דצ'יה סנדרו בישראל - החל מ-55 אלף שקל
מכונית הסופר-מיני של דצ'יה מושקת בגרסה חדשה ובסיסית יותר, ועם תג-מחיר של 55 אלף שקל - היישר לצמרת טבלת המכוניות הזולות בישראל. מה תקבלו בתמורה?
חברת קרסו, יבואנית דצ'יה לישראל, החלה בשיווק הסנדרו בגרסת סופר-מיני. המכונית, ששווקה עד כה רק בגרסת דמוי-שטח (סנדרו סטפווי, Sandero Stepway), תוצע כעת גם בדגם הכביש ובמחיר נמוך משמעותית - 55 אלף שקל, לעומת 69.5 אלף שקל לדגם הסטפוויי.
בכך מצטרפת הסנדרו לרשימת המכוניות הזולות ביותר בישראל, עם תג-מחיר של פחות מ-60 אלף שקל. רשימה זו, שכללה עד כה שש מכוניות בלבד, מהן חמש מכוניות מיני ורק סופר-מיני אחת, מתרחבת כעת עם סופר-מיני נוספת.
הסנדרו הבסיסית עושה שימוש במנוע 1.2 ליטר עם 75 כ"ס הוותיק של רנו, עם ארבעה צילינדרים ומומנט מרבי של 10.9 קג"מ ב-4,250 סל"ד. הוא משודך כאן לתיבת חמישה הילוכים ידנית ומאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 14.5 שניות ולמהירות מרבית של 162 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה של הסנדרו עומדת על 17.2 ק"מ לליטר.
הסופר-מיני, שהוצגה בשנת 2012, תוצע ברמת הבסיס עם ארבעה חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, מערכת שמע עם חיבורי AUX ו-USB וקישור בלוטות', שליטה מההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות וחמישה מושבים. אבזור הבטיחות כולל ארבע כריות אוויר בלבד, כמו גם בקרת יציבות אלקטרונית.
לסנדרו אורך כולל של 406 ס"מ, רוחב של 173 ס"מ, גובה של 152 ס"מ ובסיס גלגלים של 259 ס"מ. תא המטען שלה מציע נפח הטענה של 320 ליטר. מידות אלו ממקמות אותה בקצה העליון של מכוניות הסופר-מיני, והן גדולות משמעותית בכל ממד מקטגוריית הקטנות הזולות - בעיקר נפח תא המטען, בסיס הגלגלים והאורך הכללי.