ג'ו מלון מגיע לארץ: חנות ראשונה ברמת אביב
חנות של מותג הבישום והקוסמטיקה, בבעלות חברת אסתי לאודר, תיפתח בנובמבר בקניון רמת אביב. המנכ"ל: "7 חנויות ייפתחו תוך 3 שנים". המותג החביב על בר רפאלי, מזוהה עם ריחות עזים כמו: ארל גריי ומלפפון וליים בזיליקום ומנדרינה. המחירים בחו"ל: סבון ב-77 שקל ונר יוקרה ב-1,765 שקל. בארץ זה יעלה יותר
המותג ג'ו מלון לונדון (London Jo Malone) מגיע לארץ: חנות ראשונה בישראל של מותג הבישום והקוסמטיקה, שנמצא בבעלות אסתי לאודר, תיפתח בנובמבר 2015 בקומה הראשונה בקניון רמת אביב, בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקל. שטח החנות כ-70 מ"ר.
- קליניק השיקה אתר מכירות באינטרנט. זול?
- מאק החלה למכור אונליין. לרוב יקר יותר בארץ
- אסתי לאודר משיקה תמצית עם כמהין שחור
- לה רוש-פוזה: מטפלים בעור באמצעות מים
- איב רושה בישראל. איך המוצרים והמחירים?
"נפתח 7 חנויות ב-3 השנים הקרובות. בין היתר באילת, ירושלים, חיפה, אזור השרון ודרום הארץ וכן חנות נוספת בתל אביב", אמר ל-ynet מנכ"ל אסתי לאודר ישראל (אלקליל) אורן רווח. החברה מפעילה בארץ גם את חנויות מאק, בובי בראון וסמאשבוקס ומוכרת, בנוסף למוצרי אסתי לאודר, גם את קליניק, מותגי הבישום טום פורד, מייקל קורס, זגנה, טומי הילפיגר ודונה קארן, בין היתר וכן את המותג שנמכר רק בבתי מרקחת: דארפן.
ליאורה עופר, יו"ר חברת מליסרון המחזיקה בקניון רמת אביב, נתקלה במותג, בסיור שארגנה קבוצת אסתי לאודר לבעלי הקניונים בישראל. לא מן הנמנע שהחנות השנייה בתל אביב, תיפתח בקניון עזריאלי, שם מתפנה שטח רב בעקבות פינוי המשביר.
פריחת נקטרינה ודבש או מימוזה והל?
המותג מתגאה בעיקר בריחות הארומטיים העזים שלו. בין הניחוחות המזוהים ביותר עם המותג: ליים בזיליקום ומנדרינה, פריחת נקטרינה ודבש, יסמין לבן ומנטה, אשכולית, אגס אנגלי ופרזיה, אגבה כחולה וקקאו, מימוזה והל, ארל גריי ומלפפון, וניל אניס, פעמונית כחולה, זעפרן, עץ שיטה ודבש, לילך לבן וריבס, רימון שחור וענבר ולוונדר.
בחנויות המותג בחו"ל נוהגים להעניק טיפולים וכן להתאים סוגי ריחות של המותג, שילכו טוב יחד, כקוקטייל וייצרו ריח אחר לגמרי. כלומר, איש מקצוע בחנות יכול להפוך שני בשמים שהלקוח קונה לשלושה, בזכות ערבוב.
בר רפאלי אמרה בראיון ל-Gostyle
שהיא אוהבת את בשמי המותג בגלל הריחות והאפשרות לרכוש בקבוקים קטנים (בנפח 30 מ"ל) שקל לשאת בדרכים.
המחירים: לא נמוכים. בישראל: 10%-15% יותר
המחירים, לפי אתר האינטרנט המכירתי של החברה, לא נמוכים: בושם (קולון) בנפח 100 מ"ל נמכר ב-125 דולר (485 שקל, לפי שער של 3.878 שקלים לדולר). 30 מ"ל בושם - 65 דולר (252 שקל). 100 גרם סבון: 20 דולר (77.56 שקל). סבון פילינג גרניום ואגוז מלך עולה 55 דולר (213 שקל). קרם גוף 175 מ"ל נמכר ב-75 דולר. סבון 100 גרם נמכר ב-20 דולר (291 שקל). שטיפת ידיים וגוף בריח ורדים אדומים 250 מ"ל מוצעת ב-40 דולר (155 שקל). נרות יוקרה עולים: 455 דולר, כלומר 1,764 שקל לנר.
באתרים כמו סטרוברי נט, מוכרים לישראלים בשמים של ג'ו מלון ב-881-360 שקל, קרם גוף ב-471-517 שקל, סבון אמבט 100 גרם ב-141.50 שקל ושמן אמבט ב-376.50 שקל. בנורדסטרום, מוכרים שמפו וקונדישינר (ושולחים לישראל) בכ-125-104 שקל ל-250 מ"ל, סבון אמבט 100 גרם ב-כ-85 שקל, שמן אמבטיה 250 מ"ל ב-271.49 שקל ומרכך שפתיים עם ויטמין E ב-113 שקל.
"המחירים יהיו דומים למחירי אירופה, פלוס 10%-15%, בגלל מיסוי ומשרד הבראות", טוען רווח. "בעצם אנחנו מוכרים במחירים של שאר העולם. המטרה שלנו היא למכור במחירים הנוחים ביותר".
למרות יוקר המחיה, מותגים כאלה יכולים להצליח בארץ?
"בהחלט. אנחנו נותנים ללקוחות חוויית קנייה ומוצרים טובים. משהו שאחרים לא נותנים".
בחו"ל: גם בבתי כלבו
המותג ג'ו מלון לונדון נוסד ב-1994 ונמצא בבעלות אסתי לאודר מאז 1999. הוא נמצא בבתי כלבו (כמו סלפריג'ס, נימן מרקוס) ובחנויות של המותג. בארץ הוא יימכר בחנויות בלבד ולא בפרפומריות או ברשתות הפארם.
הוא ידוע כאמור בעיקר בשל הריחות שלו, שהם מובחנים מריחות של מותגים אחרים, בעיקר משום עוצמתם וכן מפני שהם מבוססים על 3-1 פרחים, עצים, עשבים, תבלינים ואגוזים, בניגוד לנהוג בתעשיית הבשמים, בה משתמשים בדרך כלל בערב רב של ניחוחות.
המייסדת: ג'ו מלון, בריטית עם רגישות מיוחדת לריחות
מייסדת המותג היא ג'ו מלון, בריטית בת 51, שעזבה את בית-הספר בגיל 13 ויש לה רגישות מיוחדת לריחות. את מותג הניחוחות שלה הקימה בשנות ה-90. לפי ראיון שנתנה לטלגרף, היא התמחתה בניקוי פנים, אבל האהבה האמיתית שלה היתה כאמור, ריחות.
היא יצרה שמני אמבטיה בריח מוסקט-ג'ינג'ר ושלחה כצ'ופר ללקוחות שלה. הם אהבו את זה כל כל עד שבעלה עזב את עבודתו כדי לסייע לה להקים את החנות הראשונה שלה בצ'לסי. אחרי שזכתה להצלחה די מסחררת ופתחה חנות בברגדורף גודמן בניו יורק, היא מכרה את המותג לאסתי לאודר ועבדה שם כמנהלת קריאייטיב עד שחלתה בסרטן השד.
אחרי שהחלימה ואף זכתה בתואר הכבוד MBE (אבירת האימפריה הבריטית) החליטה לחזור לתחום ב-2011, עם מותג חדש בשם joeloves.
בארץ, ג'ו מלון לונדון יתחרה בלאוקסיטן, סבון, ללין, איב רושה ומותגים שנמכרים ברשתות הפארם.