חשבון הלקוח הוגבל: הבנק יפצה במיליון שקל
לקוח שחשבון הבנק שלו הוגבל שלא בצדק ובשל כך הפסיד עסקה גדולה, יפוצה ביותר ממיליון שקל. ביהמ"ש: הבנק התרשל ולא פעל במהירות לתקן את הטעות והנזקים שנגרמו ללקוח
החשבון הוגבל? הבנק יפצה. בית המשפט חייב את בנק דיסקונט לשלם יותר ממיליון שקל ללקוח שחשבונו הוגבל, כך עולה מפסק דין שניתן לאחרונה בבית משפט השלום בתל אביב.
- הגבלות בבנק: בעלי חשבון משותף שימו לב
התובע, יחד עם אדם נוסף, היה מורשה חתימה בחשבון הוועד המקומי בישוב בו התגורר. על פי כתב התביעה, בשל קשיים כלכליים בחשבון הוועד, חזרו במשך זמן קצר 10 צ'קים - מה שאמור להפוך את החשבון למוגבל. ואולם, לטענת התובע, במקום להגביל את חשבון הוועד, החליט הבנק להגביל את החשבון האישי של שני מורשי החתימה. בנוסף, בעקבות ההגבלה, פרסם בנק ישראל הודעה פומבית לפיה חשבונותיהם של התובעים מוגבלים.
בינואר 2010 הגישו השניים תביעה נגד בנק דיסקונט בטענה כי הבנק הגביל להם את החשבון שלא כדין. באמצעות עו"ד שמעון ג'ינו ממשרד עו"ד ג'ינו, אלסברג, ליטבק ושות', טענו השניים כי נגרם נזק לשמם הטוב ועגמת נפש. בנוסף טען התובע כי הוא הפסיד עסקה גדולה משום ששותפו גילה שהוא מוגבל בבנק.
ביולי 2014 דחה בית משפט השלום בת"א את התביעה ועל פסק דין זה הגיש התובע ערעור לבית המשפט המחוזי.
בימ"ש המחוזי קיבל את הערעור של התובע וקבע בפסק דין בחודש אוקטובר האחרון שהבנק התרשל ואחראי לפצותו והחזיר את התיק לבימ"ש השלום לקביעת גובה הנזק.
לאחר דיון, כאמור, קבע לאחרונה בית משפט השלום בת"א בפסק דין משלים, כי הבנק אחראי לגרימת נזק לא ממוני לתובע לאחר שקבע כי מי שחשבונו אמור להיות מוגבל הוא בעל החשבון בלבד ולא מורשה חתימה.
עוד נקבע כי הבנק התרשל בכך שהעביר דיווח שגוי על זהות בעלי החשבון לבנק ישראל ובאופן כזה הביא להגבלת החשבון של התובע, כאשר המידע על כך הועבר גם לגורמים שלישיים דוגמת חברת המידע העסקי BDI ובנקים אחרים; וכן נוכח העובדה כי על אף שההתרשלות התגלתה, הבנק לא פעל במהירות לתקן את הטעות והנזקים שנגרמו לתובע.
השופט עמית משה סובול קבע כי הבנק אחראי לפצות את התובע ב- 918 אלף שקל בגין אובדן העסקה וכן ב-100 אלף שקל בגין עגמת נפש ופגיעה בשם הטוב. בנוסף נקבע כי על הבנק לשלם הוצאות וכן שכר טרחת עו"ד בסכום של 60 אלף שקל.
מספר התיק: ת.א. 2888-01-10