כלכלה  כלכלה בארץ
מותו של סוכן (הביטוח)
אבי שאולי
פורסם: 03.10.07, 10:20
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 170 תגובות ב-169 דיונים
61. כל אותם ה...
מסכנים   (03.10.07)
כל אותם האנשים שמתלוננים על חברות הביטוח, על הסוכנים, על חברות הסלולר, על חברות הכבלים, על המתווכים ועל קופות החולים ועוד... הרי כל אחד מה"מתלוננים" הללו עובד בעצמו באחד הגופים הללו. אלא מה? נח להתלונן על אחרים. סוכן ביטוח הוא מקצוע מכובד ביותר הדורש השקעה רבה וידע ומקצוענות ומדובר בעבודה קשה מאוד. לשכנע אדם שירכוש כיסוי רפואי למשפחתו, להיות מוכן לשמוע "לא" ועדיין לנסות לשכנע אותו זו עבודה לא קלה בכלל. ובסופו של דבר -הסוכן עושה לו טובה גדולה. ולכן צריך לשלם לסוכן. והרבה.
62. הגוזל הנגזל
יוריק יודע דבר ,   תל אביב   (03.10.07)
את מות סוכנויות הביטוח הביאו הסוכנים על עצמם,עוד משנות השמונים כשהם גרפו הון הם במקביל הפסיקו לתת שרות ראוי, (לא כולם), הפ שמשו במרבית המקרים תיבת דאר להעברת תביעות, ולרוב לא נקפו אצבע לטובת המבוטח, הם היו מצויינים בגזירת קופונים אבל לא בשרות,כעת ולמרות ההשמצות והמגבלות בסה"כ רוב חברות הביטוח הישיר נותנות שרותים טובים וסביב לשעון, כשחלק מהסוכנים מתחמק כאמור מהלקוחות, "רק בלי הקופונים",גם האחוזים ששולמו לסוכנים ע"י החברות קטנו והוכנסו לפרופורציה, לכן הם התרגלו לשמנת וחיי בטלה, ולא מוכנים לעבוד קשה וכך עוברת לה תהילת עולם.
63. סוכני ביטוח
רועי ,   צפון   (03.10.07)
רוב סוכני הביטוח לא אמינים. דואגים לרווח שלהם בלבד. מוכרים פוליסות שלא מתאימים לצורכי הלקוח. מתנהגים ללקוחות עם כסף בצורה שונה מהאנשים במעמד הבינוני כמו כן גם למזכירות שלהם שמנהלות להם את המשרד , כי סוכני ביטוח זה עם.ערמומי/ לא אמין /אינטרסנט בצורה קיצונית/ אוהב רק רושם / לא אמיתי.
64. ל 38
סוכן לשעבר ,   צפון   (03.10.07)
אהבתי את העקיצה. השאלה אם כל הקוראים הבינו...
65. סיפור אמיתי
סוכן לשעבר ,   צפון   (03.10.07)
אני הייתי סוכן ביטוח כ 15 שנה. התחככתי בסוכנים רבים וראיתי אירועים ביטוחיים רבים. נתחיל בסוכנים - לצערי הרבה סוכנים מוציאים שם רע לענף כולו. ישנם סוכנים לא אמינים, לא מקצוענים ושרלטנים הוא תואר מחמיא בשבילם. לעומתם יש סוכנים הגונים, מיקצוענים שעושים עבודת קודש. הבעיה של האחרונים היא שהם צריכים להתנצל בשם הראשונים ולספוג את התגובות המתאימות לראשונים. חברות הביטוח - כעיקרון מדובר על חברות שמטרתן להשיא את רווחיהן והן פועלות בהתאם לחוק. את התביעות שהן משלמות לוקחים כמובן מאליו ואת התביעות שהן אינן משלמות מעלים לכותרות. חברות הביטוח "טועות" לא רק לרעת המבוטחים אלה גם לרעת הסוכנים. המבוטחים - חושבים שמגיע להם הכל. נתקלתי במבוטחים רבים שניסו לתכמן את חברות הביטוח ולרמות אותן ולכן המגננה של החברות. הרגולציה - לכאורה באה להגן באופן ישיר על האינטרסים של המבוטחים, בפועל מגינה על האינטרסים של חברות הביטוח באופן ישיר ורק בעקיפין על האינטרסים של המבוטחים (לסוכנים ממש לא דואגים). אגב מישהו בדק איפה נמצאים היום כל הרגולטורים לשעבר? אישית הייתי סוכן ביטוח "גרוע". כלומר הייתי מקצוען אבל מוכרן גרוע. היו מקרים רבים שפגשתי אנשים ולאחר בדיקה גיליתי שאין להם צורך ברכישת ביטוח נוסף. לא ניסיתי לדחוף להם ואח"כ הייתי נינזף ע"י חברת הביטוח "למה לא דחפתי להם ביטוח" - ככה לצערי נמדד סוכן ביטוח טוב. במהלך השנים מוטלת על סוכן הביטוח אחריות רבה והולכת, עבודה וטופסולוגיה מורחבת ומצד שני העמלה נשחקת ויורדת. מה שקורה שסוכנים כמוני לא יכולים לשרוד בענף ברווחה כלכלית. נשארים סוכנים גדולים עם רזרבות גדולות, או סוכנים שימכרו את אמא שלהם בעבור העמלה. כמובן ישארו בענף סוכנים שממשיכים לעבוד מתוך אינרציה כי זה מה שהם יודעים לעשות והם יצטרכו לעבוד קשה יותר ולהרויח פחות בו זמנית. המרויחות הגדולות מכל הרפורמה האחרונה הן חברות הביטוח שישלמו פחות עמלות לסוכנים, יגייסו "סוכנים" רבים בפרק זמן קצר - הבנקים וכאן באה הסוכריה הגדולה : חברות הביטוח ימשיכו להרויח ואף יגדילו את רווחיהן. לכל המקטרים, אם תבדקו טוב את דמי הניהול שלכם, תראו שלשלם 13% שיורדים עם השנים ל 5% מהפרמיה, זול בהרבה מאשר לשלם 0% מהפרמיה אבל 2% מהצבירה.
66. מותו של סוכן שלא היה צריך להיוולד
(03.10.07)
חברות הביטוח הכניסו לנו מתווך בדמותו של סוכן שכל תפקידו להוות חייץ בינינו לבין חברת הביטוח שמעונינת בכספינו מבלי לראות את פרצופינו. גובה כספים,מניפולטור שכל תפקידו למזער את נזקי חברת הביטוח על גבינו. רמתם המקצועית של הסוכנים בארץ היא שערוריתית רובם חסרי השכלה בסיסית שלא לדבר על השכלה בתחום הפיננסי. בעידן האינטרנט מקצוע זה הוא פסה.
67. הסיטו את האש לכוון הלא נכון
סוכן ביטוח ,   צפון   (03.10.07)
רוב העובדות בכתבה נכונות. אבל איפה חברות הביטוח - הרי הן ורק הן קבעו את המדיניות- של היחס ריסק חיסכון, ותעריפים. סוכן הביטוח הגון אף פעם לא מכר והרוויח את מה שמצויין בכתבה, נכיון שהוא ראה את האיש מולו גם בעוד הרבה שנים. ויש הרבה סוכני ביטוח כאלה. דבר נוסף בשביל לקבל שירות מקצועי באיכות גבוה צריך לשלם עמלה זו לא מילה גסה. אף אחד לא הולך לעבודה בלי לקבל תמורה. בשביל מוצר איכותי צריך לשלם. כמו בכל תחום אחר. אני בתחום לא מעט שנים. חפשו את הסוכן ההגון והמקצועי יש כאלה.
68. שיהיה ביטול פוליסות המוני או קטסטרופה נראה את החברות עומדות
(03.10.07)
בהתחיבותהן
69. ועדת בכר סיימה את תפקידו של סוכן הביטוח
יועץ פנסיוני   (03.10.07)
סוכני ביטוח חיים אינם מקצועניים , מכרו ביטוחי חיים יקרים בעידוד חברות הביטוח ולא השאירו מקום לחסכון לפנסיה, הבנקים יפתחו את העיניים לציבור, אכן הכותרת של הכתבה נכונה מותו של סוכן
70. 18 החוק כבר קיים
אחד שיודע ,   כל הארץ   (03.10.07)
כל עובד שכיר יכול לבחור את סוג המוצר והמוצר הפנסיוני ללא התחשבות ברצון המעביד
71. פעם היה ענף ביטוח, כיום זה נקרא שוק ביטוח
יצחק-סוכן ביטוח   (03.10.07)
היו זמנים שענף הביטוח היה מיוצג ע"י סוכנים שראו יעוד בתפקידם, מפקחי הביטוח לדורותיהם הפכו את הענף לשוק והסוכנים היום מחפשים רואים במכירות עסק לכל דבר. מי שלא מבחין בהבדל, יש לו בעיה.
72. סוף סוף ידין שתל קצת שיער בראש
(03.10.07)
73. וטוב שאין עתיד לסוכני הבטוח
רחלי ,   בש   (03.10.07)
ושלא יהיה להם בכלל.
74. זה לא הסוף זו רק כתבה...
ל- 52   (03.10.07)
אתה קצת מתוסכל כנראה אבל לידיעתך יש סוכני ביטוח נפלאים , אנשי מקצוע טובים מאוד משכילים ועושים המון עבור הלקוחות שלהם לכן אנא תהיה זהיר בדבריך
75. ל 63 צודק ב1000 אחוז
אליקו ,   מרכז   (03.10.07)
76. עדיף סוכן שדואג לך כשצריך
דני ,   ת"א   (03.10.07)
77. חזרתי לסוכן שלי אחרי שהייתי בביטוח ישיר
(03.10.07)
ביטוח ישיר רק טובים בהתחלה, במחיר. היה לי נזק והשירות והיחס היו גרועים. חזרתי לסוכן, שהישווה את ההצעה של ביטוח ישיר, ונותן לי יחס אישי. אני מרגיש שחזרתי הבייתה!
78. סוכן טוב דואג לך כמו אבא!
רני ,   ר"ג   (03.10.07)
79. קצת ציונות בכל הקשור לענף הביטוח
נטלי ארהרד ,   חיפה   (03.10.07)
טוב ... זה הולך להיות קצת ארוך מכיוון שלא ניתן להתייחס לכתבה ככה בשתי שורות . את ענף הביטוח לא המציאו בירושלים ותתפלאו גם לא ברחוב אחד העם בתל אביב. לא חברת מגדל וגם לא הפניקס וגם לא חברת ציון ז"ל וגם לא חברת הסנה ז"ל וגם לא אררט ז"ל וגם לא ירדניה ז"ל ואפילו לא אביגדור קפלן מכלל ( עדיין לא ז"ל ) .לא הן המציאו את הענף הזה. כל אותן חברות ביטוח ז"ל ולא ז"ל העסיקו שנים סוכני ביטוח טובים וישרים ברובם שנכנסו לנישה שנתנה להם את האפשרות להתפרנס יפה ולחלק אפילו יפה מאוד פשוט מכיוון שחברות הביטוח הללו שוועו לקלוט כל לקוח חדש וכל עסק במחירים שלא היו תחת פיקוח.לא בביטוחי חיים ולא בביטוחי עסק ובודאי שלא בביטוח רכב ובכלל. זה איפשר לבעלי ולמנהלי חברות הביטוח לקבל משכורות עתק ואיפשר לאותם אנשים גם לחלק את העוגה לסוכני הביטוח. ואז הגיעו חברות הביטוח הישירות. שעובדות מול לקוחות באופן ישיר ללא מתווכים ובאופן ברור צריכות להיות זולות יותר אבל הן לא ובודאי שאינן מסוגלות לתת לציבור שלם תשובות מלאות- למשל בעלי בתי עסק - למשל קבלנים - למשל ביטוחים מקצועיים וביטוחים ימיים ויש עוד רבים שפשוט לא יכולים ל"הנות" מחברות ביטוח ישירות מכיוון שאין להן את הידע והיכולות גם לא את הרשיונות לתת פתרונות לכאלה קצת יותר גדולים ומיוחדים. אתם רואים את מפעלי נייר חדרה מבטחים את הביטוחים שלהם בביטוח ישיר ? או את חיים בעל המוסך מחיפה מבטח את העסק שלו ביטוח 9 מליון ? זה מצחיק וגם פתטי. לכאלה יש רק פתרון אחד והוא סוכן ביטוח ו/או סוכנות לביטוח. בעוד הרגולטור מנסה לעשות סדר בבלגן והוא חושב שהוא מצליח צאו ותראו ( וכל שקוף היום ) מהן המשכורות שמקבלים בעלי ומנהלי חברות ביטוח - אז במקום שישלמו היום עמלות לסוכני הביטוח הם אלה שגוזלים את הקופות ולוקחים לעצמם משכורות שערורתיות בכל קנה מידה מיתחת לאפו של הרגולטור ואולי בעידודו מכיוון שלא ניתן לגעת בהם! הם מעסיקים ענקיים והם בעלי ההון במדינה הזאת. בתחילת התגובה שלי אמרתי כבר שאת ענף הביטוח לא המציאו בתל אביב ואתם יכולים לשוט קצת באינטרנט מבלי לנסוע פיזית ללונדון פריז או ניו יורק על מנת לראות כי תפקידו של סוכן הביטוח לא רק שלא מת אלא מתחזק מיום ליום וטוב שכך למען כל המשתמשים בענף הביטוח. אין לקוח שיכול להתמודד מול חברות הביטוח רק סוכנות ביטוח בעלת קישורים ויכולות מקצועיים מסוגלת. פעם כשאצא לפנסיה מענף הביטוח אכתוב על כל התרגילים של חברות הביטוח בעבר ובהווה ויש להרבה ממה לדאוג. יחד עם זאת לא כל סוכני הביטוח היו ו/או הינם טלית שכולה תכלת. לא פלא אחרי שקיצצו להם את הכנפיים שהם מנסים לשרוד בכל צורה. אך רובם הינם טובים ובעלי יכולות . הם אלה שנהנים מכ 10% מנתך הפרמיות שכל אחד משלם לחברות הביטוח. יוצא איפה ש 90% עוברים לחברת הביטוח ומשם "נגנבים" או יותר חמור "נגזלים" 25% על ידי בעלים ומנהלים חסרי בושה ( ומדובר על כסף גדול) "באישור" הרגולטור והבורסה. אל לכם להלין על סוכני הביטוח הם החיילים הפשוטים והקטנים במשחק צריך להיות לכם ברור כי חברות הביטוח הן העלוקות וכרגע לא ניתן לוותר עליהן מכיוון שאין תחליף. אגב , בכפר הגלובלי שלנו אפשר שכל אחד יקנה ביטוח ( שימו לב באופן משמעותי זול ) בכל חברה בחו"ל . אני לא ממליצה מכיוון שהאותיות הקטנות אינן בעברית אבל אם זול חיפשתם אז זאת אפשרות. כאמור נשארו לי כמה שנים עד לפנסיה . כדאי לעקוב ואז יצא הספר שיהיה רב מכר ויספר על דרכם של חברות הביטוח סוכני הביטוח הבנקים בתחום הביטוח ועוד. יהיה מעניין. ולאחרונה - החוזק של חברות הביטוח ברור ובלתי ניתן כעת לנגיעה. חולשתם של סוכני הביטוח נובע בעיקר מניהול מערכות מול חברות הביטוח בצורה רשלנית ומתרצה. הנהלת התאחדות סוכני הביטוח פשוט לא מסוגלת לנהל מהלך אחד נכון וחיובי כבר שנים רבות לטובת סוכני הביטוח אשר במשך השנים הביאו את חברות הביטוח למקומן היום. הם ולא אחרים. לאלה חייבים הקפלנים וההמבורגרים ( בעצמם במקור סוכני ביטוח ) והכוהנים והתשוביים והאלעזריים את תודתם.
80. סוכן ביטוח=בטחון!
ניר ,   ת"א   (03.10.07)
נראה אתכם מקבלים שירות ושקט נפשי מעשרה נציגי שירות בישירים שאף אחד מהם לא למד או יודע ביטוח- לא כדאי לנסות על בשרכם, ראו הוזהרתם!
81. למס 60. למה אתה כועס.
חג אסיף ,   ראשל"צ   (03.10.07)
אתה וודאי צדיק, אבל רבים מסוכני הביטוח כמו המתווכים למיניהם אינם טלית שכולה תכלת. חג שמייח.
82. סוכן הביטוח חי וקיים
חיים חבר ,   בקעת אונו   (03.10.07)
זו כתבה מגמתית אשר כותביה או מזמיני הכתבה רוצים לפגוע בסוכן הקטן כדי לקחת נתח נוסף משוק הביטוח, לצערי כל אותם סוכנויות ביטוח גדולות אינן מסוגלות לתת את השרות האישי שסוכני ביטוח קטנים מסוגלים לתת, נראה שכותב הכתבה לא חי את שוק הביטוח והוא מצטט בעלי סוכנויות ביטוח גדולות אשר מעונינות למחוק את הסוכנים הקטנים, זה לא יקרה לעולם כי סוכני ביטוח קטנים מסוגלים לתת ללקוח שרות כמו שאף סוכנות גדולה או חברת ביטוח ישיר כזו או אחרת מסוגלת לתת, סוכן ביטוח ישר, מקצועי וזריז ימשיך להתקיים בכבוד למרות כל מה שנאמר בכתבה. כבעלים של סוכנות ביטוח קטנה יחסית אני רוצה לחדש לכל ה"מבינים" למינהם בשוק הביטוח שקצה נפשם של לקוחות קטנים וגדולים מהסוכנויות הגדולות ומהשרות הניתן על ידם ויש מגמה ברורה של מעבר לקוחות מסוכנויות ביטוח גדולות ומחברות הביטוח הישיר למינהם לסוכנים קטנים המסוגלים לתת מענה אישי , מקצועי ואטרקטיבי ביותר, חבל שכותב הכתבה לא נפגש גם עם סוכנים קטנים כך לדעתי היתה מתקבלת כתבה מאוזנת יותר
83. מחכה שיעקוב אברמוב הסוכן הכי גרוע יפול
אני ,   ראשל''צ   (04.10.07)
84. תגובות משונות ומבהילות
ליד הענף   (04.10.07)
אפשר גם היום להרויח ולגדול, לחיות ביושר ואפילו להיות במעמד גבוה בעבודה כסוכן ביטוח, והשאלה היחידה היא - אם מוכנים לעבוד ולרוץ וממש לקרוע את התחת, לתת שירות, לתת שקיפות ולתת ביטחון שיבוא ויורגש בעת הגיע הזמן בפדיון או חלילה במקרה הביטוח. עצוב אמנם שירדו העמלות אך אם ישנו סוכן, משווק שעושה עבודה זו ללא אהבה ממש - וזו אהבה סזיפית - אזי לא תהיה לו תקומה. לנצח את חברת הביטוח בזמן אמת - זה הישג ממלא, וחו"ח לבוא למשפחה, או כל אדם ברגעיו הקשים האמיתיים - ופתור את מצוקותיהם בעזרת מה שמכרת - זה הישג ממלא. אבל, כמו שיש שרלטנים בכל ענף - יש עוד יותר שרלטנים בין הלקוחות שמנסים על כל שילשול שחוטפים - לתבוע את חברת הביטוח בסכומים דמיונייים, יחד עם זאת יש את אלה הישרים שתובעים בצדק ומקבלים בצדק. אך האש המופנית לעבר סוכני הביטוח אינה במקומה, מפי שמי שהיה בפנים שנים רבות יכול לספר כי השרלטנים האמיתיים הם חברות הביטוח על בעליהן ומנהליהן שכל מוטיב שלהם - "תביאו כסף, כסף, כסף.." וראה מה עולה בשכר המנהלים הבעלים והאופציות שמחולקות - הן לא באים לסוכני הביטוח - אבל ראו מה קורה בחברות הבנות של חסרות הביטוח כל הסוכנויות הגדולות - שהם זרוע השיווקית של החברות - ראו מה קורה שם - ששולחים איזה רפרנט שכיר שלא מעניין אותוח כלום ואינו מקצועי - לשרת את השרלטנות - חבל. וסוכני הביטוח - אלה שעוד קיימים הם הנישה המקצועית בתחום וישנם עוד רבים כאלה - והם יודעים את העבודה וממשיכם בה כמחוייבות לאותם הלקוחות שלהם מכרו ביטוח - אל תקנאו ואל תנבלו פה - חבל שאותם אנשים ירימו ידיים ואז כל הלקוחות יסבלו - ויפסידו - חזקו את ידם.
85. לכל שונאי הסוכנים הלואי שלא יהיה גם לכם מה לאכול
ערן ,   תל אביב   (04.10.07)
86. לא תלין שכר עבדך עמך ...המבין יבין
אלמוני מהצפון הקרוב   (04.10.07)
סוכני ביטוח,הגיעה שעת הסגירה תחזירו את המפתחות... הבנקים יאכלו אתכם ובגדול.. כי מגיע לכם מכל הלב........
87. סוכן ביטוח מוכר רק בלופים עם חיוך רחב
אזרח   (04.10.07)
88. מתי כבר נוכל בלי עורכי דין?
דורון ,   ירושלים   (04.10.07)
89. כשמזמינים תכנון אצל אדריכל משלמים לו
אזרח הגון ,   צפון   (03.10.07)
כשמבקשים שרות של ערך דין משלמים לו ורואה חשבון ומי לא אז מה ! גם לסוכן ביטוח צריך לשלם ואם לא תשלם אז אולי רק אולי תחסוך כמה שקלים, מכיון שכשיגיע היום בו תצטרך לממש את הפוליסה רק אבל אך ורק סוכן ביטוח יכול לממש את זכותך לקבל את מה שמגיע לך והכמה שקלים שעלה לך הסוכן שווים ביום הארוע הרבה מאוד אלפים. אז אל תגידו של אמרנו לכם.
90. קודם כל תגובה ל-10 ועוד...
יולי   (03.10.07)
ל-10 - אוכלי חינם? אתה יודע איזה קשה זה לקבל רשיון של סוכן??? כמה צריך ללמוד? שתדע לך שעולם הביטוח הוא מאוד מסובך ודי קשה להבנה. סוכן ביטוח היום צריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק על מנת להיות מעודכן בכל החידושים שיוצאים בתחום המיסוי למשל והרשימה מאוד ארוכה.... ועכשיו כל חברות הביטוח נכנסו לתחום הפיננסים, אז בכלל... אני עובדת בחברת ביטוח גדולה שעובדת רק עם סוכנים ותאמין לי שהם עובדים יפה מאוד ונותנים את השירות הכי טוב ללקוחות שלהם שלקוחות של חברות ביטוח ישיר בחיים לא יקבלו. אני גם לא האמנתי לחברות ביטוח ולסוכנים עד שלא נכנסתי לתחום, ודעתי מאוד השתנתה מאז. וכמובן שיש סוכני ביטוח גרועים, שמרמים את הלקוחות, מוכרים רק כדי למכור, לא נותנים שירות, אבל כולנו אנשים ויש אנשים טובים יותר וטובים פחות בכל מקצוע, לא רק בביטוח!!!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה