חדשות  חדשות בארץ  כללי
"עזבו את חתיכת המתכת מאושוויץ, עזרו לחיים"
אולגה גורצקי
פורסם: 20.12.09, 00:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 253 תגובות ב-190 דיונים
31. צודקת-סוף סוף מישהו פה אומר את האמת בפרצוף
ש.ג.   (20.12.09)

כל הממשלות של ישראל לדורותיה והתקשורת. תמיד התעסקו בעבר.

תמיד ידברו פה על השואה ועל המלחמות- ועל ששת הימים- ועל כמה שהערבים שונאים אותנו.

1) אני מזמן התעייפתי מלשמוע את זה

2) בעיות אמיתיות בישראל- פיצוץ אוכלוסין, חינוך, זיהום המים, מחירי הדירות, מכירת חיסול של חופים ע"י גופים ממשלתיים- והרס וחוסר כבוד לטבע ע"י תאגידים.

3) בטח מי שגנב את השלט, זה בני מיעוטים שמכרו אותו לסוחר מתכות....או כאלה שאוספים קרמיקות ופורצן של הרייך.

 

 

32. לא מסכימה...
הדס   (20.12.09)

אני מכבדת את צורת החשיבה של הפרופסור, וכן מסכימה עם מה שהיא כתבה לגבי החינוך וכו', אבל בהחלט לא מסכימה עם כך שצריך לתת לעניין הזה של השלט התייחסות מופחתת, אלה להפך....

חשוב מאוד להתייחס ברצינות לכל אקט שיכול להיות אנטישמי, ורוב הסיכויים הם שהוא על רקע אנטישמי, ולזעוק (כמו שעשה שמעון פרס ובצדק) לכל העולם כדי לעשות מה שהתקשורת העולמית לא עושה, וזה להראות שגם אנחנו קורבן.

כן, זה אולי לא נשמע הכי יפה שיש- קורבן - אבל כדאי להתחיל להפנים שיש הרבה אנשים וכל יום יותר שלא אוהבים אותנו גם בגלל הסכסוך עם הפלסטינים וגם בגלל שהם פשוט אנטישמים....ואם לא נעשה משהו זה רק ילך ויחמיר.

בכל מקרה את זה התקשורת העולמית, שהיא האויב מספר אחת שלנו כרגע, אולי אפילו יותר מאירן, לא עושה.

אז מבחינתי שימשיכו לזעוק.....

ובלי קשר שיתפלו גם בכל העניינים הפנימיים...

 

 

33. יאללה איך הם ימצאו את זה?
לא מבין אותם   (20.12.09)
איך הם ימצאו את השלט אם כולם הולכים באותו כיוון ?!
34. לא יודעת כלום על שואה
יסכה ,   צפון   (20.12.09)
מדבריה ניכר כי הפרופסור הנכבדה לא למדה כלום על השואה. כנראה שהיא צריכה להתחיל ללמוד הכל מבראשית.
35. השלט יורכב בכניסה לבני ברק,שהחארות יעבדו..
אנטיווירוס   (20.12.09)
36. פרופסר להסטוריה???
יוסי - דור שני ופעיל ,   תל אביב   (20.12.09)
אם כך, אני בהחלט מבין מספר דברים:
א. את דברי אמי ז"ל, סופרת השואה, שרה פלגר זיסקינד, (העטרה שאבדה, מאבקו של נער), שטענה והתעמתה לא אחת עם הסטוריונים שניסו ומנסים לכתוב על השואה ממרחק שנות אור.
ב. נכון שמדובר "רק" בברזל לכאורה, אבל הברזל הזה מייצג נחרצות את השקר וההונאה הנאצית - בשלוש מילים בלבד.
ג. זו אחת שנותנת לגיטימציה לאחמינדג'ד ומכחישי שואה אחרים והיא אולי הגרועה מכולם.
ד. מעניין אם היו גונבים את תמונת "המונה ליזה" ממוזיאון הלובר, הייתה הפרופסור מגיבה ואומרת , "זו בסך הכול פיסת בד עם דיוקן..." ניתן בקלות ליצור תחליף חדש.
לסיכום: בושה לאקדמיה ופשיטת רגל להסטוריונים. רוצים ללמוד על השואה ועל נסיון השמדת עמנו, קראו את עדויות הניצולים ולא את הפרשנות המסולפות של ההסטוריונים.

37. מהה....
יעקב ,   פתח תקווה   (20.12.09)
"פיסת מתכת " אבל מסמלת 6 מיליון בני אדם...
אבל זה שכל שר במדינה הזאת נתפס שמשהו שלא קשור אליו
כדיי לקבל בקורת פחות לא "אוהדת" יש בזה משהוו
38. הגנבה מזעזעת. עיוות בחינוך גם.
צפונית   (20.12.09)

שלט אפשר לשחזר במקביל לחיפוש הגנבים.

הוא אכן סמל וחשוב שיהיה במקום למבקרים באושויץ. מה שחשוב זה לארגן כמה שיותר קבוצות נוער, ולא רק יהודי, שיקבלו הסבר על העוול הנוראי. לא רק יהודים נרצחו. גלגל ההיסטוריה סובב וצריך למנוע שובו של "סרט" רע זה.

אם סיפרו לנו שהיטלר זו בת דמותו של המן הרשע הרי שהיום הדמות המסוכנת שוב עולה בארץ המקור וזאת העולם צריך ללמוד כמה שיותר  

39. סימבוליזם - זרם באומנות
ג'ק ,   ניו יורק   (20.12.09)

גב' פרופ ' תפוחי צודקת !

לא צריך לאחוז בזה. הנוסטלגה לא במקומה. השער לא קדוש ליהודים. הקדושים עברו מתחתיו.

40. הבנקים , הממשלה ועוד גנבו כספים מניצולי השואה - ולא צעקו כ"כ
לאחרים אסור לנו מותר ,   מוסר כפול ומכופל   (20.12.09)
41. פרופ' יבלונקה חוקרת נושא השואה במדינת ישראל, אני מבקש
לומד אצל חנה יבלונקה ,   באר שבע   (20.12.09)
מכל המגיבים לא להתעלם מידיעותיה בתחום השואה והניצולים החיים במדינה,
היא יודעת על מה היא מדברת .
42. שלט
דב ,   קריות   (20.12.09)

מסגרייית  בנימין   ..מסגות קלה  וכבדה  .  כולל חיתוך  בלהבהה 

43. תסביך הרדיפה. כל אומן ברזל ישמח ליצר שלט חלופי
קתו הזקן ,   שקע קתרה   (20.12.09)
תמורת עלות המתכת בלבד.
בארץ במחנות צבא נערכות גניבות בעלות משמעות של חיים ומוות ואיש לא נחרד.
גנבו סמל, ביג דיל מייצרים חדש וסוף לענין.
44. פרופורציות
אמיר   (20.12.09)
לא מבין! העיסוק בכל דבר במדינה לא עומד בפרופורציות למה רק השואה? הכל מקבל נפחים לגמרי לא פרופורציונליים
45. צודקת בהחלט ויותר מזה אפשר לתכמן את כל העניין
(20.12.09)

ליצור שלט חדש ולהגיד שמצאו את האבדה

המנוולים שגנבו מכל טעם שיהיה בצע או אנטישמיות יאכלו את הלב

וכל הטעם מהענין יצא

חוץ מזה הפרופסור צודקת כל העניין של זכר השואה הוא בעיקר בלבבות

אסור לתת הרגשה לבני המרצחים ונאצים שבגניבת שלט הם מערערים

ולו בקצת את הזיכרון הזה

46. לשים שלט חדש ללא דיחוי וזהו!!!
(20.12.09)
47. השלט סימל את "חוכמת הנצים בהשמדת עם"
יהודי דור שני ,   ישראל רבתי   (20.12.09)
יש לי הרגשה שמי שעסק בהורדת השלט שייך לסיפור של המחשת השואה ולכן כן צריך להתייחס לנושא וכמובן באותו זמן להעסק בנושאים שיקדמו את ארצנו כגון טיפול יותר טוב בבריאתנו והוספת תקציבים לחינוך וכמו שניבחרנו לא יחשבו רק לעסוק את קופת המדינה כמו למשל תוספות למשכרותם השמנה בכל הזדמנות ובזבוז משווה של כספים על התנחליות במקומות נדחים שלא תורמות לביטחון מדינת ישראל ואפילו מוריד את הבטחון הכלכלי של שאר אנשי המדינה.בצער ובכאב נכתבים שורות אלו אבל עם עובדות לא ניתן להתוכח בתודה ומראש .
48. צודקת לחלוטין
רפי   (20.12.09)

היחס בישראל לניצולי השואה זועק לשמיים , ובוחרים להתייחס לזיכרון עשוי מברזל במקום להתייחס לזיכרון החי

49. "תג מחיר" על "תג מחיר"
motola ,   תל אביב   (20.12.09)
ברגע שפיסת מתכת היא חשובה יותר מכול דבר אחר,אז שום דבר לא חשוב,גם פיסת המתכת,מדינת ישראל בנתה את עצמה מאפס ונהיה לנו צבא מפואר שלא יתן שיקרה דבר כזה בעתיד,וזה החשוב בעיניי,רק מדינה  שמאבדת ערכיה ומסביריה הכושלים לא מצליחים להסביר אותנו בעולם,נטפלת לחתיכת מתכת.
50. בגלל אנשים כמוך ההיסוריה חוזרת על עצמה.
יהב   (20.12.09)
נכון, מדובר בחתיכת מתכת.
נכון, מדובר בתגובה לא פרופורציונלית.

אבל השואה הייתה מעשה לא פרופורציונלי.
בשואה נעשו מעשים לא פרופורציונליים לשום דבר אי פעם.

אם נשכח את זה, כמו שאנשים פה כבר עושים על ימין ועל שמאל, אין לנו מה להתפלא אם זה יחזור ואולי הפעם הם גם יצליחו במשימה בה נכשלו לפני קצת יותר משישים שנים.
51. היא צודקת
אורן ,   רמת גן   (20.12.09)
יש אמת בדבריה.
52. פולחן המוות במקום סיוע לאלה שעוד חיים
פרטיזן   (20.12.09)
אין ספק שהסרתו של השלט והעלמתו היא אקט תוקפני הצהרתי שדורש תיקון.
התיקון יעשה, וסביר שיעשה על אדמת פולין ובאחריות ממשלתה.
אבל המדהים הוא שמצעד צעקות השבר שנשמע מצד חברי הכנסת והנבחרים על הפגיעה בסמל, אינה נשמעת כאשר אנו שומעים על גזל המחיה בכבוד מאותם שורדים מהשואה שעוד מסתובבים ביננו. פעמים רבות הם נותנים יד לכך בעצמם ולו בשתיקתם והרמת כתפיהם, בעוד שהם אלה שבאמת יכולים ליזום את שינוי המצב.

אני לא קונה את התגובות המתלהמות של עדת הפרלמנטרים הכושלת הזו. הגיע הזמן שיראו את החיים לפני קידוש המתים.
53. את טועה פרופ' זה לא ה"חתיכת מתכת" זה מה שה"חתיכת מתכת" מסמלת
דודי   (20.12.09)
54. צורקת מליון אחוז. במיוחד לאור תגובתו המופרחת של שימון פרס.
א-ב   (20.12.09)
55. לו זה בארץ, גנבי מתכת היו גונבים זאת מזמן
א-ב   (20.12.09)
56. אם השלט זה "רק חתיכת ברזל"
צחי ,   הוד השרון   (20.12.09)
האם הכותל זה רק ערימה של אבנים?
57. צודקת. איבדנו פרופורציות.
נמרוד   (20.12.09)

גם עם השקרים של ממשיכי דרכם של הנאצים אנחנו מאבדים פרופורציות.

ערבים שרפו שטיח במסגד נידח וכל הארץ רועשת, מאשימה "מתנחלים", מתנצלת- כאילו לא שרפו ושורפים פה ערבים בתי תפילה יהודים- בגוש קטיף, קבר יוסף ועכו!!!

58. לוקחים ברזל, עושים חדש ונגמר. השואה היא שואה בלי קשר.
צודקת   (20.12.09)
59. האמת בתמונה בלי השלט זה נראה כמו עוד כפר בפולין.
שרה לווין   (20.12.09)
60. "תולדות עם ישראל" עם נתק מוחלט מהמציאות
אסף חיים פרייס ,   ראשון לציון   (20.12.09)

בס"ד

השלום והברכה,

אינני מתיימר לדעת את קורות משפחתה של הגב' יבלונקה בשואה, אבל לאור דבריה אפשר לומר בוודאות, כי כמו במקרים רבים אחרים, כל מי שמתיימר להיות פרופ' ובעל שם ב-"תולדות עם ישראל" ובמיוחד בתקופה של שני העשורים האחרונים, מוכיח כל אימת שהוא או היא פותחים את הפה, כי לא רק שהם לא יודעים על מה הם מדברים, אלא שהם פשוט מנותקים מההוויה היהודית, מהמציאות היהודית והכלל עולמית.

איך תוכל להסביר את מהות תולדות העם אשר היה על סף הכחדה, כאשר מכל פינה ומקום צצים להם מנהיגי עולם התומכים בהשכחת השואה ובהכחשתה, כאשר אחד המושגים הברורים ביותר והחדים ביותר של דרכי ההונאה של גרמניה הנאצית - "העובדה משחררת" - פשוט איננו? מה תאמר לחניכיה בחוגים השונים, כאשר הם יבואו ובצדק ויאמרו - היי, תוכיחי לנו, שהרי מה שאת אומרת שהיה קיים וכו', פשוט איננו?

כדאי שפרופ' כמוה פשוט ישבו ויכתבו יומני חיים בינם ובין עצמם. חוגי מדעי היהדות באוניברסיטאות השונות ברחבי ישראל, הינם פגע רע בכל הקשור למורשת, לערכי אומה, לתולדות העם היהודי. הגב' יבלונקה מוכיחה בדבריה כי היא ודומיה לא רק שלא מסייעים לחקר השואה, אלא אף מסייעים להכחשתה. קחו את דבריה כנגד ח"כ ושרים. במקום להתעסק במצב האומה כיום ומצב המדינה, הם בוחרים להתעסק בשלט. מעניין מה יאמרו חניכיה של הפרופ' לאור העובדה, שאנחנו מרבים להתעסק בכמות הנרצחים בשואה במקום בכמות הילודה היהודית. מעניין...

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה