חלופה זולה? חיתולים מטורקיה יימכרו בארץ
יבואן תכשיטים מתכוון לייבא ארצה מותג חיתולים בשם מאיה בייבי, מתוצרת טורקיה. המטרה: למכור בזול - עד 30 שקל לאריזה או 60-50 אג' לחיתול. בעל רשת: "נתתי לאימהות להתנסות, התגובות לא היו טובות". היבואן: "לכל רשת יש אינטרס אחר לא להכניס אותי, בבדיקה עיוורת ייתכן שהתוצאות היו אחרות"
האם יש מקום לעוד מותג חיתולים על המדף? רוני דוברת, יבואן תכשיטים עד כה, החליט לנסות לייבא ארצה מותג בשם מאיה בייבי, שמיוצר על-ידי חברת KALESANAGLIK שממוקמת בעיר גזינטאפ בטורקיה.
- חיתולי בייביסיטר חדשים: לרוב, פחות חיתולים באריזה
- פמפרס: במקום חיתולי גמילה - מכנסונים משלב 4
- קנו 5 אריזות האגיס - קבלו 1 חינם. משתלם?
מטרתו היא למכור חיתולים בזול: 30-27 שקל לאריזה, 60-50 אגורות לחיתול. המחיר השכיח לחיתול בארץ: 90-80 אגורות ויש גם חיתולים ב-1.4 שקלים ליחידה וב-48 אגורות' ליחידה. הוא מתכוון להביא ארצה את הגדלים הבאים: שלב 2 (48 יחידות), שלב 3 (44 יחידות), שלב 4 (40 יחידות) ושלב 5 (36 יחידות).
"המוצר עבר את מכון התקנים ומחכה לאישורי משרד הבריאות", אמר ל-ynet. "בכוונתנו ליצור אלטרנטיבה ראויה לצרכן והוא זה שיחליט האם לנטוש את המותגים היקרים ולנסות מוצר חדש".
שוק שנשלט על-ידי חוגלה קימברלי
האם ליבואן של מותג חיתולים לא מוכר, שמיוצר על-ידי מפעל שמייצר בעיקר מותג פרטי, יש סיכוי להצליח בארץ? התשובה היא קרוב לוודאי שלא.
השוק נשלט על-ידי חוגלה קימברלי שמשווקת את האגיס, המותג הנמכר בישראל. כמו כן משווקת חוגלה קימברלי את המותג טיטולים הזול יותר, וגם את המותג הפרטי של רמי לוי.
שנייה אחריה, בפער ניכר, פרוקטר אנד גמבל, שמוכרת את המותג פמפרס. אלה חיתולים שנחשבים ליקרים (ולעיתים קרובות זה נכון), אך גם איכותיים.
שחקנית שלישית זו DPL מצפון הארץ, שמייצרת את חיתולי בייביסיטר וכן את המותג הפרטי של שופרסל. ויש גם את סופר-פארם שמשווקת את לייף בייבי'ז, חיתולי המותג הפרטי שלה, מתוצרת בלגיה.
כל קמעונאי בישראל חייב להחזיק בהאגיס ופמפרס, מסכים למכור את בייביסיטר ובעיקר - מעוניין לקדם את המותג הפרטי שלו. עקב כך, הסיכוי של מותג חדש להצליח פה - לא גדול. "לכל רשת יש אינטרס אחר לא להכניס אותי", טוען דוברת. יחד עם זאת יש קמעונאים שאין להם מותג פרטי ושם דוברת מחפש למכור.
איך החיתולים? התגובות מעורבות
הבעלים של אחת הרשתות אליהן פנה אמר לנו שנתן את המוצר להתנסות ל-4 אימהות שמשתמשות בפמפרס והתגובות לא היו מספיק טובות. "בבדיקה עיוורת ייתכן שהתוצאות היו אחרות", טוען דוברת, אבל קשה מאוד לערוך בדיקה עיוורת בחיתולים. אנחנו נתנו את המוצר ל-5 הורים. הם השתמשו בו חצי יום, לילה ובוקר.
אמא שמשתמשת במותג טיטולים פרימיום, לא ראתה הבדל ניכר והמותג מצא חן בעיניה.
הורים שמשתמשים בבייביסיטר אמרו שהם חושבים שבייביסיטר טוב יותר, אבל לא יתנגדו לרכוש את המותג הטורקי אם הוא יהיה זול יותר.
הורים שמשתמשים בהאגיס השתמשו ואמרו שלא ראו כל בעיה בחיתול אבל הם עדיין מעדיפים את האגיס.
