חופש  טיולים בארץ
תעלומה: איפה נולד ישו?
דני הרמן
פורסם: 25.12.07, 09:29
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 82 תגובות ב-81 דיונים
31. ל- 17 טעות בידך המונח NAZARINE משעו נוצרי גם באנגלית
אלון ,   ירושלים   (25.12.07)
32. הוא לא נולד בנצרת ולא בבית לחם
(25.12.07)
הוא לא נולד בכלל, כי הוא לא היה קיים. תהיו הגיוניים.
33. ואותי מעניין דווקא איפה מרים התעברה....
יוסף   (25.12.07)
34. גם נצרת בעייתית
ערס, הוד השרון   (25.12.07)
כי בכל החפירות שהיו עד עכשיו בנצרת, לא מצאו שום דבר מהתקופה ההיא. יש תיאוריה הרבה יותר פשוטה, שלפיה ישו לא היה "נוצרי", אלא "נזיר", והגויים בלבלו בגלל ש"נזיר" בלטינית נשמע כמו "נזרתי", או נצרתי. נצרת גם לא הופיעה בנתיב עולי הרגל המקור, מהמאה הרביעית. מסקנה: יש בעיה עם החבר ישוע.
35. עוד טעות נפוצה אין קשר בין נצרת ונוצרים
י ,   רעננה   (25.12.07)
ראשית סיפור לידתו של ישו בבית לחם הוא בשל העובדה שישו נחשב למשיח וכותבי הברית החדשה היו מעוניינים ליצור זיקה לדוד המלך שאף הוא נולד בבית לחם. כמו שבנו גניאולוגיה לדוד מיהודה בן יעקב כך בנו גניאולוגיה לישו מדוד המלך. שנית : הקשר בין נצרת ונוצרים זו אחת הטעויות הנפוצות ,אפילו אצל כותב הכתבה. למרות שבברית החדשה נוצרי נגזר מנצרת (אבל צריך לזכור שהברית החדשה בעברית היא תרגום מיוונית) אבל לכך אין ביסוס בעברית נוצרי בא מתוך המילה נזיר או נזר -כתר או משורש נ.צ.ר לשמור. נצרת זה מלשון נצר קרי חוטר אבל הנוצרים הם אלופי העולם במשחקי מילים ובתיאולגיה ומכאן נוצר הקשר כמו גם שניסו לקשור את הפסוק בספר ישעיה לישו "ויצא חטר מגזע ישי ונצר משרשיו יפרה" ובכמה מקומות אף תרגמו נצר לנצרי .
36. אוי לנו, גם את הנצרות המציא יהודי מומר
ר"ת :יימח שמו וזכרו   (25.12.07)
37. תגובה ל17: לא נכון
גיל   (25.12.07)
הרי מעל ראשו של ישו תלו החיילים הרומאים שלט עליו נכתב iesus nazaranuz rex iudeaorum" ) (הלטינית שלי קצת חלשה ויכולות ליפול טעויות) שפרושו "ישוע הנוצרי מלך היהודים".
38. טעות הסטורי
דייגו   (25.12.07)
המחבר טוע. לא ישו יסד את הדת הנוצרית אלא תלמידיו .
39. ל 6 וחבירו
אימלי הנוצריה ,   חיפה   (25.12.07)
אני מתפלאת מאוד מהידע והתרבות שיש לכם אתם מדברים על אמונה של כל הנוצרים האמיתיים בעולם בבקשה תהיו יותר אדיבים ....ויוה ונצרות ולכל האנשים התרבותיים
40. גאים בך!!!!
חבר לספסל   (25.12.07)
41. Jesus born in or about 5 BC
Itamar Bernstein ,   Los Angeles   (25.12.07)
That was when Qurinius governor of Syria took a population census. Joseph and Mary had to go to Bethlehem for this census, because it was their DOMICILIUM (legal residence) under Roman law.  
42. ל-26 ענית לכולנו על הכול.אתה אלוף
אושרי ,   צפון   (25.12.07)
מי שמבין קצת מהו התלמוד,ואת מהימנותו הבילתי מעורערת יכול להיות בטוח לאיזו דת נישארו ברגים ביד.ודי הרבה.
43. כנסו ועכשיו! זה מוגזם!
כנסו   (25.12.07)
אתם אולי צודקים בכמה מהטענות שלכם , אבל מה נראה לכם , שהיהדות יותר טובה? ביהדות אין התנגשויות? אין דברים לא פתורים? תעשו לי טובה
44. ל-8: יותר טובה מיהדות+איסלם
איתן חסון ,   ת"א   (25.12.07)
45. לא משנה איפה יש"ו נולד אבל כן משנה איפה ישוע ! נולד :)
אמת ,   ישראל   (25.12.07)
46. פששש , יפהה
יוני   (25.12.07)
אהבתי את התגובות פה , מאוד ענייניות מלמדות , בלי יותר מידי קיצוניים דתיים יהודים או אנשים ציניים אשמח לקבל דברים שאתם מכירים בדואר כי יש פה דברים שלא שמעתי עליהם , תודה רבה :)
47.  ל - 8
כל אחד ,   מכל מקום   (25.12.07)
קראת פעם את הברית החדשה?
48. משיחית ולא נוצרית
אלמוני ,   חיפה   (25.12.07)
נקראים מישיחים והדת המשיחית ולא נוצרים ולא נוצרית
49. ל-33 אל תצחק יש לזה חג והוא נקרא יום הבשורה
המלאך גבריאל ,   נצרת   (25.12.07)
ולשאלתך מרים התעברה בנצרת היום שהיא התעברה נחוג כ"יום הבשורה" ביום הזה בישר המלאך גבריאל למרים על התעברותה. תוריד 9 חודשים מיום הלידה ותגיע ל-25 במרץ 25 במרץ זה יום ההתעברות והוא ארע בנצרת , לכבוד זה יש את כנסיית הבשורה בנצרת . (או בלשונך 33 כנסיית ההתעברות ) חביבי הנוצרים דאגו לכל , סגרו כל פינה ולא השאירו פתח לשאלות .
50. ישו..השמאלני הראשון.."לתת את הלחי השניה"..בלה בלה..רק ש
נועם   (25.12.07)
בניגוד לשמאל הישראלי הגורם לאחרים להצלב במקומו על חטאיו ישו המסכן נצלב..ולקח את כל האחריות ..על "אוסלו " של אז.
51. ל-39
יוסי ב.   (25.12.07)
קודם כל את צודקת שצריך להיות יותר אדיבים. אבל לגבי הנצרות לתרבותיים.. ההיסטוריה לימדה אותי שהותיקן לא התערב בשואה ואפילו הסכים בשתיקה. וגם מאות שנות אינקוייזיציה לא עוזרות לענין התרבות. אבל אני מסכים איתך - צריך להתנהג יותר באדיבות.
52. 16- כנס
הסטוריון ,   רמת אביב   (25.12.07)
שלום. לשיטת הנצרות , עם ישראל חטא ולכן נענש ויצא לגלות לאחר חורבן הבית, ונכרתה " הברית החדשה" עם העם הנוצרי כך שלמעשה הנצרות היא ממש לא המשך של היהדות ( אולי חיכוי) אלא משהו חדש ואחר ולכן היא נקראת החדשה, הייתה ברית ישנה , אני מדגיש הייתה. אחת הנבואות של הברית החדשה, שעם ישראל לי ישוב לעולם לארצו שכן חטא ולכן ייצא לגלות. אז המשך של היהדות ממש לא.
53. כמה עובדות על הנצרות מההסטוריה.
(25.12.07)
הנצרות קמה ערב יציאת ישראל לגלות. ישו היה תלמידו של ר ישעיה, והתפקר לאחר שרבו נידהו. אמו מרים זנתה והשביעה אמורא מסויים בגמרא שלא יספר זאת לאף אחד, האמורא לא נשבע על פי ההלכה , ולכן פירסם את העובדה שישו על פי דת ישראל ממזר. במהלך ההסטוריה העם הנוצרי היפה והמתחסד רדף את היהודים בתפוצות על ידי מסעי הצלב ועלילות דם רבות ,שכילו בעם היהודי והובילו לנחלי דם . רק לפני 60 שנה מרבית ואני מדגיש מרבית מהכנסיות או שהעלימו עינם ולא עזרו , או שלקחו ילדים והפכו אותם לנוצרים. סילבסטר היה פנאט שתיעב יהודים . ורצח יהודים כמו זבובים. ידוע על נבואות הנצרות שאחת מהן היא כי העם היהודי "שחטא" חייב להענש , ולכן לא ישוב לארצו, הם האמינו שנעלם בגלות. מרבית השינאה והאנטישמיות ליהודים אף בתקופה המודרנית היא דתית. כפי שעולה בסקרים שפירסמה ווינט השבוע שמרבית שרובו של העם הנוצרי עדיין חושב שיהודים רצחו את ישו.. למרות שזו לא הוכחה. וגם עם אכן יהודים הסגירוהו, על מה ולמה צריך עם שלם לשלם ביוקר , במהלך שנים ארוכות כל כך רוויות בדם וכאב? כפי שבא לידי בטוי בהסטוריה. רק שנדע שהיום מדינת ישראל היא הסטירת לחי הגדולה ביותר של הנצרות.
54. ל-8 אנא הפנם!
קיטקט ,   ברמזור שמאלה   (25.12.07)
הדת הנוצרית בעיניי הכי הגיונית שיש לא כמו כל האגדות של ים נחצה לשניים ועוד סיפורי אלף לילה ולילה. נחזור רגע לבראשית ה' ברא את אדם וחווה אוקי מקובל והולידו הם שניי בנים בסדר בפסוק קטנטן מוזכרת גם בת שלא היחסו לה חשיבות אוקיי אז אך נוצרנו אנחנו מיגילוי עריות ואם כן הינו צרכית להראות ממש עקומים ואם כן למה זה אסור היום. עכשיו דעתי בנושא התנך בכלל אנשים צריכים משהו להאמין בו אבות אבותינו לא יכלו להתמודד עם השאלה מי אנחנו ואיך הגענו לכאן אם נחשוב על זה לעומק איזה מין יצורים אנחנו וכמה הגלקסיה גדולה שאין באפשרותינו לחקור אותה מקרוב אז ה' לא ברא רק את השמש ואת הירח וכדור הארץ כי יש מיליון כוכבים שהם הרבה אבל הרבה יותר גדולים מכדור הארץ. אז ידידיי לאנשים אין תשובה לשאלה כל כך מסובכת לשאלה שאין לה תשובה אז התורה באה להסביר דברים שאין להם הסבר והם לא תמיד נכונים למשל אך נסביר את זה שיש אנשים שמדברים שפות שונות נמציא שפעם בגלל איזשהו בניין שלא הצליחו לבנות ה' העניש אותם בזה שכל אחד ידבר שפה אחרת זה נשמע הגיוני נכון אבל זה ממש לא אמיתי כי אף פעם לא נדע ואם אנחנו היינו האנשים הראשונים בעולם אך הגיעו הדינוזאורים טוב הם חיות אבל אנחנו באנו בסך הכל ביום השישי (נראה לי לא עקבתי אחרי זה בילדות) אז הם נבראו והושמדו בתוך יומיים לא נשמע הגיוני אהה טוב בקיצור הכל שטויות והכל זה משהו להאמין כי תחשבו שלא היה את הסיפורים האלו מה הייתם חושבים ברצינות האם לא הייתם שוברים את הראש בשאלה מי אנחנו ולמה באנו. בשורה התחתונה נראה לי ישב לו משה יחד עם יעקב וגם אברהם היה איתם ישבו להם בצילו של עץ ליד סלע עישנו להם משהו ירוק כי ירוק זה צמח אז גם אז זה היה וכנראה פופולארי מאוד והכל מסטלה אנשים דמיון משו משו היה להם. יאללה שבוע טוב חג שמח. וYNET אנא ממכם אל תצנזרו אותי לקח לי הרבה זמן לרשום.
55. ל- 17, אם אתה כ"כ חכם, מה השורש של...
(25.12.07)
כריסטוס???? אני לתומי חשבתי "צלב" ומדוע קוראים לדת זו נצרות, כי היא נוצרה מיהדות...
56. ישוע הנוצרי-האמת שלא יספרו לכם
יודע דבר   (25.12.07)
סתם מסקרן אותי אבל עדיין חייב לשאול-למה זה אמור לעניין אותנו איפה הוא נולד?? לעצם העיניין,ישוע הנוצרי קרוי נוצרי לא בגלל שבא מנצרת אלא בכדי להעמיד את הדת הנוצרית על טעותה שישוע "לא נוצר",הכוונה ב-"נוצרי" הוא שהוא נוצר-ילוד אישה ולא מאם בתולה וכו'. כל הסיפור שלו כתוב בספר עין יעקוב המקורי (זה שלא עבר צנזורה עקב פחד האינקווזיציה) במסכת סנהדרין וכמו כן פרטים נוספים במסכת סנהדרין עצמה. צריך לזכור שישוע היה יהודי לפני הכל ומי שהפך אותו ל-"אליל" הם "מאמיניו" שהגיעו 80-250 שנה (אין ודאות לתקופת מותו שכן רבו היה רבי יהושע בן פרחיה שהיה בתקופת הזוגות שהיו הרבה לפני חורבן בית המקדש ויש עדויות שחי בתקופה הקרובה יותר לחורבן וכמו כן בתקופת ינאי המלך) שהוצא להורג ומי שכן הכיר אותו על הצד הטוב ביותר היו דווקא יהודים. חז"ל לא יחסו לו יותר מידי ועל כן הוא לא מוזכר הרבה (מלבד סיפורו האישי וסיפור הוצאתו להורג) בכתבי חז"ל-כמו שכבר כתבתי,בתקופתו לא יחסו לו דבר מלבד משיכות שקר,מינות ואפיקורסיות שכנראה היתה נפוצה בזמנו,"האלילות" שעשו ממנו התחילה הרבה אחרי שהוא כבר לא היה פה. הייתי מעלה את כל הסיפור שלו פה אבל גם ככה ynet לא יפרסמו את התגובה הזאת,כשזה מגיע לאיסלם או נצרות אסור להתעסק איתם.
57. ל-35 ולשאר סקרנים
יודע דבר   (25.12.07)
נוצרי זה מלשון נוצר ולא נזר,רצו להראות שהוא ילוד אישה בשר ודם בניגוד למה שניסו לצייר אותו כאליל בן תמותה ועל כן כינו אותו נוצרי,אתה צודק שאין קשר לנצרת אבל גם לא לנזר:) הוא בעצמו היה ממזר ולאביו קראו יוסף פאנדרי,אמו מרים מגדלא=קולעת שיער נשים. רבו רבי יהושעה בן פרחיה ברח איתו למצרים בזמן שינאי המלך הרג את חכמי ישראל והוא עצמו נידה את יש"ו שם אחרי שתפס אותו מיט באשת איש. לאחר שנודה הוא החל לעסוק בכשפים וניסה לעשות מעצמו אלוה חדש. הוא הוצא להורג ע"י הסנדרין בסקילה (כנראה שבאישור מהרומאים ששלטו בזמנם) בהיותו בן 36 ונקבר מחוץ לחומות ירושלים בבית הקברות של הרוגי המלכות. מקום לידתו לא ידוע ורק מלא השערות,מי שנסמך על עדויות נוצריות נסמך על הבלים,הכל השערות (ינאי המלך מלך בתקופתו שזה כ-150 שנה לפני החורבן שהתרחש ב-70 לספירה יש עדויות שהיה חי בתקופה סמוכה יותר לחורבן-בתקופת רבי עקיבה,הדת הנוצרית קמה מאוחר יותר ולצערנו יש חלקים בהיסטוריה שכנראה אבדו לעולם.) אונקלוס הגר העיד שלפני שנתגייר העלה אותו באוב ושאל אותו איזו אומה החשובה ביותר מקום לידתו לא ידוע.
58. ישו לא יסד שום דת
יאיר   (25.12.07)
ישו(ע) היה יהודי טוב, הוא נולד יהודי חי כיהודי ומת יהודי. הנצרות בראשיתה היתה כת בתוך היהדות וגוי שחפץ להצטרף לנצרות גוייר תחילה. פאולוס שביטל את קיום המצוות המעשיות והפך את האמונה למרכז הדת הוא מייסד הנצרות (ישו דווקא הטיף להחמרה בקיום מצוות היהדות). כשיחזור ישו וישמע מהי הדת הזאת על שמו יתעלף מצחוק(ויתעלף ממש אם יספרו לו מה עוללו בשמו לבני עמו) וכשיתאושש יגייר מיד את כולם, כולל עזמי בשארה. חג שמח לכל המאמינים.
59. בושה וחרפה יגזענים
טוני הנוצרי ,   חיפה   (25.12.07)
פשוט אני לא מבין איך אתר YNET מפרסימים תגובות כאלו פה... פשוט יש גזענים חבל"ז...אתם העם הכי גזעני שיש כנראה..והנ אתם מוכיחים את זה פה בתגובות...בושה! במקום לפרגן .. רק מלכלכים
60. בבית לחם של אז. הלו היא בית לחם הגלילית.
טל   (25.12.07)
והיא רק 20 קילומטר מנצרת. מה שמחזק את העובדה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה