חדשות  דעות
ישיבות במקום נובל. ישראל בחרה להתאבד
רון אהרוני
פורסם: 06.10.11, 11:27
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 1696 תגובות ב-824 דיונים
601. **62 היהודים הגדולים בהסטוריה, במיוחד בשביל הדר'**
(06.10.11)
http://www.youtube.com/watch?v=Ooz-aLpLo5E

לראות ולהתרגש!
602. טעות במילותך
אריאל ,   בית עובד   (06.10.11)

היהודים החופשיים (המונח הנכון לא חילונים) שעזבו את ביליסטוק ודומיה בתחילת המאה ה -20 , התפקרו לשיטתך, לא שאלו רבנים האם מותר לעלות לארץ ישראל, כי ידעו שהתשובה היא לא.

אלו הם בוני המדינה הזאת ויוצקי תוכנה כמו הקמת הטכניון בחיפה ואונברסיטה בירושלים - לא בתי מדרש.

מדינת ישראל כיום, נהפכת מטעמים אנוכיים של "בטלנים" למדינת הלכה שבה המיעוט הדתי מתפרנס מהרוב החופשי, המדינה היהודית הדמוקרטית תעלם ביום בו האיזון שלה יפגע בגלל רוב  לומדי הלכה שלא יעשו דבר נוסף.

603. רון אהרוני הוא אחד המרצים היותר טובים שיש בטכניון
טכניון   (06.10.11)
בלי קשר למאמר.

למרות שהוא צודק ב100%.
604. זהו מצב חירום - קריאת גיוס להצלת המדינה
ישראל חופשית   (06.10.11)
חברים, אנו עומדים בפני קרב על עתידה של המדינה. אף אחד לא ילחם בשבילנו. עוד כמה שנים תהיה כאן מדינת הלכה אם לא נעצור את זה כאן ועכשיו. עזרתכם דרושה באופן דחוף. כנסו לדף של ישראל חופשית בפייסבוק והצטרפו לפעילות. אל תדחו זאת למחר - אנחנו עומדים לאבד את המדינה שלנו.
605. מר פרופסור: בדוק היטב מי מאכלס סדרות ריאליטי
(06.10.11)
וגם מי מזין ומוזן מכוכב עילג ושאר מרעין בישין.
606. ביבי הופך אותנו להודו.
עמוסי   (06.10.11)
607. פרופסור אבל די אידיוט
motimorg ,   פתח תקווה   (06.10.11)

דעתו של פרופ' רון אהרוני מבוססת על ההנחה שלימודי היהדות הם סתם "ספר חוקים עתיק" שאינו מועיל למדע ולכן מי שלומד זאת אינו רוכש יכולת מדעית כמוט מי שלמד פיזיקה ומתמתיקה בתיכון.

אלא שפרופ' אהרוני מבטא בורות איומה לצד חוצפה, למרות בורות זו, לדבר בהתנשאות. מכיוון ו YNET לא הואילו לתת לי במה לשטוח באופן נרחב את דעתי אני נאלץ לקצר ולהביא על קצה המזלג כמה ראיות לכך שרון אהרוני טועה. דהיינו, הגמרא עוסקת במדע באופן מעמיק ביותר.

דוגמא אחת ממדע האסטרונומיה. חישוביו של הלל הנשיא למועד מולד הירח בכל חודש הינם מדוייקים עד כדי שבריר שניה על אף שכבר חלפו להן למעלה מ 2000 שנה. למותר לציין שהבחור מעולם לא עשה בגרות במתמתיקה.    

דוגמא אחרת נמצאת בגמרא בעניין של אופן חלוקת הירושה של אדם שהיה נשוי לכמה נשים. מתברר כי חלוקת הרכוש בין הנשים הינה על פי תורת המשחקים וזאת על אף שמי שקבע את החלוקה נולד מאות שנים לפני שתחום המדע הזה בכלל נולד.

ובאמת, אפשר להמשיך ולהראות שכל מי שלומד גמרא מכיר מספיק מדוייק לצרכים יומיומיים (להבדיל מצרכי מחקר אקדמי בלתי מועיל) את היחס בין הרדיוס להיקף המעגל, פורמולות לחישובי שטח ונפח בגופים שונים ועוד.

מ.ש.ל.

608. מי שמאמין בי הוא אידיוט
אלוהים   (06.10.11)
609. הפרס הנובל.. לא יעזור לך ביום הדין. קח אתו בפרופוציות.
חיים ,   ירושלים   (06.10.11)

אכן מגיע לך הפרס על התגלית המדעית החשובה בהחלט. אך שלא יעלה לך הנוזל לראש.חכמת התורה היא החכמה האמיתית והנצחית. לכן היא גם מעל לכל.

ורק היא תעמוד ליהודי ביום הדין. עד 120. נראה אותך מביא חידוש בתורה... בחור ישיבה בן 15 שם אותך בכיס הקטן.. 

610. מילים מילים
מאיר ,   חיפה   (06.10.11)
כבר שנים יש איזה סלע... זה מ״כל מלה בסלע״ שמתמלא עד זרא במילים. כביטוי אולטימטיבי להסכמה משמש זה לכיסוי תחת רבתי ברמה לאומית. מילים ללא מעשים הינה תופעה חולה והרסנית. העובדה שאחוזי ההצבעה בבחירות כל כך נמוכים מעידה יותר מכל על אדישות- זו שהולכת יד ביד עם הסלע הנ״ל. באמת אכפת? צאו והצביעו בבחירות- יותר טוב: הציעו את עצמכם למשרות ציבוריות. 
611. דמגוג מתמטי
אלןן ,   רמת גן   (06.10.11)
כמה מוזר לראות פרופסור במתמטיקה לוקה בחשבון.

בא נאמר שאתה צודק (ואתה לא כי הסכום פר תלמיד שישראל מוציאה על תלמיד ישיבה קטן מהסכום אותו היא מוציאה פר תלמיד באוניברסיטה )
נאמר שמחר ישראל תחליט שכל תקציב החינוך החרדי יושקע במערכת הממלכתית, הרי אותם 100,000 יקבלו את אותו סכום רק בנושא אחר. הרי אפילו עוכר כמוך לא חושב שצריך לתת את כל התקציב רק לחילונים ולא לתת כלום לדתיים- 100000 תלמידים עולים כסף ולא משנה מה ילמדו לא?
בקיצור לקשור את חוסר התקצוב בחרדים זו דמגוגיה זולה. הכסף פר תלמיד ישאר אותו דבר בין אם כולם יקבלו רק חינוך חילוני או כמו היום.

לדעתי החלום שלך הוא שהחילונים יקבלו את כל תקציב החינוך והחרדים יתאדו באויר.



נשלח מהסלולארי שלי
612. הפרופסור הזה טועה, מטעה - וקיצוני (רק לכיוון השני)
סטודנט בטכניון דווקא ,   כל קצוניות שגויה היא   (06.10.11)

אולי בתחומו הוא טוב, אך בהבנה בתחומים אחרים הוא מקבל ציון - נכשל!

כתיבתו היא מגמתית ואינה מאוזנת בעליל. עושה רושם שאם זה היה תלוי בו כל הפעילויות החינוכיות בבתי הספר היו מבוטלות, ובמקומן היינו מקבלים ישיבות, לא של לימוד תורה, אלא של לימוד מדעים. וזה לא מאוזן!

הנכון הוא כמות מאוזנת מכל התחומים. יש לחזק ולשמר את האופי היהודי של מדינת ישראל, וזה לא סותר מתן דגש על לימודי מדעים, כמו גם על לימוד מקצועות שאינם ריאליים כמו תנ"ך, ספרות, הסטוריה, הבעה וכד'. כך יוצרים חברה של אנשים בריאים בתודעתם ובתפיסתם, אנשים שלמים ואיכותיים, ולא רק ע"י לימוד מדעים! הפרופסור הנכבד מדבר רק על מדעים מדעים מדעים, ואנטי דת, אך הוא מתעלם מן העובדה המצערת שרוב האוכלוסיה בישראל עילגת, מדברים עם שגיאות וכותבים עם שגיאות, כולל רוב בוגרי הטכניון! וזה אפילו לא מפריע להם, כי החינוך שהם קיבלו ותפיסת עולמם עד כדי כך שגויים הם, עד שהם אפילו לא מבינים עד כמה זה חמור! ולפרופסור המלומד זה מפריע?! עושה רושם שהכל מבחינתו זה מדעים מדעים מדעים, כולל מאות ואלפי אוכלי חינם שעוסקים בזה (המהווים נטל כלכלי על המשק, לא פחות מהחרדים), להוציא קומץ קטנטן שבאמת שווה את ההשקעה בו.

613. קודם כל ynet כהרגלכם בקודש
יניב ,   רחובות   (06.10.11)
אתם עסוקים בלהשפריץ שנאה ורעל ככל יכולתכם. ברכותיי, אתם מצליחים לא רע עד עכשיו.
לך פרופ' נכבד אני אומר שיכולתך האינטלקטואלית כנראה לא ממש תואמת את יכולתך האקדמית. המאמר שלך קצת שטחי ולחלוטין אינו מדויק.
אני יכול להסכים עם כמה מהדברים שכתבת בזכות קידום החינוך במדינה אבל בכל הנוגע ליהדות אתה פשוט מלא שנאה ופחד.
עם ישראל שרד אלפי שנות גלות ללא מדענים וללא מדע בזכות מה? בזכות התרבות שלו, האמונה שלו, הפיקחות שלו ואולי גם בזכות איזשהו אל-הים שקיים או לא... אז בבקשה קצת צניעות ויושר בעסקך בנושא.
1- מי שגדל במערכת החינוך היהודית האמונית, גדל על ערכים ומוסר ולומד להיות אדם שלם וטוב יותר. גם אם הדבר קשה להודות בו קטגורית הוא נכון מה לעשות.
2- מקום הלימודים האקדמים בקרב הכיפות הסרוגות בסולם החשיבות הוא מאוד גבוה ולידיעתך, הרבה מאוד חרדים הולכים ומצטרפים לציבור הרחב בנשיאת הנטל המשותף (בעבודה, בצבא וגם באקדמיה), זהו תהליך שהחל לא מזמן והולך וצובר תאוצה יותר ויותר.
3- למה בכלל חייבים או או? הנה לך רעיון מהפכני - גם לימודי קודש וגם לימודי חול! אדיר נכון? יש כאן מקום לכווווולם.
לסיכום בוא נאמר שדרך השנאה שאתה מביע פה בטוח לא תוביל לשום דבר טוב וכבר עכשיו גורמת בדיוק את ההיפך..

גמר חתימה טובה לכל עם ישראל.
614. בחוץ לארץ קראו להם יהודים.
מנחם ,   יהודה   (06.10.11)
בארץ קוראים להם דוסים. חרדים או סתם דתיים.
תמיד כדאי להאשים את היהודים. ביחוד כשיש זוכה . עד כדי כך השתרשה
בכם שנאה עצמית. שאפילו זכיה בפרס נובל או ניצחון במלחמה הם באשמת היהודים הדתיים.
615. ציפיתי שזה יופיע
9gager   (06.10.11)
די ציפיתי שיופיע משהו בסגנון:
"ישראל נראית כמו גן עדן מדעי. nope, chuck testa."

מי שלא הבין, כנסו לפה ואולי תבינו (אתר חינמי ולא מסחרי אל דאגה)
9gag.com
616. רון אהרוני מכדור הארץ,רד אלינו חזרה
מכבי   (06.10.11)
איזה פרופ' מפוזר, בילבל מין בשאינו מינו מן ההתחלה עד הסוף
617. המאמר מבחינה תוכניתית ותחבירית כתוב לא טוב
רוני   (06.10.11)
הטענות שהוא מעלה נכונות במידה מסוימת כשהם עומדים בפני עצמם. אבל הטענה לבעיה והצגת פתרונה לא נכונה סיבתית. פרט לשנאת הדת והשמצתה אין הסבר לבעיות שאותו הציג פרופ. רון.  למה לא להציג את הניוון והרדידות של התקשורת והטלויזיה הכללית בתרבות שבה הוא חי. למיטב ידיעתי המשאבים שהושקעו בימי חינוכו של פרופ. רון היו קטנים בהרבה מאוד ממה שמשקיעים היום ההורים ומוסדות הלימוד בתלמידים.  פשוט פרופ. הוא תוצר של תקופה בה עוד הייתה  מסורת יהודית של סגידה לאינטקטואליות שהייתה בנו מאז היותנו.  אכן לא צריך להשקיע את מירב הכספים בישיבות מסיבות אחרות.  ורצוי להשקיע לא רק במדעים אלא גם בשיעורי חיבור.   
618. על המוח היהודי אתה מדבר?
מח   (06.10.11)
תובנה??? איזו תובנה? כזאת שמגרשת פליטים בחזרה אל המוות? או כזאת שסוגדת לכסף? אולי אתה מדבר על היהדות שסוגדת לתמונות של כל מיני "קדושים" מתים? או אולי התובנה שמכתיב הרב ושוטף איתה את המוח של ההולכים אחריו, משהו כמו 'אל תחטט באף בשבת פן יפתחו מתחתיך שערי הגיהנום'? אולי אתה מתכוון לתובנה ולמוח שלא חושב בעצמו??? או אולי לחלאות האדם שזורקים אבנים על נשים שלובשות מכנסיים (כן כן אני כבר קיבלתי אבן לאוטו, ואתה?!)
וזה בסדר אם תכנה אותי 'שונאת ישראל', כי באמת, אני ממש לא אוהבת את ה'ישראל' הזאת שאנחנו חיים בה.
איפה האור ואיפה הגויים
619. דוגמא מצוינת לפגיעת הרגש בשכל
(06.10.11)

המאמר פותח מצוין בזיהוי בעיות במערכת החינוך, שכר המורים, מעמד המורים, תכניות לימודים וכו' ואז  משתלט השד הרגשי, השנאה הפתלוגית לדת, ומעוות את המאמר.

הפרופסור הנכבד מדגים לנו בצורה מצוינת את כפיפות השכל לרגש. השנאה מתלטת על ההגיון ומעוותת את המשך המאמר.

לא נותר אלא לאחל לאיש החכם והמשובח הזה שיודע בודאי מצוין מתימטיקה (אך אולי מבין פחות בדברים אחרים) ,  שדעתו שובשה ע"י פרץ רגשותיו שיזכה לתשובה שלמה במהרה.

גמר חתימה טובה.

620. נתניהו רוצה כושים מוסלמים זולים,פראזיטים דתיים וטייקונים
בני   (06.10.11)
621. בושה ל- ynet
יעקב   (06.10.11)
מדוע אתם מפרסמים ערב יום כיפור מאמר "אנטי דתי" הכולל עובדות ללא כל ביסוס, מפי אדם המתהדר בתואר "פרופסור"?
622. אין שום דבר רע בללמוד על יום המשפחה ויום רבין וכו' !
אחד   (06.10.11)

אי אפשר רק לדעת מתמטיקה, צריך גם  לדעת מאין באת וצריך גם לדעת להיות בן אדם ולכבד משפחה.

 

הכמה ימים האלה בשנה לא מפריעים לאיש.

623. אתה טועה, ישראל בחרה באלימות. דת היא תירוץ עלוב של קבוצה
יאיר ,   ירושלים   (06.10.11)
אחרי שבוחרים באלימות, אפשר לבחור בדת, במדע, בסוציאליזם, בלאומיות, זה לא משנה, התוצאה תהיה אותה תוצאה.
624. הציבור החופשי מבין שאסור לשבת בשתיקה
מרימים את נס המרד   (06.10.11)
הצטרפו לישראל חופשית (חפשו את הקבוצה בפייסבוק). נגמר העניין של לשבת בבית ולראות איך המדינה הופכת לאיראן. אנחנו נרעיד את המדינה עד שהיא תהפוך להיות מדינה חופשית באמת, כפי שכתוב במגילת העצמאות. יהדות זה לא להיות פנאטי. כולנו יהודים לא פחות טובים מהחרדים. אם לא נצא ונילחם על זכויותינו בקרוב נחיה באיראן.
625. מרגיז אותך שאנחנו מצליחים? למדע ולמצליחים בו לא ניתן מונופול
נביאי זעם בשקל   (06.10.11)

 

צנזור, מה עילת הצנזורה? לא אוהבים שמקלקלים לכם הסתה טובה, אה?

__________________________________________________

 

כל אחד עושה את חלקו.

 

למדע ולמצליחים בו לא ניתן מונופול דעה. אל תמהרו להפוך כל הצלחה לקרדום דעותיכם הפוליטיות. טעות שגם זמרים ידועים לוקים בה.

 

בסך הכול מדינת ישראל היא מופת של תקומה והצלחה בכל מישור ומישור. ובמיוחד לאור אוכלוסייתה הקטנה, גילה הצעיר, והתקורה הבטחונית.

 

אז תמחא כפיים בנימוס מהפינה שלך,

ותפסיק לרקוד על הפרס שאפילו לא אתה קיבלת.

 

626. איך אומרים הילדים איזה טמבל על דמוקרטיה כבר שמעת?
ברוך   (06.10.11)
627. עוד ממורמר מהטכניון .... קשקשן בגרוש !
רון   (06.10.11)
628. חשיבות מדעי הרוח
ד"ר לאה פלד ,   השרון   (06.10.11)
כל הכבוד למדעי היסוד בתחום הכימיה, הפיזיקה ועוד. כיום אין תלמידים באוניברסיטאות הלומדים וחוקרים בתחום מדעי-הרוח. מי יעביר לדורות הבאים את התרבות היהודית, הלא דתית? אחת הסיבות היא ההשקעה בתחום מדעי החיים. עוני תרבותי הוא בושה וחרפה לא פחות מעוני שמציין הכותב.
629. מחאה נכונה על חוסר בחינוך מדעי
חיים ישראל   (06.10.11)
מסתיימת בהסתה נגד ציבור חרדי .
630. המתנחלים, הרבנים והטרור היהודי הם האיום הקיומי מס 1 לישראל
רון   (06.10.11)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה