ברחובות שלנו: הסמארט שתגרום לכם לעצור
כדי ללכוד את תשומת לב הצרכנים, המשווקים מוכנים לקשור מכוניות לעמודים, להציב סכיני ענק על פנסי תאורה ולהטביע שלטי חוצות בים. הצטרפו אלינו למסע עולמי מפתיע, יצירתי ומקורי. עצור – פרסום לפניך!
האם אתם זוכרים פרסומת, שנחשפתם אליה בפעם האחרונה שהלכתם ברחוב? סביר שלא. וזו הבעיה של מפרסמים ומשווקים מסביב לעולם: רבים כלל לא זוכרים את מה שהם עושים.
עוד מהפרסומות המובילות בעולם - בטורים של ערן יסעור :
קורע: 10 הפרסומות המצחיקות בעולם
צפו: 10 הפרסומות הטובות כרגע בעולם
העולם שייך לצעירים? לא בפרסומות האלו
10 פרסומות החוף החמות ביותר בעולם
אבל יש קומץ של מנהלי שיווק ופרסומאים חכמים, יצירתיים, מקוריים וממזרים - שמה שהם עושים גורם לצרכנים שהולכים ברחוב פשוט לעמוד, לפעור את הפה ולהסתכל עוד ועוד על הפרסומת שלהם.
חושבים שלכם זה לא יכול לקרות? שאתם "לא מושפעים מפרסומות"? אז בואו איתי למסע מסביב לעולם שבמסגרתו תראו איך פרסום ושיווק יכול להיות כייפי, מדליק וכל כך מיוחד.
כמה גדולה, ככה קטנה
ככה החליטה משווקת מכונית הסמארט להדגים, עד כמה המכונית שלה קטנה וקומפקטית. המכונית אמיתית, כמובן. וגם העמוד. זה רק מתקן הקשירה, שיוּצָר במיוחד בקנה מידה ענקי כדי לגרום לכם לעצור, להסתכל ולהגיד "וואו".
זהירות, כריש
המדבקה היצירתית הזו, שכיסתה את צידו של האוטובוס, יצרה אפקט של שיני כריש שנוגסות בנוסעים, כשהדלתות האחוריות נפתחו ונסגרו. בדרך הזו, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק העביר היטב את המסר, שהוא מתמחה בסרטים על חיות.
רוצים שאכטה?
שילוב יפה בין מודעה יצירתית לבין האופן שבו בנוי האוטובוס יוצר מסר רב עוצמה, שמדבר על הנזקים שבעישון ומקדם מסטיקים עם ניקוטין למי שמחליט להפסיק עשן רעיל לריאות.
יש משהו באוטובוסים, שמוציא מאנשי הפרסום את היצירתיות שבהם. הנה דוגמא כיצד מודעה קצת עקומה, מעבירה כל כך יפה ופשוט את המסר, שחשוב להתקשר ל"שומרי משקל" כי אחרת – יש לכך תוצאות כבדות משקל.
על הסכין
יצרנית הסכינים רצתה לשכנע את העוברים ושבים, שהסכינים שלה הן בעלות להבים חדים במיוחד. אותי היא שכנעה.
ויצרנית סכיני הגילוח הזו, עשתה עבודה טובה בלהעביר את המסר עד כמה הסכין שהיא מייצרת חדה:
והנה מסרק, שטוען שהוא יכול להתיר כל קשר: בשיער ובכל מקום אחר.
תראו מה שצבע יכול לעשות
פשוט, ללא מילים (אבל עם הרבה צבעים).
שתרדו לקפה?
הנה דרך יצירתית שמנצלת את העובדה שמכסי ביוב ברחובות ניו יורק הם עגולים, ושיוצאים מהם אדים, והופכת אותם לפרסומת לקפה מהביל.
טביעה נגדית
שילוט חוצות מבריק לקידום סרט מדע בדיוני, שעלילתו עוסקת ביום שבו הים יציף את מרכזי הערים.
בת הים המטונפת
בקופנהגן, הפכה תוספת יצירתית את פסלה האייקוני של בת הים הקטנה לתזכורת חשובה מדוע לא כדאי לזהם את הים ואת הנימפות שחיות בו.
ולסיום, רעיון מבריק
השבועון הכלכלי הבריטי, האקונומיסט, רצה שכולם יידעו שכדאי לקרוא בו כדי לקבל רעיונות עסקיים. איך הוא עשה את זה? באמצעות שלט חוצות, שמורכב מנורה אמיתית ומחיישן קירבה, שגורם לנורה להידלק בכל פעם שמישהו עובר לידה.
את הפרסומות המצחיקות בעולם כבר ראיתם?
ערן יסעור הוא מומחה לפרסום ולמיתוג, המייצג בישראל את ארגון Superbrands העולמי ואת פרסי החדשנות הבינלאומיים של מוצר השנה