רכב  תחבורה ציבורית
ב-2015: רכבת חשמלית בין כרמיאל ותל אביב
שחר הזלקורן
פורסם: 30.08.10, 14:35
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 351 תגובות ב-263 דיונים
91. למה לא רכבת סולארית?
מרדכי היהודי ,   מרכז   (30.08.10)
92. הירוקים האלה כבר נמאסים
(30.08.10)
כל דבר שעושים לא טוב להם, רכבת חשמלית נצטרך יותר חשמל, יותר חשמל צריך עוד תחנות כוח, הם לא רוצים תחנה על פחם או נפט או גז אבל הם גם לא רוצים תחנה על אנרגיית שמש.
כנראה הירוקים רוצים שכולנו ניסע על סוסים וחמורים
93. לא מאמין לאף מילה
A   (30.08.10)
אין סיכוי שבעולם שבישראל תהיה רכבת חשמלית מסודרת כמו במדינה נורמלית
94. אשראי המאמין
(30.08.10)
95. חשמלית ראשונה ממרכז כרמיאל לחוצות העיר ומשם באוטובוס לחיפה
א   (30.08.10)
96. איך "רכבות ארוכות יותר", מרבית הרציפים מספיקים ל5-6 קרונות
מצחיק   (30.08.10)
97. כשאומרים בישראל חמש שנים מתכוונים לפי שלש
יהודי טוב בחשבון   (30.08.10)
98. מדינה שמפגרת בכל תחומי החיים לפחות דור אחד ...
מדינת ישראל מפגרת   (30.08.10)

יחסית למדינות המפותחות בעולם.

 

ואז יגידו לנו שנצמצם בצריכת החשמל . . . אחרת למר ישראלי וגברת ישראלה לא יוכלו להגיע מחיפה לתל אביב עם רכבת חשמלית..

 

מדינת חלם !

99. כמו שעד אז יהיו גם: רכבת קלה בי"ם ות"א, וגם שלום במזרח התיכו
(30.08.10)
100. בעוד 50 שנה לא יהיה חישמול ,עובדים עלינו בעיניים
גדי קריות   (30.08.10)
חבורת האלופים לא מסוגלים הצחקתם אותי עם ה5 שנים ממש בדיחה טובה
101. שום סדרי עדיפויות
מייק ,   מרכז   (30.08.10)
עדיף תשקיעו את הכסף הזה ברכבת לאילת - שיכולה עם הזמן להתחבר לטאבה ולעכבה.
זה יפתח את אילת ואת הנגב, יגביר משמעותית את התיירות, ואת שיתוף הפעולה עם שכנינו, יקצר זמני נסיעה והכי חשוב - יניב לכם יותר רווחים, שאיתם נוכל לעבור לרכבת מגנטית.
להודיע על רכבת חשמלית בעוד 5 שנים זה כמו להתחיל עכשיו למכור פיאט אונו בתור רכב חדשני. מפגרים
102. במקום מזהם לרכבת העמק מחשמלת
כן לרכבת העמק   (30.08.10)

רכבת העמק שתיהיה רכבת על חשמל לא תזהם את העמק,היא לא עוברת ליד בתים או שכונות,אז קדימה לבנות את רכבת העמק שתשרת באופן קבוע כ250000 תושבים,תפתח את הגליל והצפון

103. תכפילו פי 2 = בערך 10 שנים עד לסיום הבנייה
זאב ,   ת"א   (30.08.10)
כי ככה דברים זזים בארץ
104. חה חה חה
yanek   (30.08.10)

הצחיקו אותי עד טירוף - אולי בשנת 2030 יהיה משהו כזה - כשכל העולם ינוע על דלק חדשני עשוי מתערובת שתן - בארץ יהיה רכבת חשמלית - חה חה חה חי חי חי-

ומי יגזור את הסרט והקופון - שר התשתיות של היום??

כנראה המשיח יבוא על הרכבת הזאת!

הצחקתם אותי עם הכותרת הזאת!!!!!!!!

105. רק אנחנו אשמים!!
אידיוט   (30.08.10)
אנחנו האדיוטים שמאפשרים לכל "נציגינו" לבזבז את כספנו קדנציה אחרי קדנציה אחרי קדנציה - לפחות שיסיימו קדנציה כל 4 שנים כך יקרעו אותנו פחות.

מדינה אזרחים אפסים - גם אני, מודה!!
106. לירוקים אין מושג ירוק על מה הם מדברים...
א ,   צפון   (30.08.10)

איזו קרינה? איזה מפגע???

בכל העולם כבר עברו לרכבות חשמליות - איזו קרינה יש בשוויץ? יפן? טאיוון?

היתרונות אדירים וחסרונות אין -

1. מנועים חשמליים יעילים יותר וייצור חשמל מרוכז (בתחנת הכח) חסכוני יותר מדיזל-גנרטורים שהם ליבתם של הקטרים כיום. המסקנה - נדרש לייצר פחות חשמל בתהיך שפוגע פחות לסביבה כדי לקבל יותר אנרגיה לקרונות הרכבת.

2. על קרינה אין מה לדבר בכלל - לא יותר מכל מדינה אירופית מתוקנת שדואגת לעצמה ויש לה פי 20 קווי רכבת ופי 100 יותר תנועת הרכבות.

3. מנוע חשמלי "יודע" גם להפוך לגנרטור, כשרכבת חשמלית נמצאת בירידה היא בעצם מייצרת חשמל ומחזירה אותו לרשת - תראו לי מנוע דיזל שעושה את זה...

4. ביצועי מנוע חשמלי (תאוצה, עליות, בלימה) הרבה יותר גבוהים ממנועי הדיזל לאותן רמות ההספקים.

5. פגיעה בנוף? שמעתם על עמודים מעוצבים? תסעו לשוויץ, עם מאות ק"מ מסילות לרכבת חשמלית, במקומות הכי ציוריים, ושום דבר לא פוגע בנוף.

6. צריכים להבין שאנחנו כאן לא ממציאים שום דבר חדש. רכבות חשמלים נוסעות כבר עשרות שנים בכל העולם. מספיק לחטט באף ובשאר המקומות, צריך לקבל החלטה ולבצע.

107. נתיב כרמיאל חיפה ידחה ל 2018 שאר המסילות לעולם לא יוסבו
א   (30.08.10)
108. מדינת חלם....לא מאמין לכם
אמיר   (30.08.10)
109. רכבת חשמלית נוסעת בכיוון הרוח מצפון לדרום. לאן ילך העשן
חשבון פשוט ,   בלי בלבולי מוח   (30.08.10)

שמפזרים כל המומחים המשתמשים בטיעונים "משכנעים" לחזק את עמדתם. במקרה זה, אם אכן הרכבת תחסוך עשרות מיליוני שקלים בהוצאות אנרגיה, אז עמדת הרכת נכונה. העלות ליחידת אנרגיה לק"מ נסיעה היא קבועה לאותה נקודת זמן. כנ"ל כמות הזיהום הנפלט לאטמוספרה.

אם הרכבת תחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה, המשמעות היא שהיא מבזבזת פחות דלק לצריכת אותה אנרגיה, דהיינו, החשמל המיוצר בתחנת כוח, מופק בצורה יעילה יותר מאשר זה של מנוע הקטר, ומכאן, פחות זיהום ופחות הוצאות על דלק.

 

על ההיערכות של חברת החשמל, זו כבר החלטה ברמה הלאומית, שהיתה צריכה להתקבל עוד לפני הניצולת המקסימלית שנרשמה בגל החום האחרון, בלי קשר לרכבת ולגידול הטבעי בצריכת אנרגיה..

110. מה אכפת לכם! די!
אף אחד לא גר ליד תחנ ,   תה כוח   (30.08.10)
כאשר כל התחנות יעברו לגז אז נדבר!
111. לפחות לגבי הרעש זה לא משנה.
(30.08.10)
רוב הרעש מנסיעת רכבת מהירה בא מן הגלגלים ולא מן המנוע של הקטר.
112. ולהכפיל את קו כפר סבא תל אביב זה בלתי אפשרי
עומר   (30.08.10)
113. זבל של תשתיות לרכבת מהירה וחשמלית !!!!
רפאל ,   שדרות   (30.08.10)
חייבים לבנות תשתיות מחדש ! מנהריה ועד אילת ! ולא לחשוב איך מחברים רמללה ועזה על חשבון משלמי מסים !!!
114. זה פשוט שיגעון.
איציק ,   מרכז   (30.08.10)

הרעש היחיד שנשמע ברכבת חשמלית זה רעם ההתנקשות במשאית שנתקעה על המסילה..זה מזכיר לי בדיחה.ברוסיה בימי סטאלין הכל היה לפי תכנית חומש.

בתוכנית חומש הראשון  אופניים לכל פועל.בתכנית חומש השני אופנוע לכל פועל.

בתכנית חומש השלישי מכונית לכל פועל.בתכנית חומש הרביעי מסוק לכל פועל..

סטאלין שואל את שר הכלכלה בשביל מה מסוק לכל פועל? וזה עונה לו,תראה אם במוסקבה שומעים שיש בשר בלנינגרד אז יש לו מסוק איך להגיע לשם.

אז נשמע קודם לוח זמנים לחיסול כל מפגשי מסילה אם דרכים שחוצות.

115. לא מאמינים לכם
ריינבאו   (30.08.10)
כבר מזמן הפסקנו להתייחס ברצינות להודעות היוצאות ממשרד התחבורה ו/או מחברות הקשורות למשרד. עייפנו מהקומוניקטים של דובר השר כץ. המון דיבורים אפס מעשים.
116. הקו האדום קודם !!
zvi   (30.08.10)
117. השאלה הגדולה - יהיה מקום ברכבת?
חייל ,   צפון   (30.08.10)

כחייל אני נוסע ברכבות לא מעט, רוב הפעמים, בעיקר בימי ראשון הרכבות פשוט עמוסות שזה בל יתואר. אין מקום לעמוד.

זוהי בעייה גדולה יותר....

118. לא נכון. כבר היום חצי מהטורבינות של חח"י עובדות על גז טבעי.
רני ,   חיפה   (30.08.10)
119. ארץ אוכלת יושביה. מה קורה עם רכבת לאילת?
אורן ,   תל אביב   (30.08.10)
באמת שהמדינה הזו כל כך מושחתת שנהיה לי כאב ראש כל פעם שאני קורא כתבות כאלו. לפי דעתי אם לא הזכירו את אילת צריך לסגור היום את המדינה.
120. אפשר כיום לעשות רכבות חסכוניות מאוד
יובל ,   חיפה   (30.08.10)
שלפחות תהיה רכבת ירוקה. כשם שמכונית חשמלית יכולה לטעון מצברים בבלימות ובירידה כך רכבת יכולה לפעול כגנרטור כאשר היא בולמת ולהחזיר חשמל לרשת החשמל. כמובן שכאשר מדובר ברכבת שעולה לכרמיאל יש בכך חיסכון אדיר.
גם ברכבות שיש בישראל כיום מנועי הדיזל מפעילים גנרטור שמזין מנועים חשמליים המניעים את הרכבת. אך בבלימות, הרכבות לא יכולות לאגור כמות כזאת של חשמל. כאשר הרכבות מחוברות לרשת החשמל הן יכולות להזין את הרשת בחשמל שהן מיצרות בבלימה בדיוק כשם שאני יכול להזין את הרשת אם אתקין בביתי טורבינת רוח או לוחות סולריים.
משום מה באירופה ברכבות הרגילות אין הדבר כך. נסעתי ברכבת שעלתה לאלפים וירדה את כל הדרך בחריקות בלמים איומות.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה