שתף קטע נבחר
 

פיאט מציגה טיפו למשפחה, אבארט 124 לנהג

שתי גרסאות מרכב חדשות לטיפו המשפחתית ו-124 בגרסת אבארט מחוזקת - במרכז דוכן התצוגה של פיאט בז'נבה, וכולן בדרך לישראל עוד השנה

יצרנית הרכב האיטלקית פיאט לא הציגה מכוניות חדשות לגמרי בתערוכת ז'נבה, אבל הרחיבה את היצע הגרסאות הקיימות. הטיפו, שהוצגה לראשונה כסדאן בתערוכת איסטנבול, טורקיה, במאי 2015, זכתה לגרסאות האצ'בק עם חמש דלתות וסטיישן. ואילו ה-124 ספיידר שודרגה תחת מותג אבארט. 

 

 

הטיפו היא משפחתית קטנה המבוססת על פלטפורמת ה-500L, ותתחרה ביונדאי אקסנט ומאזדה 2 דמיו. היא מציעה מידות נדיבות יחסית - אורך של 437 ס"מ (457 בסטיישן), רוחב של 179 ס"מ וגובה של 150 ס"מ (151 בסטיישן). נתון בסיס הגלגלים לא פורסם, אך ייתכן ויהיה זהה לסדאן - 264 ס"מ. דגם ההאצ'בק מציע נפח תא מטען של 440 ליטר, לעומת 550 בסטיישן. 

 

פיאט תציע את הטיפו בגרסה אוטומטית רק בשידוך למנוע 1.6 ליטר עם 110 כ"ס, שמוצע בישראל ב-500X (שם הוא משודך לתיבה ידנית). תיבת ההילוכים האוטומטית מציעה שישה יחסי העברה, ותצטרף אליה תיבת מצמד כפול עם שישה הילוכים שתהיה זמינה רק בדגם הדיזל הבכיר (1.6 ליטר, 120 כ"ס).

 

פיאט טיפו האצ'בק ()
פיאט טיפו האצ'בק

 

יתר גרסאות הטיפו יהיו זמינות רק עם תיבה ידנית - 1.4 ליטר בנזין עם 95 כ"ס, 1.4 טורבו-בנזין עם 120 כ"ס ומנוע דיזל בנפח 1.3 עם 95 כ"ס. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.

 

פיאט טיפו סטיישן ()
פיאט טיפו סטיישן

 

הטיפו צפויה לנחות בישראל בחודשים הקרובים, כפי הנראה תחילה בגרסת הסדאן. מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט, נמסר כי לא ידוע בשלב זה אילו גרסאות ישווקו או מה מועד השיווק המתוכנן.

 

אבארט 124 ספיידר

ביבואנית ידעו לספר עם זאת כי לקראת הקיץ הקרוב תנחת כאן ה-124 ספיידר, מכונית הרודסטר הדו-מושבית שפותחה ומיוצרת על-ידי מאזדה ביפן, על בסיס ולצד ה-MX-5 החדשה (ND).

 

 

גרסת האבארט, שמשדרגת את פיאט 124 ספיידר שהוצגה בלוס אנג'לס אשתקד, מצוידת באותו מנוע פיאט 1.4 ליטר טורבו בנזין, אך במקום 140 כ"ס יש לה 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ. מדובר ביתרון משמעותי על גבי ה-MX-5 המקבילה, לה מנוע 2.0 ליטר נטול מגדש של מאזדה, עם 160 כ"ס ו-20.4 קג"מ. אבארט גם תציע תיבת הילוכים אוטומטית, שלא מוצעת ב-MX-5 באירופה.

 



 

ביצועי ה-124 טובים מאחותה היפנית: 6.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לעומת 7.3, ומהירות מרבית של 230 קמ"ש לעומת 214. בפיאט נוקבים גם בתג מחיר גבוה בהרבה - החל מ-40 אלף יורו, לעומת פחות מ-30 אלף יורו ל-MX-5 היקרה ביותר. אם פער זה יישמר בישראל, מחיר אבארט 124 עשוי לעמוד על קרוב ל-300 אלף שקלים (האחות היפנית עולה 233 אלף שקל).

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים