תלמידים למען תלמידים שמחלימים מסרטן
תלמידי כיתות ט'-י' מוזמנים להשתתף ב"אתגר החברתי" - תחרות רב שלבית לבניית קמפיין להעלאת המודעות ל"יום שאחרי" של ילדים שחלו בסרטן. הקמפיין הזוכה יתוקצב ב-20,000 שקלים לשם מימושו
אתגר חברתי חדש עבור תלמידי כיתות ט'-י', שנועד לסייע לתלמידים שמחלימים ממחלת הסרטן רץ לאחרונה ברשת. מדובר ביוזמה משותפת של משרד החינוך וקרן טראמפ שמטרתה לעודד את בני הנוער בישראל להירתם למשימה חברתית חשובה, ובתוך כך לעודד אותם להשתמש באופן רגיש ויצירתי במיומנויות המאה ה-21 ומיומנויות מתמטיות.
בסקר נרחב שנערך בקרב בני הנוער בישראל, בו נשאלו: "מהו הנושא החברתי הקרוב ביותר ללבכם?", השיבו התלמידים: "לעזור לחברים שמחלימים ממחלת הסרטן".
תשובה זו הובילה להקמת מיזם חברתי חדש, בו עשרות אלפי בני נוער בכיתות ט'-י' מוזמנים להשתתף בתחרות ייחודית לבניית קמפיין ציבורי להעלאת המודעות ל"יום שאחרי" של ילדים שחלו במחלת הסרטן.
האתגר מזמין את בני הנוער לתכנן מהלך ציבורי שיעודד התנדבות ועזרה, ולהפיק סרטונים, פוסטרים, מודעות ואירועים. בתוך כך המתמודדים יחשפו למשימות אורייניות מתוקשבות, חידות מתמטיות, ויפגינו יכולות של תכנון, יצירתיות, יוזמה, הצבת יעדים, מדידת התקדמות ועמידה בתקציב ובלוחות זמנים.
פעילות חברתית ראשונה במעלה
במהלך תקופת הטיפולים במחלת הסרטן, החולים מקבלים טיפול צמוד מרופאים, אחיות, משפחה, חברים ועמותות. לאחר ההחלמה, לעיתים קרובות, בניסיונם לחזור לשגרה היומיומית, הם מתמודדים עם קשיים חברתיים, לימודיים, ירידה בדימוי העצמי, ירידה ביכולות ובמקרים רבים חשים בודדים.
ניב אדרי (17) שחלה בלוקמיה השתתף בסרטון הקמפיין מספר :"לאט לאט אתה מתחיל להתחבר, להתעניין, לאהוב, ולחיות מחדש. וזה ממש כיף לצאת עם מתנדבים החוצה לפעילויות או טיולים מאורגנים. כיום אני מתנדב בשניידר נמצא שם 3 פעמים בשבוע ומקבל את כל אותם הנערים בגילי שנכנסים לעולם הזה ולא יודעים איך להתקדם לכן אני בא לתמוך ולחזק".
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מסביר: "משרד החינוך הציב בראש סדר העדיפויות את החינוך לערכים, לצד חינוך להישגים ולמצוינות. מיזם האתגר החברתי מאגד את שני הערכים המרכזיים הללו. התלמידים מבצעים פעילות חברתית ראשונה במעלה, למען ילדים חולי סרטן שנמצאים ביום שאחרי, ובתוך כך מתמודדים עם אתגרים מתמטיים וחשיבתיים. אני מזמין את כל תלמידי ט'-י' להשתתף במיזם המיוחד הזה'".
אלי הורביץ, מנכ״ל קרן טראמפ, מסכם: ״כולנו כבר מבינים שבמאה ה-21 אתגרי העולם הופכים מורכבים מאי פעם. כדי לפרוץ דרך, הדור הבא יזדקק לידע רב ומיומנות גבוהה, במיוחד במתמטיקה. האתגר החברתי שמוביל משרד החינוך הוא ניסיון שיהיה מאוד מעניין לעקוב אחריו, משום שהוא משלב ביצירתיות יוצאת דופן, וגם ברגישות, את הידע והמיומנות במתמטיקה, לצד התכונות והערכים החברתיים, שיהיו דרושים לבני הנוער בהמשך חייהם".
בני הנוער שיזכו במקום הראשון יקבלו סכום של 20 אלף שקלים כדי לממש את הקמפיין. הזוכים במקומות השני והשלישי יזכו גם הם במענק כספי המיועד להוצאת הקמפיין שתכננו לפועל.
- להשתתפות באתגר החברתי לחצו כאן.