זוג הורים נוסף שמשתמש בהאגיס ("מעדיף את פמפרס – אבל יקר"), אמר שהחיתול בבירור סופג פחות טוב מהמותגים שהוזכרו, שכן גרם לאדמומיות רבה. יחד עם זאת – הוא לא דלף.
אמא שמשתמשת בהאגיס, פמפרס ולייף (בוחרת לפי המבצעים), אמרה שבשל ספיגה לא מספקת או מחסור בגורם מרכך או בולם זעזועים - החיתול הטורקי הגביר אדמומיות אצל התינוק בעקבות עשיית צרכים. זה קורה לו לעיתים, הוא רגיש, אבל זו פעם ראשונה שהאדמומיות (תפרחת חיתולים) מאוד שרפה לו. היא מאוד לא אהבה את החיתול.
לטענת דוברת, התגובות במכון התקנים היו טובות, המפעל משווק לכל העולם, אז החיתול עומד בסטנדרטים ומכולה ראשונה תגיע לארץ באוגוסט.
למה להביא מותג חיתולים לארץ אם זה קשה? להורים יש סטנדרטים ולרשתות יש מגבלות.
"השוק צמא לעוד מותגים. המפעל שמייצג את החיתולים משתרע על פני 18 אלף מ"ר ומייצר גם מותגים פרטיים. נראה היה לי שיש לי פה מוצר טוב. בדקנו אותו גם עם צרכנים. נמכור את החיתולים באופן שיאפשר לנו ולקמעונאי להרוויח ויהיה משתלם לצרכן. גם האריזות יהיו אחידות. לא נשחק משחקים".
מה תהיה הרווחיות שלך?
"15%. רווחיות מאוד נמוכה. אני מניח שעל חיתולים ממותגים הרווחיות של החברות היא 100%. הרשתות מפסידות עליהם".
יש חבילה של 60 חיתולים, שהמחיר שלה יכול להיות נמוך עוד יותר. היא תשווק בארץ?
"לא. התאמנו עצמנו לשוק מבחינת מספר חיתולים באריזה, אחרת לצרכנים קשה להשוות מחירים".
כמה אמור לעלות חיתול: אל תשלמו יותר מזה
כמה אתם משלמים על חבילת חיתולים? 70 שקל ללא מבצע ו-50-40 שקל במבצע. בחיתולים עדיף להסתכל על המחיר ליחידה, שכן גדלי המארזים מבלבלים בכוונה. אם שילמתם יותר מ-1 שקל לחיתול קניתם ביוקר. אם שילמתם פחות מ-80 אגורות, קניתם במחיר סביר עד זול.
בדקנו מחירים באתר מיי סופרמרקט. החיתולים הזולים ביותר מבין השלבים, הם חיתולי שלב 2, שעולים בין 46.7 אגורות ל-1.06 שקלים לחיתול בין 29 ל-46 שקל לאריזה. האריזות מבלבלות: למשל, אריזת חיתולי פמפרס פרימיום קר עולה ברמי לוי 18.9 שקל, אבל המחיר לחיתול גבוה ועומד על 85.9 אגורות, כיוון שיש באריזה 22 חיתולים בלבד. בשופרסל לשם השוואה, אותו מוצר עולה 16.90 שקל – 76.8 אגורות לחיתול.
לעומת זאת חבילת 64 חיתולים של טיטולים פרימיום, עולה 31.20 שקל כך שנראה שהיא יקרה יותר אך המחיר לחיתול נמוך בהרבה: 48.8 אגורות לחיתול. בשופרסל היא נמכרת כרגע יותר בזול מאשר ברמי לוי: 29.90 שקל לאריזה, 46.7 אגורות לחיתול.
החיתולים הנמכרים ביותר הם חיתולי שלב 4, 4 + ו-5, שכן רוב התינוקות בגיל מסוים לא עולים במשקל מהר ומבלים הרבה זמן בין המשקלים 7 ל-12 ק"ג. כמה הם עולים? ניקח לדוגמא את חיתולי שלב 4. מחירם ברשתות נע בין 58.1 אגורות לבין 1.11 שקלים לחיתול (או עד 1.5 שקלים ליחידה כשמדובר בחיתולי "מכנסונים").
הכי יקר שמצאנו ברשתות הנחשבות לזולות (לא כולל מכנסונים): חיתולי מקסי בנים-בנות של האגיס ברמי לוי: 45.50 שקל לאריזה של 40 יחידות – 1.11 שקלים לחיתול. הכי זול: בייביסיטר פרפורמנס ברמי לוי: 48 יחידות, 27.90 שקל לאריזה, 58.1 אגורות לחיתול. בויקטורי, לשם השוואה אותם חיתולים עולים 37.90, 79 אגורות לחיתול.