שתף קטע נבחר

"שווה ציטוט" - קול ובמה לצעירים אוטיסטים

קמפיין ציטטות ראשון מסוגו נותן קול ובמה לצעירים עם אוטיזם. היוזמה לרגל יום ההתרמה השנתי לאלו"ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם שיתקיים היום (ג')

כמה פעמים יוצא לנו להקשיב באמת לאנשים עם אוטיזם? לשמוע מה הם חושבים עלינו, על עצמם, ועל העולם מנקודת המבט שלהם? אלו"ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם - יוצאת בקמפיין ראשון מסוגו, שנותן לצעירים על הרצף האוטיסטי את הבמה ואת הקול, דרך ציטטות מקוריות שלהם. התוצאה – מרגשת ועוצמתית.

 

בין הוגי הדעות והציטוטים: עידן כגן, אייל שחל, לי גיא-רון, וסער בוכבינדר, כל אחד מהם במקום אחר על הקשת האוטיסטית, מציג את מחשבותיו מנקודת מבטו. לביצוע הקמפיין, המהווה חלק ממסע ההסברה של אלו"ט לרגל יום ההתרמה הארצי, שיתקיים היום ה-23 בינואר, התגייס משרד הפרסום – GOOOD בהובלת אורי אוברוצקי.

הנה כמה מהציטוטים:

 

 

    ()

 

עידן כגן (29), כותב ומצלם, מתאר את החוויה שלו כמי שאינו זוכה ליחס שווה בחברה:

"יָדְעוּ כֻּלָּם,

מוֹחַ בִּי עצָמְתִָי,

ידְבְַּרוּ בְּגוֹבַהּ הָעֵינַיִים" 

 

    ()

 

איל שחל, (16), תלמיד לתואר ראשון בתולדות האמנות במשפט מרגש:

 

"אוֹטִיסְטִים הֵם יָפִים

אֲבָל בְּצוּרָה אֲחֶַרתֶ.

עַל כַּנְפֵי רוּחַ עָפִים,

רוּחַ שֶׁאֵינָהּ מֻכֶּרֶת.

שָׁרִים הֵם בַּנְּשָׁמָה,

מוֹשִׁיטִים לְךָ יָדַיִם

מֵהחַרֲכַּיִם בּדַּמְָמָה

מֵהָאֲנָשִׁים שֶׁבַּעֵינַיִם.״

 

   ()

 

אלו"ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם – היא עמותת הורים המובילה את הטיפול באדם עם אוטיזם לאורך כל מעגלי חייו. אלו"ט פועלת לקידום זכויותיהם של כלל הילדים, הנוער והמבוגרים בישראל על הספקטרום האוטיסטי, ולשיפור המענים הניתנים להם ולבני משפחתם.

 

1 מכל 100 תינוקות בישראל נולד עם אוטיזם, ויש כבר אינדיקציות לשכיחות גבוהה עוד יותר. טיפול אינטנסיבי בגיל הרך יכול לשפר משמעותית את תפקודם של אותם ילדים בעתיד. הגידול הרב מביא לביקוש כל סוגי המסגרות: מעון יום, תעסוקה, בית לחיים, קייטנה, מועדונית ועוד. התרומות מסייעות לאלו"ט להמשיך לפתח שירותים ולהנגיש אותם למשפחה ולילד.  

 

בעשור האחרון גדל פי 3 מספר הילדים והבוגרים על רצף האוטיזם. באלו״ט מעריכים שעם העמקת המודעות לנושא בכל מגזרי האוכלוסייה, והקדמת גיל האבחון, בחמש השנים הקרובות קצב הגידול המהיר ימשך.

 

  • יום ההתרמה שייערך היום (שלישי, ה-23.1) נערך השנה בסימן המאבק של אלו"ט לגיבוש תוכנית ממשלתית ויעדים עבור תלמידי החינוך המיוחד, ואוטיזם בפרט. לתרומות התקשרו: 1-800-855558 או לחצו כאן  . 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים