יהדות  חדשות  העולם החרדי
הרב אלישיב למשפחת סגל: לא לשבת שבעה
נטע סלע
פורסם: 29.09.07, 22:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 1042 תגובות ב-1038 דיונים
181. בגלל החג במילא לא יושבים שבעה
קשקשנים ,   לוס אנג'לס   (30.09.07)
החג (סוכות, שמחת תורה) מבטל את השבעה (או שלושים). אולי הרב הסנילי שכח את זה.. זה מראה גם כן מה הוא שווה.
182. בושה לאלישיב שלא נותן כבוד
עופר   (30.09.07)
אם כל הכבוד לתורה כבוד האדם קודם לכבוד התורה . תלמד מהרבי מילובביץ לא תפסיד .
183. רבים ממכם אינם יודעים דבר או שניים על העיתונאי הנ"ל ז"ל
בת אדם   (30.09.07)
ישראל סגל אמנם עזב את הזרם החרדי אך לא את הדת היהודית. האיש היה מתפלל, הולך לבית כנסת עושה קידוש עם פרשת השבוע והיה איש מאמין. אך את הזרם החרדי הוא עזב אך נשאר יהודי וגם מאמין. לכן האיסור הנ"ל נדמה כעיוורון מוחלט ,לצערי.
184. הוא היה יותר דתי מהם בדרך ארץ וסובלנות! בושה לחרדים!
רועי   (30.09.07)
פשוט חרפה שאלו הם מנהיגי הדת ואח"כ שואלים למה לא סובלים אותם. הסיבה היא שהם טכנוקרטים של הדת ויודעים להפוך דפים ולהתפלפל במקום להבין את המהות נהיו בהמות (= מהות + ב)
185. עצוב עצוב עצוב, אוי לכם מיוצרכם ומייצרכם
אאא ,   חלם   (30.09.07)
186. אין להתייחס לרבנים כפוסקים
אלי ,   הרצליה   (30.09.07)
הדת הפכה מזמן במדינה למסחרה הצורך לקבל ברכה מרב ככל שיהיה בקיא בתורה, היא מיותרת לחלוטין. הקשר שלנו הוא בלב לקב"ה בלבד,ושום רב לא קיבל יפוי כח מאלוהים לתת לנו הוראות או ברכות, לכן אין צורך להתייחס אליהם ברצינות.
187. עם ככה אז שלא ישבו שבעה על עבריינים
החילונית ,   תל אביב   (30.09.07)
ברור למה סגל חזר בשאלה כי כל הדת כולה צביעות אחת גדולה, אם על רוצח , שהחליט לקחת חיים של אנשים אחרים יושבים שבעה, אז למה על העיתונאי סגל אסור לשבת שיבעה בגלל שהוא חזר בשאלה בגלל שהוא אמר את מה שהוא חושב על החרדים, אחרי בכול סגל לא רצח, והוא בסך הכול הביע את דעתיו בנוגע לחרדים, אז אויש דיי עם כול השטויות של הרב אליישב, ואם ככה אז שלא ישבו שיבעה גם על עבריינים
188. רק מיש אין לו אלוהים נהיה דתי
דן ,   הרצלייה   (30.09.07)
פשוט את העיוורים האלו צריך להוציא מחוץ לחוקי ההלכה. פשוט כופרים בכל מה שאומרת היהדות. הרבנים האלו יש להוציאם מקהל לישראל. החל מהרב עובדיה דרך הרב שפירא שהלך לעולמו דרך הרב אלישיב הגאון. פשוט להקיאם ולהוקיעם
189. ונשאלת השאלה?......
יהודי מודאג ,   ארץ היהודים   (30.09.07)
אז מה כל החילונים סתם יושבים שבעה??????? מה אנחנו לא יהודים?????הרי אלוקים בעצמו נתן לנו את הזכות לבחור בין טוב לרע לא?????מי הוא אדם ולא משנה מי שיקח לי את הזכות האלוהית הזו???????? ובכלל אין מספיק פירוד בעם שלנו?????????????למה צריך לקום אדם במעמד כזה וליצור עוד פירוד על הקיים.עד כמה שאני יודע זה ממש חילול השם!!!!!!!!!!!!!מי שמך להחליט האם לשבת שבעה או לא עדיף שתשתוק!!!!!!!מזל שלא הוציא פסק הלכה שגם אסור לאמור קדיש!!!! חבל שלפי הדת לא ניתן להעניש על דברי הבל וכפירה כאלו!!!!!!!!!!
190. הדת במקרה הזה, היא רק כיסוי ומתן אליבי לרוע בסיסי
ד מתל אביב   (30.09.07)
ולשנאתו של האח הגדול. נדמה שהוא מחפש צורך להשאר צדיק תחת הרצון להרע, ובכל מחיר לא להכיר בכך שהיה לו אח. איש רשע . וסיפורים כאלו לא חסר.
191. יהודי נשאר יהודי, אפילו שימיר את דתו!
חרדי לא מסכים ,   בני ברק   (30.09.07)
עם כל הכבוד הענקי שיש לרב, צריכים לשבת עליו שבעה בשביל לכבד את אבותיו היהודים, לכל יהודי יש זכות אבות
192. החרדים הם כת קנאית חשוכה
ח. קארו ,   מרכז   (30.09.07)
שום דבר ממה שהם אומרים ועושים לא יכול כבר להפתיע לרעה.
193. למה בכלל שאלו?
jak   (30.09.07)
194. אני לא מאמין
ניר ,   הרצליה   (30.09.07)
כאשר אני קורא את הכתבה הזו בידיעה שאותו רב הוא אישיות חשובה ומכובדת במגזר החרדי אני פשוט מתבייש להיות יהודי. פשוט בושה וחרפה.
195. תגובה לכל המגיבים פה מנוצריה כנסו ....
יוליה ,   תל - אביב   (30.09.07)
מגיבים נכבדים ! מה אתם חושבים איך אתם נראים בעיניים של אשה נוצריה ??? יהודי אחד מת וגם זאת סיבה מייד לריב !!! תתביישו לכם מאוד !!! עם של טיפשים !!! כן , כן . יכול להיות שיש הרבה יהודים שזכו בפרס נובל , - אבל בדבר אחד ( שזה הכי חשוב !!! ) תמיד אתם הייתם חלשים : לשרוד !!! וכל זה למה ??? בגלל אמונתכם בתנ"ך אשר נכתב ע"י בני אדם ולא ע"י אלוהים . אלפי יהודים יודעים את זה טוב מאוד ובכל זאת נשארים יהודים . אתם שומרים הרבה מצוות שאין בהם שום היגיון !!! לדוגמא : שטאנץ , או מנהג כפרות לפני יום כיפור . ואז כאשר יהודי מת , - אז מייד אתם רבים גם על זה . תרגעו קצת . תלמדו קצת יותר על מצרים העתיקה !!! ואז תראו כמה הפתעות !!! למשל שמנהגי האבל באים מהדת מצרית הקדומה !!! גם אי - אכילת חזיר בא משם !!! אז אם לא יישבו שבעה על מר ישראל סגל ז"ל , - בסך הכל התנתקתם מהדת המצרית הקדומה ולא יותר !!!! חג שמח לכולם !!!
196. הלכה- דרך חיים
כן, דתיה ומאמינה... ,   צפון   (30.09.07)
מחזקת את דבריו של מספר 15... ההלכה אומרת לא לשבת שבעה בזמן חול המועד, אחרי החג יש מה לשבת.. כל יהודי נשאר יהודי גם אם ניסה שלא.. חבל שאשתו של ישראל וכלל הכותבים והקוראים מעדיפים לחזק את דברי ההטפה ולא לנסות לגשר על פערים בין החברה הכללית לדתית. חג שמח
197. סגל המסכן
מאיר   (30.09.07)
ישראל סג"ל בלאו הכי לא רצה לשמור ולקיים את תורת ישראל לכן אין חובה על משפחתו לשבת שבעה ,מה גם שחטא והחטיא את הרבים. עכשיו כבר מאוחר מדי וחבל
198. ל8 אלוהים איך אתה לא פוחד.......
נירית   (30.09.07)
אחרי כיפור מותר הכל הא? מי אתה שתדון אותו שנשמתו תהיה צרורה בצרור החיים.הוא יהודי כשר ואתה הוא שמבזה את עמך ותורתך
199. פניו המכוערות של הממסד הדתי ! זאת לא יהדות.!!
מתבונן   (30.09.07)
200. ל14 על מי שנפטר בחג יושבים שבעה אחרי החג
משה מ'   (30.09.07)
מי שנפטר ונקבר לפני החג והתחילו במנהגי האבלות לפני החג, החג מפסיק את השבעה. בכל מצב אין יושבים שבעה בחג ובחול המועד. הלוואי ותוכל לשאול רק שאלות על שמחה ושמחות במשפחתך ובכל עם ישראל.
201. מה הוא גם יהודי. אז אם כך אולי לא לשבת שבעה על כל החילוניים
עינת   (29.09.07)
202. במקום לקרב לבבות הרב הזה מקשיח הלב והינו עדות לכיעור הדתייים
מיכל   (29.09.07)
203. אין בעיה לשבת עליו שבעה אלא... שכבר ישבו עליו
לאון   (30.09.07)
כנראה שזה היה בית קצת פאנטי, והם ישבו שבעה כשהוא עזב. אולי מאותו מקום נבעה העזיבה של סגל את הבית. ואין הדבר אומר שאחיו ומשפחת אחיו לא מרגישים או מביעים צער על מה שקרה לישראל סגל ז"ל ועל כל הסיפור בכלל. מה שכן, את ההלכות לשבעה הם לא יקיימו. בכל אופן, גם ר' מאיר עוד למד מאלישע בן אבויה אחרי שזה "קיצץ בנטיעות" ונהיה לרומאי, וודאי שבמקרה הזה סגל הוא אינו משומד... יהודי בסופו של חשבון, גם למעלה. אבל זה הבית.....
204. ל-8
חיים ,   חיפה   (30.09.07)
"האדם הזה" הכוונה לרב אלישיב ? הרי בקביעתו הוא זה המבזה את התורה, תקוותי ותפילתי שבורא עולם לא יקשיב לבקשת הסליחה של הרב אלישיב, וידון אותו לחובה.
205. לרב אלישיב
tar ,   בשרון   (30.09.07)
משתתף בצער המשפחה אני אחד מני רבים שאהב את סגל ולרב אלישיב יש לי לומר יש סבירות גבוהה שהוא ממשפחת בלעם רצה לקלל ויצא מברך
206. ישראל סגל לא רצה שישבו עליו שבעה
משה ,   רשלצ   (30.09.07)
לכל הצבועים שמתנפלים על הרב אליישיב - לשבת שבעה זה מצוה דתית, ןסגל לא רצה שום קשר לדת. הרב אליישיב רק כיבד את רצונו. כל הכבוד לו שכיוון לרצונו של ישראל סגל.
207. תגובה 60
חילוני   (30.09.07)
קניתי אחי
208. הצער, לא זקוק לשבעה....
חוה   (30.09.07)
משפחתו תחוש את הצער והכאב זמן ארוך אחרי ה"שבעה" את הכאב והצער הזה שום רב לא יקח ממנה גם לא בהתנדבות.....
209. ...לא מבין אתכם...!
אבי ,   תל אביב   (30.09.07)
הרי הוא רצה בלווי'ה חילונית ומאס בכל מינהגי היהדות, אז מה פתאום נהייתם לי "צדיקים" כאלה דווקא בנוגע ל"שבעה"...? חבל, אדם מסובך ומבולבל, נשמה מיוסרת...הוא פחד "מה יגידו", אחרת הי'ה חוזר... יחד עם זאת, אינני מסכים עם פסיקת הרב, וחושבני שטעה בזה...ישראל סגל הי'ה יהודי, לא המיר את דתו, ומשפחתו צריכה לשבת עליו. עדיין אפשר לתקן זאת.
210. 5 - השבעה זה בשביל המשפחה ולא רק עבור הנפטר
רן ,   חולון   (30.09.07)
אומנם בשבעה אומרים תהילים לזכרו ואם המשפחה דתיה אז לרוב יש גם שיעורי תורה או מעט דברי תורה בין התפילות לעילוי נשמתו אבל תחלס השבעה זה בעיקר בשביל המשפחה האבלה תלמד על מה אתה מדבר לפני שאתה כותב
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה