קטשופ היינץ חדש: פחות סוכר יותר יקר
החברה השיקה בארץ קטשופ עם כ-50% פחות סוכר מאשר הגרסה הקלאסית של המוצר הוותיק ו-25% פחות נתרן. חלק מהסוכר הוחלף בסטיביה. המחיר לקמעונאים גבוה ב-15% ממחיר הקטשופ ה"רגיל"
ליצמן יהיה מרוצה ? חברת דיפלומט המשווקת את קטשופ היינץ בישראל, השיקה קטשופ חדש עם כ-50% פחות סוכר ו-25% פחות נתרן. המוצר יימכר לקמעונאים במחיר גבוה ב-15% ממחיר הקטשופ הרגיל של החברה, כך שגם לצרכנים - מדובר במוצר יקר יותר.
ניצחון לאסם: קטשופ היינץ יחליף את שמו ל"מתבל עגבניות"
תוקן החוק: היינץ תוכל לקרוא למוצר שלה קטשופ
יוניליוור: עד 2017 נפחית סוכר בדגני הבוקר של תלמה
11.4 גרם סוכר לעומת 23.9 גרם סוכר בקטשופ הרגיל
במוצר מופחת הסוכר והנתרן של היינץ יש 11.9 גרם פחמימות, לעומת 24.1 גרם בקטשופ היינץ הרגיל, מתוכן 11.4 גרם סוכר לעומת 23.9 גרם סוכר במוצר הרגיל ו-520 מ"ג נתרן לעומת 700 גרם מ"ג במוצר הרגיל. כמו כן, יש בו 64 קלוריות לעומת 103 קלוריות בקטשופ היינץ הרגיל. לשם השוואה, בקטשופ אסם יש 25.5 גרם פחמימות, רובן סוכר (אם כי כמות הסוכר לא מצוינת על גבי האריזה), 720 מ"ג נתרן ו-109 קלוריות.
בדיפלומט מקווים להגיע עם המוצר החדש ל-10%-15% נתח שוק. כיום המותג היינץ מחזיק ב-27% משוק הקטשופ בישראל, שנאמד ב-220 מיליון שקל בשנה. המוצר מופחת הסוכר של היינץ הושק בבריטניה כבר ב-2014. בארה"ב, כך נראה, היינץ משווקת מוצר עם 75% פחות סוכר.
סטיביה במקום חלק מהסוכר: "הטועמים טענו שאין הבדל"
מהחברה נמסר: "המוצר החדש של היינץ שמכיל 50% פחות סוכר מכיל ממתיקים ממקורות טבעיים. חלק מהסוכר הוחלף בשימוש בצמח הסטיביה, שמקורו בדרום אמריקה".
צמח הסטיביה מתוק פי 300 מסוכר. לסטיביה יש טעם לוואי וחלק מהמוצרים המומתקים על-ידו שהושקו בישראל - כשלו, אך סמנכ"ל שיווק וסחר דיפלומט, יגאל ציפורי, מסר בהודעה לעיתונות: "האתגר היה ביצירת מוצר מופחת תוך שמירה על הטעם הייחודי והאהוב של היינץ, ואכן, בבדיקות התקבלות שערכנו, ציינו הטועמים כי לא מרגישים הבדל בטעם בין מתבל עגבניות רגיל למתבל החדש המופחת של היינץ".
המוצר יגיע מחר (ה') לרשתות השיווק. טעמנו את המוצר החדש ולא הבחנו בהבדל גדול בטעם, אולם ניכר הבדל משמעותי במתיקות - המוצר המקורי מתוק יותר. הייתה העדפה קלה לטעמו של המוצר המקורי.
מתבל עגבניות - זה קטשופ, רק לא בישראל
אין בשוק מוצר דומה מופחת סוכר. היינץ מתחרה בעיקר באסם, ששולטת בשוק הקטשופ בישראל, עם 69% נתח שוק. הקטשופ של היינץ נחשב ליקר יותר, אבל מבדיקה באתר פרייסז עולה כי קטשופ היינץ מתומחר לצרכנים ב-87 אגורות עד 2.24 שקלים ל-100 מ"ל. קטשופ אסם לעומת זאת, עולה יותר: 1.69-1.05 שקלים ל-100 מ"ל - מחיר לצרכן.
מתחרים נוספים בשוק הקטשופ הם "מיטב", "טל וטרי" ומוצרי ייבוא של שופרסל וליימן שליסל, בין היתר, וכן מוצרי קטשופ אורגני של "תבואות" ו"השדה". קטשופ מיטב הוא כנראה המוצר הזול ביותר, שכן הוא נמכר ב-49 אג' ל-100 מ"ל.
הקטשופ של היינץ מכונה בארץ "מתבל עגבניות", מלשון תבלין ולא קטשופ, בעקבות טענה של המתחרה אסם, שהמוצר של היינץ לא עומד בתקן הישראלי לקטשופ. בעקבות זה, אולצה היינץ לשנות את שם המוצר שלה בארץ, למרות שהוא נמכר במשך שנים בעולם כקטשופ. החברה דאגה לכך שתקן הקטשופ בישראל ישונה. כעת היא ממתינה שהשינוי יעודכן ברשומות. אחרי שזה יקרה - היא תוכל לשוב ולכנות את מוצריה בארץ - קטשופ.