בקרוב בסופר? הנקניק של לואי ויטון
יוגורט באריזה של טיפאני, קרטונית חלב של אפל, אטריות בקופסאות של פרארי והביצים של ורסאצ'ה. כשמוצרים יומיומיים "מתחפשים" למוצרי יוקרה, הם פתאום נראים הרבה יותר טעימים. צפו בתמונות
תחשבו על עצמכם עומדים מול מדף היוגורטים במקרר, ומתלבטים לאן לשלוח את היד ואיזה יוגורט לקחת. סביר להניח, שבפניכם יעמדו שלוש אריזות של שלושה מותגי יוגורט מובילים, שכל אחד מהם ינסה לפתות אתכם בדרכו: קנה אותי.
לטורים נוספים של ערן יסעור:
לא רק פפסי-פון: מותגים שפלשו לתחום חדש
ברחובות שלנו: הסמארט שתגרום לכם לעצור
קורע: 10 הפרסומות המצחיקות בעולם
דנונה – עם האריזה הכחולה-לבנה ינסה לשדר לכם שהוא בריא, ולכן כדאי לכם לרכוש אותו.
יופלה – באריזה האדומה המחויכת, ינסה לשכנע אתכם שהוא FUN ולכן אם בא לכם להתפנק על היוגורט שלכם – הוא ירצה שתקנו אותו.
ומולר – באריזות עם הפירות העסיסיים, ינסה לשכנע אתכם שאם אתם רוצים את היוגורט שלכם טבעי – אז הוא הפתרון בשבילכם.
בחרתם? החלטתם? יופי. עכשיו, תנו לי לסבך לכם קצת את העניינים ולשאול אתכם איזה יוגורט הייתם מחליטים לרכוש אם בפניכם הייתה עומדת אופציה נוספת: יוגורט של מותג התכשיטים היוקרתי טיפאני, באריזה שנראית כך:
בעבר, ראינו חיבורים של מותגים שהיו מזוהים עם תחום אחד וניסו לנצל את המיצוב הגבוה שלהם לתחום אחר. זה המקרה של יצרנית השעונית SWATCH שהשיקה רכב באותו שם מותג, וזהו גם המקרה של חברות תכשיטים, שהשיקו לאחרונה טלפונים חכמים מעוצבים ויקרים לעילא.
את היוגורט של טיפאני לא תוכלו למצוא עדיין במרכול השכונתי. זהו מוצר ש"פיתח" פדי מרגי, מעצב אומן ישראלי, והבעלים של חברת TalkingBrands.co.il. פדי עיצב סדרה של מוצרים יומיומיים עם אריזות של מותגי על יוקרתיים (Superbrands), שיוצגו בחודשים הקרובים בתערוכת עיצוב בהונג קונג.
המוצרים שעיצב פדי יאפשרו לכם לבחון את עצמכם ולראות עד כמה עיצוב של אריזה, והמותג שעומד מאחוריה, משפיע על החלטת הקנייה שלכם ועל הדרך שבה אתם תופסים ומעריכים מוצרים יומיומיים.
אז זה הזמן לבחון את עצמכם: כמה, למשל, היה בא לכם עכשיו להכין לעצמכם כוס מהבילה של קפה קרטייה?
והאם הייתם מעדיפים לשתות אותו "שחור" או להוסיף לו חלב של חברת אפל?
ומה תרצו לנשנש ליד? אולי ביסקוויט של מותג העל בעיצוב דולצ'ה וגבאנה:
ואם תרצו להכין בעצמכם כיכר לחם, כמה טעימה לדעתכם היא תצא אם תכינו אותה על בסיס קמח של חברת פראדה?
(בתנאי, כמובן, שתוסיפו לבלילה ביצים של ורסאצ'ה, עטופות אחת-אחת):
כיכר הלחם הריחנית יצאה מהתנור. ומה מתאים למרוח עליה יותר מאשר חמאה של חברת בולגרי?...
או אולי במקום חמאה תעדיפו להניח עליה פרוסות עבות של נקניק מעצבים של לואי ויטון?
ואם כבר הלכנו על כריך עם נקניק, לא כל מלפפון חמוץ יוכל ללוות אותו. אבל זה של שאנל, כן:
אחרי כל כך הרבה פחמימות צריך משהו גם לנשמה. אולי פרי? מה אתם חושבים על הסדרה של נייקי, שכל פרי שבה עטוף באריזה שפשוט חבל לקלף:
ושלא תחשבו לרגע אחד, שאנחנו לא דואגים לילדים שלכם. אם הם אלו ש"אוכלים רק פסטה", האם אתם חושבים שהם יבקשו מנה נוספת אם הם יידעו שהאטריה שלהם יצאה מתוך אריזה של פרארי?
ואם הם קטנים מדי, ועדיין לא מבינים למה קיימים מותגים בעולם ולמה צריך לשלם עליהם כל כך הרבה כסף, פשוט תכינו להם בקבוק עם תחליף חלב של שאנל. אומרים שהוא מעביר את הרעב למותגים...
ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמותגים ומייצג בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של מוצר השנה.
עוד בערוץ צרכנות: תצוגת אופנה אנכית. צפו