סופר-פארם תפצה צעירות שהואשמו בגניבה
לעיני לקוחות בסניף בסיטי סנטר, חיפה, שתי אחיות הואשמו בגניבת מוצר איפור. בית-המשפט קבע שהדבר מהווה לשון הרע והן יפוצו ב-6,000 שקל
בית-משפט השלום בחיפה קבע לאחרונה שרשת "סופר-פארם" תפצה ב-6,000 שקל
שתי אחיות שהואשמו לעיני לקוחות אחרים בגניבה מהסניף בסיטי סנטר בעיר. השופט יהושע רטנר קבע שעובדי הסניף השפילו את הצעירות באופן המהווה לשון הרע.
כחצי שעה לאחר המקרה הגיעו הורי הצעירות אל הסניף כדי לברר את העניין, אך לא זכו להתנצלות מצד עובדי הסניף. זמן מה לאחר מכן הגישו האחיות תביעה נגד הסניף לפיצוי של 12 אלף על פרסום לשון הרע. לטענתן דיילת המכירות צעקה עליהן בקול רם לאוזני העובדים והלקוחות וכינתה אחת מהן "גנבת".
פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:
- שופטת: "חקירות ביטוח לאומי פסולות ופגומות"
- פוטרה אחרי חופשת לידה. הפיצוי: 62 אלף ש'
- טבח תבע: תאונת דרכים סיימה לי את הקריירה
- הבנק דרש: העבר את החשבון מאילת לת"א
האירוע התרחש לפני כשנתיים: דיילת מכירות ניגשה לתובעת ולאחותה והאשימה אותה בכך שהחביאה מוצר איפור בתיק שלה בניסיון לצאת מהסניף מבלי לשלם עליו. קצין הביטחון של הסניף, שהוזעק למקום, דרש מהצעירות לרוקן את התיק, אך הבדיקה לא העלתה דבר. השתיים החליטו לעזוב את הסניף, אך קצין הביטחון התעקש ללוות אותן עד למכוניתן כדי לוודא שלא גנבו מוצר אחר ביציאה.
תביעה
המלון טען שמלצרית גנבה ז'קט - ויפצה אותה
עו"ד נאוה חן
מלצרית במלון חוף התמרים בעכו פוטרה על רקע חשדות לא מבוססים. בית הדין לעבודה קבע שמדובר בלשון הרע והיא תקבל כ-45 אלף שקל
נציגת סופר-פארם טענה מנגד שהתנהגות עובדיה הייתה סבירה ומידתית. נטען כי העובדים פעלו להגנה על אינטרס לגיטימי של מניעת גניבת מוצרים, ובכל מקרה, האירוע התרחש ביום שבת, כשתנועת הקונים הייתה דלילה, כך שרק אנשים מעטים, אם בכלל, נחשפו להתרחשות.
דיילת המכירות הסבירה בעדותה שעלה בלבה חשד סביר לגניבת מוצר ש"נעלם", ולטענתה היא פנתה אל הצעירה באופן נעים ועדין. אלא שסופר-פארם לא הציגה כל ראיה ולא הביאה כל הוכחה לחיזוק גרסתה. התברר שהסניף לא שמר את צילומי האבטחה ממועד האירוע, אף שמדובר באירוע "חריג". קצין הביטחון, עד מרכזי שיכול היה לשפוך אור על המקרה, לא זומן לעדות.
יכלו לנהוג אחרת
השופט יהושע רטנר התרשם מאמינות עדותן של התובעות, שענו בצורה עקביות והגיונית לכל השאלות שנשאלו. כמו כן, התנהלותן בזמן אמת – עזיבת החנות מבלי לרכוש דבר והזעקת הוריהן – העידה על העלבון שחשו בעקבותיו.
השופט מתח ביקורת על התנהלות סופר-פארם והחוסר בראיות שהחליש את גרסת הדיילת. הוא דחה את הטענה שלפיה ביום האירוע לא היו לקוחות בסניף הגדול שהיה בתורנות שבת.
"דיילת המכירות הייתה יכולה לפנות אליהן באופן שקט, ולבקש מהן לסור לצד של החנות לבדיקה דיסקרטית של הקב"ט. בכך עובדי הנתבעת היו יכולים לשמור בצורה נאותה על האינטרסים של מניעת גניבות, אולם למרבה הצער, הדברים נעשו בצורה אחרת", כתב השופט רטנר בפסק דינו וקבע שהתנהלות עובדי הסניף גרמה להשפלת התובעות ומהווה לשון הרע.
לפיכך החליט השופט לפסוק לזכות התובעות פיצוי של 6,000 שקל, בתוספת הוצאות משפט בסך 850 שקל.
- לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
- שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין
- עו"ד לימור ג'נח גוילי עוסקת בדיני לשון הרע
- הכותב לא ייצג בתיק
מומלצים