שתף קטע נבחר

 

כשל המתמטיקה בקריית מלאכי: "לתלמידים יש מוטיבציה"

לאחר שפורסם כי רק שני תלמידים נבחנו ב-5 יחידות מתמטיקה לפני כשנתיים, מנסים האמונים על החינוך בעיר לשמור על אופטימיות: "השנה התמונה כבר שונה, למבחן 4 יחידות ניגשים הרבה מאוד"

הנתונים המדאיגים שלפיהם בשנת 2014 רק שני תלמידים מבתי ספר בקריית מלאכי ניגשו לבגרות ברמת 5 יחידות מתמטיקה, חידדו את השאלות לגבי השקעה בפריפריה ולגבי הדגש שהבטיח שר החינוך לשים על לימודי המקצוע. מנהל בית ספר תיכון אמי"ת בעיר הגיב: "נכון שזה לא מחמיא, אבל את השינויים רואים כבר בימים אלו".

  

המנהל, אסף כהן, הוסיף: "המצב כיום שונה מזה של 2014. אכן, באותה שנה לא הגשנו תלמידים למתמטיקה 5 יחידות, אבל השנה התמונה כבר שונה. יש לנו נוער נפלא עם מוטיבציה. ברגע שמכוונים אותו למקום הנכון - רואים תוצאות".

 


בבית הספר אמי"ת לומדים 440 תלמידים. השנה נפתחו מגמות חדשות בתחום הריאלי, למשל פיזיקה שבה לומדים 16 תלמידים. "אנחנו עומדים על 83 אחוזי זכאים לבגרות", מוסיף כהן. "וזה לא דבר קל, אנו עובדים מול נוער מאתגר מאוד, עם בעיות לא פשוטות. השנה אני יכול לבשר שלבגרות 5 יחידות מתמטיקה ייגשו שלושה תלמידים. בשנה הבאה זה יהיה הרבה יותר. אבל למבחן 4 יחידות מתמטיקה אנו מגישים הרבה מאוד".

 

לדבריו, בכיתות י"א לומדים ל-4 יחידות 14 תלמידים ובכיתה י"ב - שמונה. "ישנה מגמת שיפור. הקניית לימודי מתמטיקה מתחילה כבר ביסודי. יש לנו הרבה מאוד עבודה ואתגרים,  אנחנו שואפים קדימה ותמיד חושבים על השכלתם של התלמידים. בתחום האנגלית למשל, אנחנו משקיעים מאוד. כמעט כולם אצלנו ניגשים לבגרות באנגלית".

 


 (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)
 

בקריית מלאכי קיימים שלושה תיכונים: בית חנה של חב"ד, והתיכונים הממלכתיים-דתיים אמי"ת ודרכא. גורם במערכת החינוך בעיר אמר בהתייחסותו לנתונים המדאיגים: "ככלל, בשנים האחרונות יש מדיניות לתגבר את המצוינות באנגלית ופחות במתמטיקה. זה לא אומר שצריך לזנוח את המקצוע, אבל בהחלט ישנם סדרי עדיפויות שהוגדרו. אין ספק שזו נורה אדומה וצריך ללמוד ממנה. יש בני נוער טובים בקריית מלאכי, יש עם מי לעבוד. יש מגמות ריאליות מאוד מבוקשות, וזה אומר שיש מי שיכול להגיע לתוצאות". 

 

הגורם בעירייה אמר עוד כי "זו בעיה, ואולי צריך לחשוב על הכול מחדש. לראות איפה מחזקים את התלמידים ואיפה דוחפים אותם קדימה, לגייס תקציבים ולשלב תכנים חדשים וכמובן להביא תוצאות. אני באופן אישי לא נבהל מהנתונים אלא להיפך - רואה בהם הזדמנות לשפר. אם יש בעיה והיא חשופה, אז צריך לטפל בה. אין ספק שראש העיר צריך להיכנס לעומק הנושא".  

 

במחוז הדרום של משרד החינוך אמרו כי הנתונים מוכרים להם היטב, "וזו אחת הסיבות שהובילו ליישום התוכנית הלאומית לקידום המתמטיקה. את תוצאותיה נראה בעוד כשנתיים. כבר בשנת הלימודים הנוכחית ניכרת בכל המחוז עלייה של פי שלושה במספר הלומדים ל-5 יח"ל ביחס לשנת 2014. פתחנו השנה מגמות ללימוד 5 יח"ל במתמטיקה בבתי ספר שבהם לא לימדו את המקצוע בהיקף כזה ובנוסף פתחנו מסלולים להרחבת הכשרה למורים למתמטיקה. אנו מעודדים תלמידים ומעוררים בקרבם את תחושת המסוגלות. היום רבים מהם יודעים שלא צריך לפחד ממתמטיקה ושאפשר בהחלט אף לאהוב את המקצוע". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
תיכון אמי"ת בקריית מלאכי
צילום: רועי עידן
מומלצים