שתף קטע נבחר

 

ב-4:00 או ב-6:00: מתי יפוצץ גשר מעריב?

חלקים מהגשר כבר נהרסו, אבל הפיצוץ עצמו יהיה בלילה שבין חמישי לשישי. שעה סופית עדיין אין. המשטרה מעדיפה לפוצץ ב-4:00 עקב הרצון להימנע מעומסי התנועה, החברה המפוצצת תומכת בהצעת הנגד, משיקולי בטיחות

החלטה סופית עדיין אין, אבל אם לא יהיו הפתעות מיוחדות יקיץ הקץ על גשר מעריב בלילה שבין יום חמישי לשישי - וזה יקרה בפיצוץ. חלקים מהגשר כבר נהרסו בשבוע האחרון לקראת ההכנה לאותו פיצוץ, והיום (ג') מתקיימים דיונים קדחתניים על מנת לקבוע את שעת הפיצוץ המדויקת.

 

הריסת חלק מגשר מעריב, הלילה    (צילום: סער הס)

הריסת חלק מגשר מעריב, הלילה    (צילום: סער הס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

במשטרה מעדיפים לפוצץ את הגשר ב-4:00 לפנות בוקר, עקב הרצון להימנע מעומסי תנועה. מנגד, החברה המפוצצת מעדיפה להרוס את הגשר, ששמו הרשמי הוא "גשר הנשרים", בשעה 6:00 בבוקר. הסיבה היא שבמקרה כזה הפיצוץ יתרחש באור יום, וניתן יהיה להפחית הסיכונים בטיחותיים. זו גם ההצעה המועדפת על נת"ע, החברה האחראית על פרויקט הרכבת הקלה.

 

יום שישי לפנות בוקר היה הזמן המועדף מראש על ידי כל הגורמים בדבר, אך אי הסכמה בנוגע לכמה מהלכים גרמה לדחייה והמשך הדיונים בקרב כל הגורמים הנוגעים בדבר - המשטרה, נת"ע, עיריית תל אביב, משרד התחבורה וחברת "תמר" האחראית על פיצוץ הגשר.

 

מומחי חבלה מזכירים כי שעות ארוכות לפני הפיצוץ מתחילה עבודת ההכנה והחדרת חומרי הנפץ לעמודי הגשר, האמורים לקרוס ברגע אחד. אלפים כבר "הבטיחו את בואם", לפחות בפייסבוק, לאירוע הפיצוץ - ועלה חשש מהתקהלות של המונים באזור וסכנה לחיי אדם.

 

ההריסה שלפני הפיצוץ (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
ההריסה שלפני הפיצוץ(צילום: עופר עמרם)

 (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
(צילום: עופר עמרם)

כדי להקטין את ממדי ההרס הוחלט לפני כשבועיים כי חלקים מהגשר יפורקו עוד לפני הפיצוץ. ואכן, חלקו הצפוני של הגשר כבר נחרב והלילה נהרס קטע מצדו הדרומי. מנת"ע נמסר כי עד כה לא התקבלה כל החלטה בנושא פיצוץ הגשר, שכן התוכנית הסופית לא אושרה על ידי המשטרה. 

 

פרט לפיצוץ מבוקר בחומר נפץ, בחנו גם את האפשרות להרוס את הגשר באמצעות כלים כבדים. האפשרות המועדפות על ידי נת"ע ו"דניה סיבוס" שנבחרה לביצוע פרויקט הקמת תחנת קרליבך ופירוק הגשר היא פיצוץ, משום שהוא נמשך רק כמה שניות. על פי התכנון, לאחר הפיצוץ יפנו משאיות את הבטון תוך כמה שעות ובכך יינתן האות לתחילת העבודות על תחנת קרליבך. תחנה זו היא הגדולה והמורכבת ביותר משום שהיא אמורה לשמש בעתיד שני קווים - הקו האדום והקו הירוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר עמרם
הורסים חלקים מהגשר, הלילה
צילום: עופר עמרם
מומלצים