רכבת ישראל: הרווח ברבעון הראשון ירד ב-32% לכ-24 מיליון שקל
הירידה החדה ברווח הנקי נרשמה דווקא בתקופה שבה עלה מספר הנוסעים, ועמד על 15.8 מיליון לעומת 14.8 מיליון ברבעון המקביל ב-2016. ההכנסות ברבעון עלו בכ-6.7% לכ-604 מיליון שקל
רכבת ישראל סיימה את הרבעון הראשון של 2017 ברווח נקי של כ-23.75 מיליון שקל, ירידה חדה של כ-32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (כ-34.88 מיליון שקל). זאת, במציאות בה היקף פעילות הנוסעים של החברה דווקא רשם עלייה.
על פי דו"חות הרכבת, ההכנסות ברבעון הראשון עלו בכ-6.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והם הסתכמו בכ-604 מיליון שקל. ברכבת אומרים שהגידול בהכנסות מקורו בגידול במספר הנוסעים (15.8 מיליון נסיעות ברבעון הראשון של 2017 לעומת 14.8 מיליון ברבעון המקביל ב-2016), כשאל זה נוסף שיפור קל של 2% בהובלת מטענים (51 מיליון שקל ברבעון המדווח).
מנגד, ברכבת אומרים שעלות המכירות, העבודות והשירותים צמחו בכ-11% והסתכמו בכ-544 מיליון שקל (492 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד), שמיוחסים בין השאר גם לגידול של 25 מיליון שקל בהוצאות שכר; גידול 15 מיליון שקל בהוצאות הדלקים וגידול של כ-20 מיליון שקל בהוצאות האחזקה.
לעניין זה מזכירים ברכבת את ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם, וכולל תוספות של 7.75% לשכר ועוד 0.5% להפרשות לפנסיה, מהלך שעלול להשפיע על הוצאות השכר של החברה גם ברבעון הבא. כל אלו מובילים לכך שהרווח התפעולי של הרכבת הסתכם בכ-22 מיליון שקל בלבד, זאת לעומת כ-35.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016, צניחה של כ-39%
עוד אומרים ברכבת שחברת שפיר הנדסה תבעה אותם על הפרות וחובות שמגיעים לכאורה מפרויקט הקו המהיר לירושלים, בכ-2 מיליארד שקל. "להערכת החברה דרישות הקבלן מופרזות, ובשלב זה בו הן נבדקות, לא ניתן להעריך את סכומי התשלום הנוספים, במידה וישולמו. מבלי לגרוע מהאמור לעיל יצוין, כי נכון למועד זה, אין בידי החברה אישורי תקציב מהמדינה, אם החברה תידרש לשלם את מלוא סכום הדרישות", מדגישים ברכבת ישראל.