3 הרוגים בתאונה חזיתית בכביש דמים בדרום
בדיוק שנה אחרי ששמונה נשים נהרגו בתאונת אוטובוס בכביש 31, שוב אירעה תאונה קטלנית באותו כביש אדום: 3 גברים נהרגו בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב ליד צומת שוקת. ארבעה נוספים נפצעו, שניים מהם באורח קשה
תאונת דרכים קשה מאוד באחד הכבישים האדומים בארץ, בדיוק שנה אחרי תאונת הנשים , באותו הכביש: שלושה גברים נהרגו אמש (יום ג') בהתנגשות חזיתית בין שתי מכוניות פרטיות בכביש 31, ועוד ארבעה נפצעו. הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים מצומת חורה לצומת שוקת.
מחקירה ראשונית של בוחני אגף התנועה עולה כי הגורם האנושי שיחק תפקיד משמעותי בתאונה. ברכב פורד שהגיע מכיון ערד נסעו שישה, ארבעה מהם ישבו מאחור ולא היו חגורים. מהכיוון השני נסע נהג טויוטה. המכוניות התנגשו ונוכח הנזק המשמעותי עולה חשד למהירות מופרזת שאינה תואמת לתנאי הדרך. ההרוגים בתאונה הקטלנית הם קרובי משפחה תושבי חורה: האיל אבו אלקיעאן (20), איהאב אבו אלקיעאן (24) ואיוב אבו אלקיעאן (24).
"זה כביש איום ונורא, אבל במקרה הזה אין ספק שהשילוב של מהירות מופרזת ואי נקיטת אמצעי בטיחות הובילה לתוצאה הקטלנית", אמרו במשטרת התנועה הארצית.
רק אתמול החלה ועדת הכלכלה בסדרת דיונים בנגע תאונות הדרכים - ואמש התקבלה עדות קשה לחומרתו. בשעה 22:23 נמסר למד"א מרחב נגב על התאונה ליד צומת שוקת, לכיוון חורה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי למספר פצועים, אך לאחר פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותו של שלושה מהם. בנוסף, בתאונה נפצעו עוד ארבעה גברים כבני 30 - שניים מהם באורח בינוני-קשה, אחד בינוני והאחר קל. אחד מהם נותח הלילה. הם פונו לבית החולים סורוקה.
כביש 31, שבו אירעה ההתנגשות החזיתית, הוא אחד המסוכנים בארץ. מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי 76 איש נהרגו בו בעשר השנים האחרונות. באותה תקופה נרשמו 465 תאונות בכביש, בהן נפצעו 122 בני אדם באורח קשה, מתוך 1,369 פצועים בסך הכול.
בפברואר אשתקד נהרגו שמונה נשים מחורה שבפזורה הבדואית בתאונת אוטובוס קטלנית ליד צומת להבים באותו כביש, ו-30 נפצעו. אחרי אותה תאונה התעורר ויכוח חריף על מסוכנותו של הכביש ועל הדרישה החוזרת ונשנית של התושבים באזור לשפר את התשתיות - אבל לטענת ראשי המועצה המקומיות, התשתיות לא שופרו.
בשנה החולפת נהרגו 357 בני אדם בתאונות דרכים. "נניח את הנושא על סדר היום הציבורי במלוא כוחו ועוצמתו כדי לרתום את כל הכוחות כולם למאבק אמיתי בעניין", אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, בפתיחת הדיון הראשון מתוך סדרת דיונים על תאונות הדרכים.
לדיון הוזמן גם מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבוהב, והוא סקר נתונים והציג עלייה במספר ההרוגים זה השנה השלישית. "מה צריך לעשות? נוכל להציל 100 אנשים בישראל אם נעשה כמה פעולות מצומצמות", אמר אבוהב. "לגעת בתשתיות. יש 63 צמתים מסוכנים ו-215 מוקדים של קטעי כביש מסוכנים שבהם נהרגו 90 איש בשנה". אחד מאותם כבישים הוא כביש 31, ששוב גבה קורבנות.
על כביש זה אמר אבואב אמש: "כביש 31 הוא מהאדומים ומהמסוכנים במדינה. בחלקו הוא חד מסלולי ללא הפרדה בין הנתיבים, שתמנע תאונה חזיתית. האחריות היא על משרד התחבורה, שחייב להפוך את כל הכביש לבטוח, ולא רק חלקים ממנו. חייבים כבר מחר לשפר בכל הכביש את התשתית באמצעות הפרדה בין הנתיבים והסדרה בטוחה של הכניסות והיציאות לישובים, כדי למנוע את ההרוג הבא. הכי קל זה תמיד להאשים את הנהג, אבל גם למשרד התחבורה יש אחריות לתאונות הדרכים".
זו לא הייתה התאונה הקשה היחידה אמש בדרום. חמש דקות לאחר מכן התקבלה במד"א מרחב נגב הודעה על תאונה נוספת, הפעם בבאר שבע. נהג רכב, בשנות הארבעים לחייו, איבד את הכרתו במהלך הנהיגה בעקבות דום לב, וכתוצאה מכך אירעה תאונה בדרך שמשון בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו בביצוע פעולות החייאה בנהג, ולאחר מכן קבעו את מותו.