עוד לא שתיתם בפורים? איך למצוא אלכוהול בזול
שליש בירה ב-10 שקלים, שוטים ב-13-8 שקלים, בקבוק וודקה יוקרתית ב-480 שקל, צמיד שמאפשר שתייה ללא הגבלה ואפליקציות. יש ברים שהבינו: המחירים חייבים לרדת. חוץ מלתדלק בבית - יש הרבה דרכים לשתות בלי לצאת בנזק של מאות שקלים
מכירים מקומות יותר זולים? כיתבו לנו ונוסיף לכתבה >>
אז הישראלים דופקים את השיטה, בכך שהם נהנים מבקבוק שקנו בסופרמרקט/פיצוציות/חנות משקאות, במקום לשלם 80-30 שקל לכוס. הרי אם לא נזהרים, כמה דרינקים יכולים להצטבר לסכומים של מאות שקלים ובחלק מהמקומות גם דורשים תשלום בכניסה.
מי שמעוניין לצאת לשתות בבר כבילוי, משלם את המחיר. מחיר גבוה מאוד, אם הוא רוצה אווירה יוקרתית ומחיר גבוה פחות ופחות, אם הוא דומה לרוב הבליינים שמחפשים לבלות היטב בלי לשבור חסכונות.
בשנים האחרונות: ברים שמעודדים שתייה במחירים מופחתים
כיוון שבעלי המועדונים והברים שמו לב לתופעת השתייה הביתית ולחיפוש אחר מחירים סבירים יותר, קמה בקרב חלקם יוזמה להפחתת מחירים, במטרה לשמור על הלקוחות בשיניים ובכל זאת כמובן, להמשיך להרוויח.
הברים, המועדונים והמסעדות שמכוונים ל"כלל האוכלוסיה", קרי, מעמד הביניים הצעיר (שהפך בלי ששם לב למעמד נמוך), הבינו לאן נושבת הרוח וחיפשו דרכים לעודד שתייה. לא מספיק happy hour בשעות מוקדמות מדי של הערב. צריך להוזיל את האלכוהול, הם הבינו.
הארנב הלבן: שליש גולדסטאר בצהריים ב-8 שקלים. 10 שקלים בערב
בחודשים האחרונים, במסעדת הארנב הלבן במתחם הבורסה בר"ג, החלו לצאת במבצעים על הבירה. 10 שקלים לשליש גולסדסטאר למשל בערב, ו-8 שקלים בצהריים. לעומת 30-26 שקל בדרך כלל. בירה היינקן נמכרת ב-14 שקל ופאולנר ב-15 שקל, לעומת 33-25 שקל במקומות אחרים.
זה עבד כמו קסם, טוען הבעלים, רוני פרפורי. אחרי פורים הוא מתכוון שהמחירים האלה יהפכו לקבועים במהלך השבוע, למעט סופי שבוע, "כי אני משלם 150% לשישה מלצרים ושני טבחים, אז בסופי שבוע מחירים של בירות נעים בין 20 ל-26 שקל שגם זה לא יקר", אמר ל-ynet. עוד דוגמאות למחירים במסעדה: בצהריים אפשר לרכוש שם כוס יין אדום ולבן של הר תבור ב-8 שקלים וכן המסעדה מציעה קוקטיילים ב-33-22 שקל.
למה החלטת להוריד מחירים?
"הייתי עם אשתי בת"א וראיתי שקולה עולה 10 שקלים ושליש בירה - 34 שקל. ואני יודע שקולה ובירה עולים לי כמעט אותו הדבר. הבדל של אגורות. אז למה שאחד יעלה ככה והשני ככה? החלטתי ליצור תפריט אלכוהול חדש כמבצע ומכרתי פי 3 בירה. כיוון שאני מוכר עכשיו גולדסטאר בצהריים ב-8 שקלים, עלינו ביותר מ-100 כוסות בצהריים. בן אדם יכול לשתות 3-2 בירות. אין שום סיבה בעולם לשלם 34 שקל לבירה. כל השוטים עולים 12-10 שקל אז אנשים מזמינים יותר".
אז איפה הטריק? דמי השכירות שלך נמוכים יותר?
"יש לי מקום של 400 מ"ר, אז השכירות גבוהה מאוד. אין קשר לשכירות. מבחינתי 100% רווח זה מעל ומעבר".
הפורום: כוס וודקה ב-18 שקל. "מבאס לקנות כוס במחיר של בקבוק"
גם בפורום הבאר-שבעי, הורידו מחירים לפני 3 שנים, בעקבות השינוי בתפיסה הצרכנית בישראל. "החלטנו לעשות מהפיכה. שינוי דרמטי בנושא. דרינק היום בדרום עולה 50 שקל ובמרכז 70 שקל ואילו אנחנו מוכרים לא מעט משקאות ב-18 שקל", אמר ל-ynet דן לייבל, הבעלים.
"עשינו מהפכת מחירים לפני 3 שנים. קרו לנו מאז רק דברים טובים. אנשים הפסיקו לעשות שתיות בבתים והגיעו יותר מוקדם לפורום. בקבוק הכי פשוט עולה בברים 800-600 שקל? אנחנו מוכרים ב-200. גריי גוס עולה 1,500 שקל? אנחנו מוכרים ב-500 שקל. חיילים צעירים יכולים לחוש כמו אוליגרכים ולהזמין חברות או חברים על חשבונם. זה שינוי ענק שמשפיע על כל הבליינים".
מה המחירים?
"כל הבסט סלרים: וודקה אנרגיה, ג'ין טוניק, ערק אשכוליות, פידג', בושמילס ובירה בבקבוק - עולים כל הלילה ב-18-17 שקל.
"אנחנו מרוויחים פחות מראש, אבל יש לנו יתרון של גודל. הפורום זה המועדון הכי גדול בארץ, אנחנו יכולים להכניס יותר אנשים באירוע וסבבה לנו. התחושה של הקהל מספקת אנרגיות מאוד מיוחדות. בן אדם לא מתבאס לקנות כוס במחיר של בקבוק".
פריט | מה זה זול | מחיר נפוץ |
בירה | פחות מ-20 שקל לשליש או בקבוק | 30-20 שקל |
וודקה לא פרימיום אבל מותג | פחות מ-35 שקל לכוס | 50-30 שקל |
צ'ייסר | פחות מ-15 שקל | 20-15 שקל |
ג'ין אנד טוניק, פידג' וכו' | פחות מ-30 שקל לכוס | 50-30 שקל |
וויסקי יקר | פחות מ-70 שקל לכוס | 70 ומעלה |
יין | פחות מ-20 שקל לכוס | 20 ומעלה |
קוקטייל | 30-20 שקל | 50 ומעלה |
המחירים בפורום ובספרייה: צ'ייסר ב-9 שקלים, בקבוק גרייגוס ב-490 שקל
מנהל מערך האלכוהול יהודה שוורץ נתן לנו מחירים לדוגמא:
וודקה אבסולוט: צ'ייסר 9 שקלים, מנה עם תוספת (רד בול, חמוציות ראשן) 18 שקל. בקבוק 185 שקל.
וויסקי ג'יימסון: צ'ייסר 9 שקלים, מנה 19 שקל, בקבוק 265 שקל.
וודקה ואן גוך: צ'ייסר נמכר ב-18 שקל מנה ב-28 שקל ובקבוק ב-345 שקל
בקבוק וודקה בלוגה או גריי גוס: 490 שקל. מנה: 34 שקל.
בקבוק בירה: 17 שקל.
המשקאות הכי יקרים: סוגים של ויסקי סינגל מאלט שעולים פחות מ-40 שקל לכוס.
אנשי הפורום מחזיקים גם בכמה מקומות בילוי נוספים בעיר, אחד מהם זה הספריה, מסעדה שגם היא מציעה אלכוהול מוזל: שליש קרסברג או טובורג מחבית: 15 שקל ובצהריים 10 שקלים. צ'ייסרים ב-10 שקלים ויין אדום ולבן ב-15 שקל.
גם בפ"ת יש בר עם מסלולי שתייה
יש עוד דרכים בהן ברים, מועדונים ומסעדות מפתים לקוחות לחסוך על אלכוהול ולקנות יותר: שלם פחות על ריפיל, שלם תשלום בכניסה שמאפשר הנחה על אלכוהול וכמובן: מסלולים.
עם ההבנה שקשה לנו לשלם מחירים מופקעים על אלכוהול, עלה לגדולה ז'אנר המסלולים. בר המזג בת"א היה הראשון שפרץ לתודעה עם השיטה, גם אם יש הטוענים שלא היה הראשון להנהיג אותה, אבל אין ספק שהוא זה שגרם למתחרים רבים לעבור לשיטת הצמידים.
מסלולים אפשר למצוא גם ב"חדר וחצי" בירושלים וב"רוזה" בב"ש. וכן בג'קי או, בפ"ת. ליאור כהן, הבעלים של ג'קי או מסביר: "יש לנו 5 מסלולים. מ-69 שקל עד 119 שקל. בראשון יש לך אפשרות בחירה מתוך 7-6 מוצרים מקטגוריות כמו יינות לבנים, קאוות ובירות, במסלול הבא במחיר יש וודקות רום, ג'ין, פידג'. וכן הלאה. לכל מסלול מגיע צ'ייסרים ב-9 שקלים או צ'ייסרים פרימיום ב-14 - ואן גוך גריי גוס.
"המסלול הוא אישי לא להעברה ולא לקבוצות. השתייה היא ללא הגבלה. המלצרית ניגשת ואתה מקבל כוס חדשה. זה משחרר כי אנשים לא לחוצים לגבי החשבון. זה לא שתקנה פעמיים ערק אשכוליות ותגיע ליותר מ-100 שקל".
ומי שלא רוצה לשתות הרבה?
"מי שרוצה לקחת כוס טובורג 410 מ"ל ב-29 יכול לקנות צ'ייסר ב-10 שקל. זה צ'ייסר בושמילס, קווארבו טקילה, וודקה סמירנוף, ערק, פידג', אבל גם למי שרוצה רק שתי כוסות זה משתלם לקחת מסלול כי למשל סמירנוף עם ערבוב עולה 39 שקל".
מעלים מחירים בפורים?
"לא אין אצלנו הבדל בין מהלך השבוע לסופ"ש ולא מעלים מחירים בפורים. אנחנו גם היחידים באזור שלא לוקחים כניסה ולא מחייבים לקוחות למינימום. לא רוצה לעצבן את הלקוחות. מי שלא שותה אלכוהול יכול להזמין משקה אחר ויש לו גם בירה ללא אלכוהול וקוקטייל ללא אלכוהול, שיהנה".
עוד דרך לחסוך: רשת הברים שמספקת מותג אחד מכל סוג
רשת ברים שקמה בעקבות טרנד הורדת המחירים, זו דרינקפוינט. שוחחנו עם מתן חיים, הזכיין של דרינקפוינט בבקר 12 בראשל"צ, בר שעובד משני עד שבת.
"שליש בירה עולה פה 19 שקל, ליטר עולה 50 שקל, כוס וודקה, כולל הערבוב, עולה 31 שקל, צ'ייסרים אנחנו מוכרים ב-13 שקל. יין ב-19 שקל, וויסקי ג'ק דניאלס נמכר פה ב-24 שקל, או ב-31 עם קולה ו-13 שקל בצ'ייסר. כל הצ'ייסרים הם ב-13 שקל. אפשר גם לקנות 4 צ'ייסרים ב-44 שקל ו-10 צ'ייסרים ב-100 שקל ולערבב סוגים שונים: פידג', ערק, בד אפל, ייגר.
"הקונספט אצלנו זה שאנחנו עובדים עם מותג אחד. למשל ביין: גוורץ. הבירות הן קלרסברג וטובורג. וודקה: פינלנדיה. אנחנו קונים כמות מאוד גדולה וכך יודעים לתת לצרכן מחיר נמוך ואנחנו עובדים עם היבואנים הרשמיים.
"בשוק מפתים: תבוא עד 23:00 נמכור לך ב-1+1 ואחרי 23:00 מעלים את המחיר ל-70-60 שקל, אבל רוב האנשים לא יוצאים לפני 23:00. אצלי לא משנה באיזו שעה אתה בא. אני לא מעלה את המחיר ולא גובה מחיר בכניסה".
אפליקציות וצמיד הנחה לפורים
עוד אפשרויות לחיסכון באלכוהול בבילוי: אפליקציית דרינקס שנותנת 15% הנחות בברים שונים, אפליקציה (לאייפון) שנקראית happyhours שמרכזת שעות שמחות בברים בת"א וכך גם שעות בהן יש 50% הנחה על תפריטים שונים בעיר.
חפשו ימים של שתייה "בלי הגבלה" או מקומות שמצהירים על עצמם כזולים. במיין בזאר ביפו למשל, מוכרים קנקן גולדסטאר ב-54 שקל וימים א' וג' הם "ימים ללא תחתית" כלומר, שותים כמה שרוצים תמורת 65 שקל לגולדסטאר מכבי למשל.
בחגים כמו פורים, יש בתי עסק שיוצאים במבצעים נקודתיים כמו צמיד ב-250 שקל שמאפשר שתייה חופשית בכמה ברים, לכל סוף השבוע של פורים.
אביאל גנדלר, מהקבוצה שמפעילה את דיזי והמזג בין היתר, בת"א, מספר על הצמיד: הוא מאפשר שתייה חינם בכל הברים שלו ובכל המסיבות של פורים. אנשים מוציאים המון כסף בפורים אז רצינו לחסוך להם. סידרנו גם לימובאס (אוטובוס במתכונת לימוזינה מ.ק) שמסיע אנשים בין הברים. כל מי שיש לו צמיד יכול לעלות עליו. בלי המסיבה באומן, הצמיד עולה 220 שקל מי שלא רוצה לשים את הצמיד לכל ארבעת הימים יכול לקנות צמיד יומי ב-99 שקל".
מחפשים דרכים לחסוך גם בצפון הארץ? אלכוהול בזול תמצאו בפאבים בקיבוצים וגם במקומות כמו עיזה בר בחיפה, שמוכר ליטר בירה ב-20 שקל, שליש ב-15 שקל והמנה הכי יקרה בתפריט עולה 35 שקל. רמי מרטן XO זו מנת האלכוהול הכי יקרה בתפריט והיא עולה 70 שקל ל-62 מ"ל.
קופיקס בר: אותו גודל כוס ב-5 שקלים
ויש כמובן את קופיקס בר: 5 שקלים למשקה. אוהד שמילוביץ' משמילו משקאות, סיטונאי שמוכר לברים, ביניהם, קופיקס בר. "אין יותר זול מקופיקס. 5 שקלים לכוס והם מרוויחים. והמנה לא יותר קטנה שם. אותה כמות של וודקה נמכרת בקופיקס ב-5 שקלים. פשוט בקופיקס לא צריכים להחזיק את כל סוגי המשקאות ויש להם מודל שעובד".
אז בקופיקס אפשר לשבת, אבל זו לא בדיוק אווירה של בר. ובכל זאת, זו דרך לשתות בחוץ בלי לרוקן את הכיס. לטענת שמילוביץ', מגמת הורדת מחירי האלכוהול, במקומות בילוי מסוימים, כמענה לצורך של צרכנים תפסה תאוצה בגלל הביקוש ובזכות הייבוא המקביל "נוצרו פערים מאוד קטנים בין הצרכן לבעלי הבר. הפרשים מאוד מינוריים לעומת שנים קודמות. פעם היה הבדל של 50 שקל היום של 10 שקלים".
למה?
"בעיקר כי היבואן הרשמי הרוויח יותר. עשרות ומאות אחוזים יותר תלוי באיזה מוצר. פעם שילמת 200 שקל על ויסקי ג'וני ווקר בלאק לייבל, היום את משלמת 30% פחות".
"ברים מרוויחים מאות אחוזים על אלכוהול כי אין ברירה"
לטענתו, חלק מהברים מפסידים כסף על מותגים מסוימים כמו ואן גוך וגריי גוס, כי אלה "מוצרים שמביאים את הלקוחות. מרוויחים על קאווה ו-XL", הוא טוען. "בגדול, ברים מרוויחים על אלכוהול באחוזים מאוד גבוהים 400%-500% מינימום. זה כדי לשלם למאבטח, על המוזיקה, דמי שכירות. זה הון תועפות. אין ברירה אלא למכור יקר. מי שמוכר בזול, אלא אם ימכור כמויות אסטרונומיות יפשוט את הרגל, אבל יש אנשים שמוציאים כסף על פרסומת ויש שמוציאים כסף על מחירים נמוכים. המטרה היא אותה מטרה.
"אז כיום יש הרבה יבוא מקביל, אבל שוק האלכוהול בבעיה. מאז הרפורמה באלכוהול, רוב הכסף בבקבוק הולך למדינה. הרבה יצאו ממנו ורק הגדולים יישארו. משהו יצטרך לקרות. או מותגים חדשים. או מנהגי שתייה חדשים. למשל, הצרכן עובר היום מוודקה רדבול לרום קולה ג'ין טוניק קוקטיילים. עוד שנה שנתיים, יישארו בסיטונאות אלכוהול רק אלה שיש להם הרבה כסף. הגדולים ואז יתכן שהמחירים יעלו".