מיזם אינטרנטי חדש: מנוי לבושם לפי התאמה
"אלגוריתם לומד" שיתאים לך את הבושם - זה מה שמציע אתר אינטרנט מכירתי חדש שמחלק בושם אחד בחודש להתנסות בריחות חדשים. המחיר גבוה: 69.90 ש' לחודש לבקבוקון של 8 מ"ל +17-7 ש' דמי משלוח או 780 ש' ל-12 בשמים בשנה. היזמית: "אני לא חנות בשמים מוקטנים. יש פה חוויה שתשנה את האופן בו אנחנו צורכים בשמים"
- סקר איביי: 95% מהישראלים קנו לפחות פעם אחת באינטרנט
האלגוריתם בוחר עבורך - אחרי שתעני על שאלון
האתר מציע 350 מותגי בישום (כל המותגים המובילים). המותגים נשלחים ללקוחה (ובקרוב גם ללקוח), ונבחרים על ידה או על ידי אלגוריתם "לומד" שפותח עבור האתר.
האלגוריתם מתאים ללקוחה את הריח שיקלע לטעמה. הוא עושה זאת אחרי שהיא עונה על שאלון העדפות ריח קצר באתר, כדי לגלות מהו סגנון הבשמים המתאים עבורה. בין היתר היא תידרש להשיב לשאלות על גיל, עונה מועדפת, משקה מועדף (מילקשייק או יין למשל), ריח מועדף (שוק תבלינים, תפוז או מאפייה לדוגמא), מהו המאכל האהוב עלייך והיכן את אוהבת לבלות. אחר כך על הלקוחה לציין עד 3 בשמים אהובים.
בסופו של תהליך, היא תקבל רשימת בשמים מומלצת, ממנה תיצור רשימת בשמים בהם היא מעוניינת להתנסות. בנוסף, היא יכולה לסנן את הבשמים שייבחרו עבורה לפי חיתוכים מסוימים. למשל לבחור בושם בניחוח קיצי, שמתאים ליומיום.
לאחר תשלום, יישלחו לביתה: מחסנית בושם בגודל 8 מ"ל, המכילה את הבושם הנבחר, בקבוקון רב פעמי (שנראה כמו ליפסטיק) בשני צבעים לבחירה ורוד או כסף, כדי לאחסן את הבושם, נרתיק קטיפה וגלויית הסבר על השירות.
מחיר גבוה ל-8 מ"ל בושם
מחיר השירות גבוה - 87-77 שקל (יחד עם דמי משלוח) ל-8 מ"ל בושם, לעומת מחירי בשמים אחרים בגודל סטנדרטי שמצאנו, שנעים בטווח של 50-20 שקל ל-8 מ"ל.
למשל, בימים אלה, מוכרים בסופר-פארם לייט בלו של דולצ'ה וגבאנה במבצע: 299 שקל ל-100 מ"ל, כלומר כ-24 שקל ל-8 מ"ל.
212 VIP רוזה עולה במבצע 249 שקל ל-50 מ"ל, כלומר כ-40 שקל ל-8 מ"ל. באתר האינטרנט בוסמטיק, אתו בושם עולה 284 שקל ל-80 מ"ל, כלומר כ-28 שקל ל-8 מ"ל.
פלאואר בומב של ויקטור אנד רולף, 100 מ"ל, עולה באתר בוסמטיק 445 שקל, כלומר 36 שקל ל-8 מ"ל.
CK2 של קלווין קליין, עולה 249 שקל ל-100 מל, כלומר 20 שקל ל-8 מ"ל.
באתר האינטרנט callperfum, שאנל 5 (או דה פרפיום) עולה 749 שקל ל-100 מ"ל - כ-60 שקל ל-8 מ"ל.
ניתן למצוא מחירי בשמים בגדלים "רגילים", שקרובים למחירי המיזם, רק אם קונים בקבוק בושם יוקרתי במיוחד. למשל, מחיר שאנל מדמוזל 100 מ"ל באתר סטרוברי נט, מתקרב למחיר החודשי של המיזם -847 שקל לבקבוק ו-68 שקל ל-8 מ"ל. באתר בסט פרפיומס הוא נמכר ב-605 שקל - 48 שקל ל-8 מ"ל. כלומר, נראה שבמסגרת ScentWish משתלם לנסות בשמים יקרים, אחרת המחיר גבוה מדי.
ניתן להוזיל את עלות השירות - מנוי ל-3 חודשים באתר עולה פחות פר בקבוקון: 203 שקלים. מנוי לחצי שנה: 398 שקל. ולשנה: 780 שקל. גם אחרי "הוזלה" זו המחיר עדיין גבוה. לאחר ההתנסות, המשתמשים יכולים לרכוש און-ליין את בקבוקי הבשמים בגודלם ואריזתם המקורית במחירים נמוכים דרך האתר.
"780 שקל זה לא הרבה ל-12 בשמים בשנה"
היזמית טל בירנבוים, עו"ד בהכשרתה, עבדה שנים בתפקידי שיווק ופיתוח עסקי בחברות טכנולוגיה. בירנבוים טוענת שהיא מתמחרת כאן יותר מבושם. היא מתמחרת חוויה. "אני לא חנות בשמים מוקטנים", היא אומרת. "יש פה שירות המלצות, נרתיק קטיפה יפה, ברושור שמסביר איך להשתמש. אני מוכרת הרבה מעבר לבושם, אני מתמחרת חוויה וכל זה מגולם במחיר. רוצה בושם בגודל גדול? תרכשי, זה לא אותו שירות. אני רוצה לייצר חוויית צריכה שונה של בשמים.
"לשלם 780 שקל על 12 בשמים שונים בשנה, כל אחד בגודל 8 מ"ל שמספיק לחודש, זה שווה ערך במחיר לבושם אחד או שניים יוקרתיים. ואנחנו גם מציעים באתר בשמי נישה, בשמים יוקרתיים וכאלה שאי אפשר להשיג בארץ כמו הבשמים של ויקטוריה סיקרט".
החברה ממלאת את המחסניות בבושם בעצמה
איך האלגוריתם עובד? "הוא מנתח מאות אלפי בשמים על-ידי בדיקה של מרכיביהם, תוויהם, קבוצות הריח אליהן הם משתייכים ואוסף של תגובות מרחבי האינטרנט", היא מסבירה. "על בסיס כל המידע, נבנה מאגר מידע כלל עולמי גדול של בשמים, בו מוצאים הקבלות ודמיון בין בשמים שונים ומשתמשים שונים, ובונים בצורה חכמה פרופיל ריח עבור כל משתמש, על-ידי ניתוח העדפות הריח שלו, אופיו ובשמים אחרים שהוא אוהב ומשתמש בהם".
השירות דומה לכל מיני קופסאות שנשלחות מדי חודש לבית הלקוחה עם מוצרי קוסמטיקה להתנסות?
"זה שירות שונה, כי אתה יודע מה אתה מקבל. בקופסאות האלה אתה מקבל מוצרים שאתה לא בהכרח משתמש בהם. קופסאות הביוטי לא מחליפות את המוצרים שאת קונה לעצמך. המחיר הזה יכול להחליף את מוצרי הבישום שתקני לעצמך.
אם התאהבתי בבושם והחלטתי שהוא הריח שלי, אני יכולה להזמין אותו שוב?
"זו לא מטרת השירות, אבל כן. בהחלט".
איך אתם ממלאים את המחסניות?
"הן ממולאות על-ידנו, באמצעות כלים מיוחדים, בתנאי מעבדה. אנחנו בקשר עם מספר מפעלים בסין לגבי המילויים, כדי שבעתיד הכל ייעשה בצורה ממוכנת. כשנהיה מספיק גדולים".
מה אומרות החברות? הן מסכימות לזה? אין פה עניין של זכויות יוצרים? לקחת בושם ולשווק אותו בגודל אחר ובבקבוק אחר?
"אלה בקבוקים שלי שמיוצרים בסין. אני לא עובדת עם החברות. אני מייבאת דרך כמה מוכרים גדולים בארה"ב, בייבוא מקביל. התחלתי לבדוק את הנושא עם כמה חברות מותגים מובילות שמאוד מתעניינות ואשקול להכניס אותן לתהליך כדי להקל על עצמי.
"אני רושמת בכל מקום שאני לא קשורה למותגים, אני לא משתמשת בלוגו של המותגים ואני עובדת עם עורכי דין מובילים בארץ לשם כך. על המחסנית שאנחנו מספקים רשום שם המותג, אך לא הלוגו. כמובן שהכל מקורי, אין אצלי זיופים. עבורן זה בסך הכל מיזם מבורך, אני מגדילה צריכה למותגים בשוק הבישום. אם התנסית בבושם שלא הכרת ותתחיל לקנות אותו עכשיו - הגדלתי צריכה".
בקרוב: סטים ומכירה לחו"ל
בהמשך, היא תמכור סטים של מספר בשמים ותאפשר גם לרכוש בקבוקון נוסף בכל חודש. ויש גם תוכניות למכור לחו"ל. תוך כמה חודשים נמכור גם לבריטניה, קנדה, אירופה וארה"ב ואנחנו חושבים גם על ברזיל"
מתי האתר יתחיל להרוויח כסף?
"אני מרוויחה כסף מהיום הראשון, על כל מנוי ולקוח".