שתף קטע נבחר

נוטעים למען האחדות

המילים "כי האדם עץ השדה", מתוך ספר דברים, מסמלות יותר מכל את הזיקה שבין האדם לאדמה, ובכל שנה אנחנו מציינים את חשיבות הקשר הזה בט"ו בשבט. הנטיעות שנערכו השבוע בכפר עזה, בטקס של קק"ל בהשתתפות שר הביטחון, סימלו לא רק את אהבת עץ השדה, אלא גם את החיבור של הקהילה לסביבתה

בשיתוף קרן קימת לישראל

 

 

 

"כך הולכים השותלים

רון בלב ואת ביד

מן העיר ומן הכפר

מן העמק, מן ההר

בט"ו בשבט

בט"ו בשבט

 

למה באתם, השותלים?

נכה בקרקע ובצור

וגומות סביב נחפור

בהרים ובמישור

בט"ו בשבט

בט"ו בשבט

 

מה יהא פה, השותלים?

שתיל יבוא בכל גומה

יער עד יפרוש צילו

על ארצנו ערומה

בט"ו בשבט

בט"ו בשבט" 

 

(כך הולכים השותלים, מילים: יצחק שנהר, לחן: ידידה אדמון)

 

מי לא מכיר את מילות השיר שמתנגנות מאליהן בכל פעם שאנחנו מציינים את ט"ו בשבט? אך מעבר למקצב ולמוזיקה העליזה, יש בשיר אמירה בעלת משמעות על הקשר שבין האדם לאדמה.

 

העצים, מאז ומתמיד, מסמלים את הקשר הזה -  האדם הוא זה שנוטע אותם, משקה, מדשן ודואג להם, ומצדם, הם מעניקים לו מפריים, מצילם, נותנים תחושה של בית או מהווים ריאה ירוק באמצע עיר סואנת, הם מעניקים לנו חמצן ומנקים את האוויר - יחסי סימביוזה שהם הרבה מעבר לצמח ש"נמצא" שם.

 

"לעצים חשיבות מיוחדת המבטאת יותר מכל את התמיכה וחיזוק הקשר של הקהילה למקום", אמר יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר, בטקס נטיעות של קק"ל לכבוד ט"ו בשבט, שהתקיים אתמול (ד') בכפר עזה בהשתתפות שר הביטחון, אביגדור ליברמן. "העצים מהווים מעין 'כיפת ברזל' ירוקה שמגנה על התושבים ומדגישה את הקשר העמוק לארץ ולאדמה." עוד הוסיף עטר: "אנחנו מחזקים את יישובי הפריפריה, ואנו רואים חשיבות מיוחדת בפעילות בעוטף עזה, אשר תושביה עומדים בפני אתגרים משמעותיים לאורך השנים, מול איום הטילים מהרצועה."

 

נטיעות בכפר עזה (צילום: יהודה פרץ ) (צילום: יהודה פרץ )
נטיעות בכפר עזה(צילום: יהודה פרץ )
 

"ישובי 'עוטף עזה' נמצאים בעיצומה של תנופת פיתוח וקליטת מאות משפחות חדשות. תפקידנו לתמוך בהם ולחזק את תחושת הביטחון, גם הביטחון הכלכלי", אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס, וברוח המועד והנטיעות הוסיף כי לאחרונה אושר מנגנון פיצוי ב'מסלול ירוק' לחקלאים שמעבדים את השדות עד למילימטר האחרון לפני הגדר, ולעתים קרובות נאלצים להפסיק את העבודה בגלל מתיחות ביטחונית. "אני מקווה שהמסלול הירוק, שגיבשנו יחד עם אנשי מס רכוש, יאפשר לחקלאים לקבל פיצוי מהיר ואפקטיבי ואני מקווה שהחקלאים יוכלו להמשיך לעבד את הקרקע עד לגדר, מבלי להזדקק למס רכוש."

 

בשיתוף קרן קימת לישראל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יהודה פרץ
נוטעים יחד
צילום: יהודה פרץ
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים