שתף קטע נבחר

זהירות שיימינג: הפיצה שתעלה 100 אלף שקל

שיימינג לא מוצדק ברשת, גם כזה שנוצר כתוצאה מאי הבנה כמו במקרה הפיצה הטבעונית עם הפפרוני, עלול לעלות לכם ביוקר: "תביעה בגין לשון הרע יכולה להגיע עד 50 אלף שקל ללא צורך בהוכחת נזק". בררנו מה אומר החוק

עשיתם שיימניג לא מוצדק ברשת? זה עלול לעלות לכם מאות אלפי שקלים. בעקבות הכתבה על הלקוח שהזמין פיצה טבעונית עם פפרוני מרשת דומינו'ס פיצה והתלונן בפוסט שהפך לוויראלי על כך שקיבל בשר, פנינו לשני מומחים על מנת לברר כמה יכולה לעלות הפיצה הזו במידה והרשת תחליט לתבוע את המתלונן על הוצאת דיבה. המסקנה: הרבה מאוד כסף.

 

הקלטת השיחה בין הלקוח לטלפן:

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עו"ד יורי נחושתן ממשרד נחושתן, ספרן, שרף יפה - העוסק בליטיגציה מסחרית, אמר בשיחה עם ynet כי "תביעה בגין לשון הרע יכולה להגיע עד 50 אלף שקל ללא צורך בהוכחת נזק כלכלי במקרה של פרסום אחד. זאת, אם הוכח שלא הייתה כוונה לפגוע.

 

"אם הוכח שהייתה כוונה לפגוע יכולה להגיע התביעה ל-100 אלף שקלים. במידה והחברה תוכיח כי נגרם לה נזק כלכלי שנבע מהפרסום אז המפרסם צריך לפצות על כל הנזק שנגרם, ללא הגבלה".

 

מוטי שחר בעל משרד עורכי דין בראשון לציון המתמחה בתחום לשון הרע אומר: "דבר ראשון אין שום ספק שעצם פרסום הדברים והיקף הפרסום מהווים לשון הרע לכל דבר ועניין. הדברים יכולים לשקף ולגרום לפגיעה אפילו מהותית בעסק ובפרנסה של דומינו'ס פיצה.

 

"יחד עם זאת, היתרון הגדול שיש בחוק איסור לשון הרע, שהוא פיצוי ללא הוכחת נזק, לא בטוח שיעמוד לטובתה של דומינו'ס. בעיקר בגלל סעיף ספציפי שיש בפקודת הנזיקין שקובע שתאגיד (קרי חברה) לא תקבל פיצויי אלא אם כן הוכיחה נזקים. במידה וכן הוכח גרימת נזק עקב אותו הפוסט, אכן תעמוד לחברת דומינו'ס עילה טובה לתביעת לשון הרע".

 

מדומינו'ס פיצה נמסר: "דומינו'ס פיצה מאמינה כי לקוחותיה ראויים לשירות יוצא דופן וממקום זה משתדלת ופועלת מולם. מצער להיווכח כי קיימים אנשים המנצלים זאת ומשתמשים במדיה החברתית במטרה להשמיץ ולפגוע בקלות דעת בגלל כעסם על טעות, בין אם היא מוצדקת או לא. לתפיסתנו אין מקום לניבולי פה ונאצות שחווינו אתמול. אנו שמחים על חשיפת האמת, אך מנגד לא מעוניינים לפגוע באיש. יש לקוות כי כל גולש יבין כי קיימת גם לו אחריות על המתפרסם ברשת והשמצות הן לא דבר שניתן לעבור עליו בשתיקה. החברה לא ששה לפעול מול הלקוח, אך בודקת את צעדיה המשפטיים מולו, לאור הפגיעה בעובדיה ובשמה הטוב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים