'שיפור בהתנהגות נוסעים מאז טיסת השוקולד'
הפרשה שהרעידה את עולם התיירות הישראלי ב-2015 היתה ללא ספק טיסת השוקולד של ישראייר. רגע לפני שהוא עולה לעוד טיסה, חזרנו אל כוכב הסרטון - הדייל ניר לבוב שמסכם בראיון ל-ynet את השנה הסוערת בחייו: "פתחנו דיון ציבורי שבעקבותיו הגישה השתנתה". ומה אומרת לו היום המילה שוקולד?
זה אולי נראה כאילו זה קרה לפני שנים, אבל בחודש פברואר 2015 טיסה אחת וחפיסת שוקולד אחת הסעירה את המדינה, והכוונה כמובן ל"טיסת השוקולד" של ישראייר. אותה טיסה במסגרתה תקפו מספר נוסעים את הדייל בטיסה לוורנה. רגע לפני השנה החדשה, תפסנו לראיון את ניר לבוב, הדייל וכוכב הסרטון הוויראלי שהופץ בכל העולם, לשיחת סיכום. צפו בראיון:
"אכן שנה סוערת ומאתגרת", אומר לבוב. "אני בהחלט יכול להבין עכשיו את כל מי שבאיזשהו מקום נחשף לציבור ומקבל את כל הפידבקים שהציבור נותן. שמחתי ומאוד חימם את הלב לראות את התגובות של האנשים כלפיי וכלפי אנשי הצוות האחרים שהיו איתי בטיסה, ולראות באמת את המעורבות של האנשים בכל העניין הזה".
אפשר לשער שהתגובות לא נפסקות עד היום.
"בסך הכל התגובות מאוד טובות. עד היום, נוסעים שעולים ורואים אותי מיד הקונוטציה שהם מקבלים כשהם רואים אותי במדים זה העניין של השוקולד. זה מאוד נעים כי כל התגובות באמת מלבבות וחמות ואנחנו שמחים שלפחות הגישה של הנוסעים כלפינו היא גישה של הבנה ושל הכלה".
המקרה העלה לתודעה את עניין השיימינג ברשת, לטובה ולרעה. מה אתה לקחת מזה?
"כמובן שהמקרה הזה העלה את נושא השיימינג לתודעה. נוצר מצב שהיינו לאיזשהו פתח לדיון ציבורי מאוד חזק אם בכלל זה תקין לעשות את זה, או שלא תקין לעשות את זה, אם יש בכך דברים חיוביים או שליליים".
אתה רואה שינוי בהתנהגות הנוסעים השנה?
"לאחר המקרה הזה בהחלט אפשר וניתן לראות את השיפור שחל בתודעה ובתובנה של הנוסעים בקבלת השירות".
לסיום, לא נמנענו מלשאול את הדייל ניר מה אומרת לו המילה "שוקולד" עכשיו, כמעט שנה אחרי המקרה. התשובה - בסרטון.