבת מצמד כפול ומנועי טורבו, בתקווה לחזור למרכז הבמה בפלח השוק החשוב. רנו צפויה גם להציג גרסה מקבילה לבראבוס של סמארט, בדמות הטווינגו ספורט. הטווינגו וסמארט פורפור, נזכיר, הן אחיות תאומות.