מעורבות  מדורים   שקופים
גמילה בע"מ
אייל ביינהקר
פורסם: 10.07.10, 07:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 144 תגובות ב-91 דיונים
31. נגמלתי שם - אחרי 6 שנים בסם :(
!   (10.07.10)
לפני שבוע סיימתי תואר ראשון - וכשאני מספרת למשהו שהייתי מכורה אנשים לא מאמינים - אני יותר נורמלית מאנשים נורמלים : )מאוד כואב לי שרוצים לסגור את המקום ת הם הצילו את חיי
32. לומדים בדרך הקשה
(10.07.10)
תמשיכו עם היובש...עד שכל המעשנים יעברו לסמים קשים.
33. מי שמרגיש שבאמת מיצה את זה אפשר...
עדי ,   עדי   (10.07.10)

אני נקי.

 

עברתי את הכל.

איבדתי אישה, ילד, חיים.

ניסיתי להתאבד מספר פעמים.

מי שמרגיש מוכן יכול לצאת.

 

 

רק למי שבאמת רוצה להבריא...

 

עדי.

34. טעות מרה
איזי5 ,   מודיעין   (10.07.10)
זאת תיהיה טעות מרה לסגור את מרכזי הגמילה,ואני כאחד שניגמל(חייב לחסוף את עצמי כי המרכזים מצילים הרבה אנשים,וחוסכים המון כסף למדינה)רוצה לומר לכל מי שלא יודע,שבלי המרכזים האלה שעושים עבודת קודש,היום הייתי מת,או שהייתי בבית הסוהר!אסור לעשות את הטעות הזאת ולתת את המרכזים לידיים פרטיות שלא בדיוק מבינים את הבעייה!!!!!
35. הממשלה מכורה להפרטה
אזימות   (10.07.10)
36. קחי אחריות, מדינה "יקרה" - מכור בגמילה
ארי - מכור בגמילה ,   תל אביב   (10.07.10)
מדינה שנותנת ליושביה כל כך הרבה סיבות לברוח מהמציאות לעבר הסם, צריכה גם לקחת אחריות אישית עליהם במקרה כזה, גם במחיר של מנת פלאפל ליום!!! בימים אלה אני עצמי בתהליך גמילה, שלב ראשון בלי מרכז, אבל היה נחמד לדעת שאם אצטרך, יהיה לי לאן ללכת, עם סמל של מדינת ישראל בכניסה.
37. טלטלה כ"כ מיותרת
ליבי ,   עובדת במרכז   (10.07.10)

אני עובדת סוציאלית במרכז ומפעילה עם אייל קבוצה טיפולית שעוסקת בצילום. הוא מלמד את המטופלים אמנות הצילום ואני אמונה על החלקים הרגשיים שעולים תוך כדי העיסוק בצילום. זה הולך נפלא ביחד. התוצרים העשירים של כל טיפול במרכז באמת לא נכנסים לסטטיסטיקה.

 

במרכז הטיפולי שלנו יש טונות של ידע וניסיון, שאין להם תחליף. טיפול טוב באוכלוסייה פגועה ואלימה ומניפולטיבית כשלנו, חייב צוות ברמה - מקצועי, קבוע ומיומן מאוד. הקשר העמוק עם המטופלים נבנה עם הזמן ועם הרבה עבודה קשה. עכשיו פתאום מפריטים הכל ומחליפים מטפלים כאילו היו פקידי אשנב בבנק. 

המרכז שלנו הוא כמו בית בשביל רוב המטופלים. אנחנו שם לטפל בהם בזמנים הכי קשים שלהם, בשעה שאף אחד לא רוצה להתמודד איתם. וגם לא הם עם עצמם. תחשבו מה זה בית בשבילכם.

 

כעובדים אנו רואים בבירור שההפרטה נעשית בלא כל הבנה אמיתית של המתרחש בשטח. אנחנו עובדים בחוסר ודאות כבר תקופה ארוכה, וחוסר ודאות זה הדבר הכי נורא לטיפול. הפגיעה היא אנושה, קשה להסביר את זה. אבל למי אכפת שם למעלה? הכתובת על הקיר אבל לאף אחד שקובע לא באמת אכפת. 

 

והכי מצחיק-עצוב זה שהיום, הטיפול באלפי מכורים במרכזי המתדון בארץ מסתכם במיליונים בודדים. החיסכון למדינה עצום, ההשקעה מזערית.

למען מה הטלטלה ההרסנית?

 

38. כולנו נצא מופסדים? בולשיט.
מישהי ,   מושבה גרמנית   (10.07.10)
לצערי הכרתי מספיק משתמשים ומכורים לסמים בעברי, וכולם התחילו להשתמש בסמים בגיל צעיר רק בגלל שעמום. נכון שלא לכולם היו משפחות מושלמות ופלייסטיישן בבית, אבל במקום לסיים בית ספר כמו שצריך, לעשות צבא ועבודה מועדפת הם העדיפו את הפתרון הקל והאגואיסטי - סמים ופשיעה, קבלת תמיכה מהמדינה וביטוח לאומי. כלומר להעביר את הבעיה מעצמם אל כלל הציבור.
וגם עכשיו, הטענה המרכזית והמקוממת בכתבה היא שסגירת המרכז תפגע בעיקר בנו - הציבור שעובד קשה בשביל שיהיו לו חיים נורמליים.
למה אני ואחרים צריכים להידפק מזה שמישהו אחר בחר להתמכר לסמים? וכן, זאת בחירה.
הרי הכתב בעצמו טוען שהרבה מהמטופלים לא יכולים להשתקם לעולם, אז מה הקטע של השיקום? אולי צריך לבודד את האנשים האלה מהציבור לצמיתות? למה אנחנו צריכים לסבול מפשיעה וכל מיני מסוממים שמסתובבים בלילה ברחובות? למה למדינה יותר אכפת מהמסוממים מאשר מהאזרחים שומרי החוק?

לצערי אני גרה במושבה הגרמנית ואם המרכז ייסגר כנראה שאני אהיה הראשונה שתסבול מכך - כל המסוממים יסתובבו קודם כל בשכונה שלי. אז כל הזין. אולי זה הזמן לקנות אלת בייסבול.
39. יש פיתרון אחר
מכירה ,   נקי   (10.07.10)
מכירה מכור לשעבר שנקי כבר הרבה זמן ע`י זריקה שפועלת על האזורהמכור במוח
40. מדינה שמפריטה את עצמה לדעת
יעל ,   ירושלים   (10.07.10)
בזיון של המדינה, שמעבירים נושא כל כך רגיש חברתית לידיים פרטיות. מי מבטיח לנו שהמרכזים הפרטיים יעשו עבודה טובה? מי יפקח עליהם? באילו כלים? מי ימנע מהם לפגוע במכורים לטובת רווח הארגון?
משרד האוצר: תענו לי על השאלות האלו! מי יעשה את כל הדברים הללו? בשביל בכלל קיימת מדינה אם לא להגן על החלשים, הנזקקים, אלו שהחברה דחתה אותם?
בושה וכלימה שבמדינה שמתיימרת להיות נאורה, מדינת "רווחה" (המילה הזו כבר בוזתה עד כלות בישראל) נעשים מעשים כאלו.
האחריות על המכורים לסמים היא אחריות ציבורית ממדרגה ראשונה והיא האחריות של כולנו!
41. אז איך זה שאני לא מכיר אף אחד ממשפחה רגילה
ישראלי רגיל   (10.07.10)
שהתמכר לסמים?
גם אני חשבתי שזה סטיגמות וזהו, ואז ביררתי, וראיתי שאף אחד מבני המשפחה שלי (וגם המשפחה המורחבת שזה המון אנשים) ומהחברים והחבר'ה לא התמכר לסמים.
לעומת זאת כשראיתי נרקומנים ברחוב או כשקראתי סיפורים של כאלו הם היו בד"כ דוברי שפות מסוימות, או מרקע סוציואקונומי מאוד נמוך ובעיות מאוד חריגות בחיים.
כך שזה לא תמיד נכון להגיד שאנשים מגיעים מכל הרקעים והשכבות, גם בביה"ס ניסו להפחיד אותנו ככה והתגלה שזה שקר, לא כל מי שמעשן חשיש הוא נרקומן
42. הפרטה שתבוא לטובה
יוסי ,   חיפה   (10.07.10)
לצערי אני חי בסמיכות לאותו מרכז המצויין בכתבה, והנני חולק על דעתו של מחבר הכתבה ביחס להפרטה.
אמנם מחבר הכתבה היה בתוך המוסד ונחשף למטופלים, אך דעתי היא מתוך צפייה בצד של שנים רבות במכורים אשר פעלו בשקיפות לידי.

כבר שנים רבות אני צופה באותם מכורים שמגיעים לאותו מרכז התמכרות, ולפי דעתי (כיוון שלא ביקרתי בתוכו ממש ולא נחשפתי לתהליך הטיפולי) המרכז נהייה תחנת איסוף סמים שנייה למכורים מעבר למה שהם מקבלים ברחוב, ואף גרוע מזה מעודד את החזרה לסמים.
המרכז הוא קטן מאוד ומעבר לסדנאות המועברות אין בו פעילות ענפה יותר.
לפני שנים רבות, במידה ואני לא טועה, הייתה אפשרות למכורים להשתכן במרכז, אך עקב צמצומים של המרכז הרפואי שבו שוכן המוסד הצטצמצם גם המוסד בהדרגה.

ממש שנראה מבחוץ, אותם מכורים מגיעים מפאת האילוץ, כיוון שכנראה שבגלל הסתבכותם עם החוק הם מחוייבים להגיע לטיפול.
מרכז הטיפול הפך לתחנת בלדרות סמים משל עצמה, כשאותם מכורים הולכים יחדיו לפינות צדדיות בשביל לקנות סמים אחד מהשני.
כמו כן, המרכז מעודד היכרות והתארגנות של אנשים מתחום הסמים, וכל פעם רואים אנשים שהיו בעבר מתבודדים (לדוגמא צעירים), ושאחרי תקופה מסויימת מתחילים ללכת בחבורות עם מכורים אחרים ואף לקנות מהם סמים (ותאמינו לי שאותם מכורים לא מנסים להסתיר את העובדה שהם סוחרים בסמים, ומהי מטרת ההתארגנות כיוון שרואים את הסחר בסמים בגלוי).
מי שיגיע למרכז יקבל את הרושם של קופת חולים ממשלתית, ולא מרכז חם ותומך.

לדעתי, יש צורך בהפרטה של התהליך הטיפולי, אך עם זאת לבצע פיקוח ממשלתי בשביל לוודא שההפרטה תהיה יעילה. וכאן נמצא החלק העיקרי בהבדל ממוסד ממשלתי שאינו מתפתח במשך השנים.
נדרש ליצור מרכז חם ותומך מעבר לפעילות הבסיסית המסופקת כיום. וליצור שינוי יסודי בצורת הטיפול, שבה מטופלים לא יגיעו לעשות צ'ק-אין כמו שמתבצע כיום, אלא תהיה צורה שבה תתאפשר הגעה אינטימית עם מעורבות יותר עמוקה. והבדלה בין המכורים לקבוצות שיש בהן רצון להשתקם בשביל לא לדרדר את המצב של המכור עוד יותר.

43. אדון אייל רק יוצאי עדות המזרח מכורים????
מיכה   (10.07.10)

למה לא גם אשכנזים,אשכנזים וזה לא מוזכר בכתבתך במכוון אבל ומאחר

ואתה נמנה על אלה שלא הזכרת הרי אוטומטית הכתבה שלך מגמתית והנך

סובל כמו אותם חרדים במודיעין. חבל שאינך יכול להיות אובייקטיבי!!!!!!

44. אלי לוונטל,איתך במאבק
שאול דוידי ,   נהריה   (10.07.10)

לאלי ולצוות המרכז ב"הגפן"

איתכם במאבקכם נגד ההפרטה המטופשת של מרכזכם ועבודת הקודש שאתם עושים,

המימסד הרפואי והפוליטי לא מפסיק להראות את אטימותו דווקא נגד החלשים שזקוקים לעזרה יותר מכולם,

החזיקו מעמד והצליחו במאבק.

שאול דוידי,קולגה ותיק

נהריה.

45. עצוב,זאת לא ההפרטה היחידה,בקרוב שירותי בריאות הנפש יופרטו
מה עתיד הרווחה ,   והבריאות הישראל????.   (10.07.10)

כל כך עצוב לקרא על כל ההפרטות שפוגעות בעיקר באוכלוסיות חלשות

 

כל הפרטה=השארת אזרחים ללא טיפול וללא מענה

 

בקרוב יפריטו את כל שירות בריאות הנפש שבאחריות משרד בריאות , 

מעבירים אחריות לקופות החולים ומרגע ההפרטה מרפאות לבריאות נפש יסגרו בפני הרבה מאוד אזרחים ויפגעו מאוד בזכויות החולים שמוכרים למערכת ולחולים לעתיד.

 

http://www.blacklabor.org/?p=19273

 

 

 

 

46. מכור לאינדיום!!! כנסו!!!
EXA#02   (10.07.10)
אייל! יופי של כתבה! יופי של תמונות!
רק חבל שאתה כזה חלש בסנוקר!

47. מאחורי המילה היפה "הפרטה" עומדת חזירות ורוע. לא פחות.
אילן ,   אשדוד   (10.07.10)
כששמים את בריאותם של אנשים כאמצעי להשגת כסף מה מצפים להשיג? מדובר בנבזות לשמה.
48. התנערות נוספת של המדינה מחובותיה
רפאל דיין ,   אשדוד   (10.07.10)
פשוט עצוב לראות מדינה שהחלה את דרכה כסוציאל דמוקרטית וכעת נמצאת בקצה של הקפיטליזים החזירי.
49. לא יותר זול וקל פשוט להרוג אותם?
פרובוקטור   (10.07.10)
50. אייל - אוהבים אותך! תודה על השותפות מהנשמה...
צוות מרכז "הגפן" ,   חיפה   (10.07.10)
51. כמכור לשעבר אני יודע כמה המרכזים האלה עוזרים
איתי1960 ,   תל אביב -יפו   (10.07.10)

עכשיו הממשלה העלובה הזאת שמפריטה הכל ונותנת למילירדרים לעשוק את כולנו רוצה ליסגור גם את המקומות הקדושים האלה?

יאללה פיפי מתי מישהו יערוף לך את הראש לך ולשטןניץ ולשאר מלחכי פינך שלך אתם כלבים בני כלבים שמתעשרים עלינו אין לי כבר מילים שיכולות לתאר את הגועל שלי מכם את השנאה שאני רוחש לכם אתם העלובים שבעלוהים מנוכרים מעם ומסבלותיו נמאס מכם חלאות אדם שכמוכם

אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל אתם גרועים מהנצים ששחטו אותנו כי הם עשו את זה מהר ואילו אתם בני עוולה עושים את זה לאט לאט חלאות אדם בני מוות

זה מה שאתם

52. חבל שהתמונות פלצניות ולא מספרות את סיפור המקום
עמרי   (10.07.10)
53. מסכימה עם כל מילה של יעל
רות רזניק ,   הרצליה   (10.07.10)

ממש הוצאת לי את המילים שהתכוונתי לכתוב כאן.

המדינה מפריטה עצמה לדעת.

רק את משרדיה שלה טרם הפריטה.

יש לתמוך במרכז הגפן ומרכזים דומים.

לא להפרטה.

כן להגברת הצוות ותמיכה  מרובה במכורים.

54. כתבה טובה ומפורטת, אך לא מסכימה עם הפסקה הלפני אחרונה
דניאלה ,   תל אביב יפו   (10.07.10)

בשיקול של המשך הפעלת המרכזים שלא באופן מופרט, יש הרבה אלמנטים כלכליים! הפרטה תראה רווחים כלכליים אולי באופן מיידי, בעיקר ליזמים שיפעילו את המרכזים החדשים.

אך בל נשכח כי אם משתמשי המתדון יחזרו להשתמש בסמי רחוב, יחזרו לפשע וכו' - ההשלכות הן גם כלכליות על החברה: עלייה בפשע משמעה תקנים נוספים של שוטרים, עוד השקעה במעצר ומאסר - שהם מאד יקרים לחברה וכו'.

 

אם כך, בין השיקולים לטווח ארוך כנגד הפרטת המרכזים - ישנו גם שיקול כלכלי.

55. כבר נעשה מעשה נבלה קודם של סגירת האישפוזית בחיפה והעברת
מעשה נבלה קודם   (10.07.10)
הטיפול לזכיין במרכז הארץ.סגירת האישפוזית המצויינת הרבה יותר מזו שזכתה במכרז גרם לפיטורי עובדים. חיזוק הפריפריה/הצפון כמו שממשלת נתניהו/שטןניץ/צער מצהירים  ומדקלמים פירושו פתיחת האישפוזית מחדש ואי הפרטת הגפן 26.למען ההגינות חשוב לי לציין שאני עו"ס המטפל במכורים אבל במקום עבודה אחר.
56. פיקוח מרכזים -בדיחה
שרון   (10.07.10)

מי יפקח אם יפריטו? בדיחה, הרי תמיד בכל הפרטה המקומות המופרטים הם אסונות, והתרוץ של המדינה "אין מספיק כח אדם שיפקח".... וכך האסון הולך ומתדרדר.

אגב גם את המרכזים לבריאות הנפש רוצים להפריט עכשיו... אותו אסון שמתכננים לנו שטייניץ ונערי האוצר.

 

כל הכבוד לכותב, זה תמיד מעודד שיש אנשים שעוד אכפת להם

57. אסור לסגור את המרכזים
ויקטוריה ,   ירושלים   (10.07.10)

במסגרת המחקר  יצא לי להכיר ולעבוד ב-4 מרכזי גמילה בארץ, וזה שבחיפה-הוא אחד מהם. רוב המטופלים שפגשתי-באמת יחזרו לסמים ללא התמיכה והטיפול שהם מקבלים במרכזים.

המדינה צריכה להמשיך ולתמוך בהם!!!

58. סגרית המוסד הוא מימוש חזונו של ביבי נתניהו רוצה לעשות
(10.07.10)

אמריקניזציה פה.   אתם עם פתטי. רק צועקים ביבי ביבי ולא מבינים את ההשלכות.

 

59. תפנימו
מיקה 56 ,   תל אביב -יפו   (10.07.10)

זו מחלה לכל דבר.הסיבה שאינכם יודעים על אנשים מכובדים שלוקים בה, היא שיש להם די כסף ללכת לגמילה במקומות פרטיים ובהסתר.

ישנם עשרות אלפי מכורים לכל סם וסם-זה לא ענין של כוח רצון-אלא של אי עמידות ותגובה אלרגית לחומר שדורשת שימוש חוזר והגברת הכמות.

2 אחוזים מהאוכלוסיה חולים במחלה הזאת בכל מיני צורות:כדורי הרגעה,שינה, סמים קשים ואופיאטים שונים וכמובן אלכוהול.

הגמילה הפיזית היא רק תחילת הדרך משום שהמחלה מתקדמת גם אם לא משתמשים בחומר והכמיהה הפיזית היא חלק מזערי מהכמיהה הנפשית והרוחנית לחומר משנה תודעה ומצב רוח.

כדאי לכם לפקוח עין ללא סטיגמה ודעה קדומה ולקדם את פעילות הקבוצות האנונימיות ההתומכות בשיקום ובהחלמה -לא דרך תחליפי סם-אלא על ידי עבודה מעשית.

60. הסם נקרא במקור בגרמניה "דולופין" ע"ש אדולף היטלר ימ"ש וזכרו
לידיעה בלבד ,   י-ם   (10.07.10)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה