שתף קטע נבחר

הקשר המפתיע בין התנדבות להצלחה בעסקים

התנדבות עושה טוב לא רק למי שנמצא בצד המקבל, אלא גם עבור אלו מהצד הנותן - התחושה שעזרנו למישהו היא בעלת ערך שלא יסולא בפז ותורמת להרגשה טובה, עד כדי התמכרות אליה. לא מפתיע, אם כן, שבשנים האחרונות עסקים רבים מצטרפים גם הם לנתינה

כחלק מה-DNA של רוח הפעילות העסקית החדשה, עסקים רבים בישראל החליטו לחרות על דגלם פעילות התנדבותית ועזרה לקהילה. רבנים, יועצי תדמית ומאמנים עסקיים: כולם ממליצים לצד הפעילות העסקית גם פעילות התנדבותית למען הקהילה, כאמצעי מרכזי לחיזוק הקשר עם הלקוחות.

 

היכנסו למפת המעשים הטובים ומלאו אותה בלבבות!

 

כלומר להתנדב זה טוב לעסקים, אבל זאת לא הסיבה המרכזית שבעלי עסקים רבים נרתמים לפעילות התנדבותית, כנראה שלתת זו תחושה מאד טובה ומי שמתנסה בה פעם אחת - מתמכר.

 

 

במסעדת 24 רופי, המסעדה ההודית הצמחונית הוותיקה מדרום ת"א, החליטו לא לזרוק את שאריות המזון בסוף המשמרת ובאמצעות המתנדבים שונים של עמותת "לשובע" הם מעבירים בחצות מכלי פלסטיק מלאים באוכל צמחוני המתובל בתבליני המזרח הרחוק - לנזקקים.

 

מחפשים לעשות מעשה טוב? היכנסו לרשימה המלאה

 

נטע ארצי שהקימה עם חבר את מסעדת '24 רופי' לפני 14 שנה, מספרת שכבר בימים הראשונים לפתיחת העסק - הם החליטו להצטרף למעגל ההתנדבות למען הקהילה, ומסבירה: "אנחנו מבשלים בסירים גדולים ולפעמים נשאר אוכל וכמה שהמסעדה שלנו מבורכת אנחנו תמיד מבשלים קצת יותר כדי שתהיה לנו הזדמנות גם לתת.

 

אנחנו שמחים לחלוק מהשפע שלנו עם מי שאין לו. המתנדבים של 'לשובע' באים בחצות, לאחר סגירת המסעדה, ואוספים אוכל בקופסאות גדולות לחלוקה לנזקקים ולבתי תמחוי. אני ממליצה לעוד מסעדות להתנדב ולתרום, יש משהו מאד חזק וגדול בלחלוק אוכל ובהזנה. כשאנחנו מזינים זה לא רק את הבטן אלא גם את הלב. זה משהו שלא יסולא בפז. הכול עובד על מתנדבים נשמח אם יהיו עוד עמותות שיבואו לקחת אוכל."

 

בית התמחוי של עמותת לשובע באזור התחנה המרכזית הישנה בת"א מזין בכל יום אלפי חסרי בית נזקקים ודיירי רחוב. עבור חלק מהסועדים מדובר בארוחה היחידה באותו היום.

 

מנהלת בית התמחוי של עמותת לשובע, רווית רייכמן, מספרת כי הם לא מחלקים רק תרומות של מזון לנזקקים אלא גם יוצרים מרחב מוגן ואנושי לתקשורת בינאישית.

 

"כל האוכל שמגיע לכאן הוא מתרומות והוא טרי, כך אנחנו חוסכים בעלויות עצומות. אנחנו מוציאים בכל יום כ-2,300 מנות. בנוסף, אנחנו מאכילים עוד 1,000 ילדים. אנחנו לא שופטים את האנשים שבאים לכאן: לא צבע, לא גזע, לא דת ולא מין: הומלסים, דיירי רחוב, הזונות והנרקומנים הם אנשים עריריים שחיים לבד.

 

"ארוחה פה עולה שקל, מי שיכול לתת – נותן. באות לכאן גם משפחות עם ילדים ואף אחד לא שופט אותם. כאן על השולחן שלנו יש תקשורת. הסועדים החיים בבדידות ברחוב יכולים לדבר אחד עם השני."

 

רייכמן מנצלת את הביקור שלנו במפעל ההזנה העצום שהיא מנהלת, כדי לבקש עזרה נוספת, תרומות נוספות ומתנדבים נוספים. "אנחנו צריכים עוד ירקות טריים, פירות, עוגות, קינוחים, שתייה. ותודה רבה לכל התורמים, אתם מביאים אושר לכל האנשים שאוכלים כאן."

 

תרומות של בעלי עסקים לא קיימות רק בענף המזנון. חנות הנעליים החדשה לתינוקות ולילדים 'פאפא מייק' בגבעתיים מצאה דרך מקורית להתחבר לקהילה ולתרום.

 

"כשפתחנו את חנות הנעליים, רצינו לראות איך אנחנו תורמים את חלקנו לקהילה", מספר ניר קרן. "פרסמנו הודעה בפייסבוק שאנחנו תורמים נעליים משומשות ותוך יומיים הגיע לכאן מבול של נעליים: חדשות, ישנות, משומשות - וזה התחיל לרוץ."

 

קרן מראה לנו בגאווה שקים גדולים המלאים בנעליי ילדים משומשות במצב טוב, חלקן אפילו חדשות, שיעברו בקרוב למחסני החלוקה לנזקקים של עמותת "פתחון לב".

 

"זה עושה טוב, זה ממלא. אתה חוזר עם חיוך הביתה ומספר לילדים שלך", הוא מסכם, זה מחמם את הלב."

 

בבית הקפה השכונתי והמאפייה "מיכאלה" בירושלים תורמים בכל ערב את המאפים הטריים שנשארו על המדף ולא נמכרו עד סוף היום.

 

"מרגע הפתיחה של העסק - אנחנו תורמים. ילדים שמאושפזים בבית חולים ולא מרגישים טוב - מקבלים משהו מתוק. לפעמים עוגיית שוקולד או קרואסון, שהילדים מקבלים בבית החולים, יכולים להאיר להם את היום,"  מספר ברוך קרלין.

 

קרליין פונה לבעלי עסקים נוספים להצטרף לפעילות התנדבותית: "לי אישית כואב הלב לזרוק אוכל אז אני ממליץ לכל בעל מאפייה לתרום את המאפים בסוף היום. זאת תחושה מאד טובה, זה החיבור עם הקהילה. הדבר הכי חשוב בחיים זה לשמח בני אדם."

 

2 מיליון ישראלים ייצאו לעשות טוב מדן ועד אילת

ב-13 במארס, יתקיים בישראל יום המעשים טובים - יום שיא לעשיית טוב, של עמותת רוח טובה אחד, ובו אחד מכל 4 ישראלים ישתתף ביום מעשים טובים. במקביל יתקיים יום מעשים טובים גם ב-100 מדינות ברחבי העולם בהשתתפות מיליוני בני אדם.

 

הרעיון המרכזי העומד מאחורי יום המעשים הטובים, הוא שכל אדם יכול לעשות מעשה טוב למען הזולת, מעשה טוב גדול או קטן, שיכול לסייע לאחר ומהווה דוגמא לאופן שבו העולם שלנו יכול להיראות כל יום בשנה. יום זה מעלה למודעות את הפשטות שבעשיית הטוב, ובכך מעלה את כמות האנשים המבקשים להתנדב כל השנה.

 

כמעט כל הרשויות המקומיות וכל היישובים הערביים ייקחו חלק בפרויקט שמפעילה עמותת רוח טובה, במסגרתו ישתתפו מאות בתי ספר, גנים תנועות נוער, אלפי חיילים, אלפי סטודנטים, שוטרים ו- 700 חברות עסקיות

 

בין הפעילויות בהן ישתתפו המתנדבים: סיוע לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, אריזות מזון לקראת חג הפסח הקרב, שיפוץ וצביעה של מוסדות רווחה, מועדוניות ופנימיות, ניקוי חופים ויערות, ימי כיף לאוכלוסיות מיוחדות, טיפוח גינות קהילתיות, ביקור מאושפזים בבתי חולים ועוד. 

 

במסגרת היום ניתן יהיה להשתתף באירועים שונים ברחבי הארץ: מרוץ מעשים טובים בלוד, הפנינג משלב אוכלוסיות בפארק הנגיש באשדוד, תהלוכה חגיגית בנתניה, הפנינג עפיפונים בירושלים, שוק עירוני במגדל העמק ועוד המון אירועים נפלאים ומגוונים המציעים שלל הזדמנויות לעשות טוב.

 

כמו כן, ברחבי הארץ יהיו עשרות עמדות של "מעשים טובים על הדרך" שם יתאפשר לכל אדם שרוצה לעשות משהו קטן וטוב "על הדרך" לעשות זאת בקלות: למשל כתיבת כרטיסי ברכה, השתתפות בגלגל "המעשים הטובים", קבלת כרטיס גירוד עם "משימה טובה" להעביר הלאה או שיתוף רעיון בקיר חזון לעולם טוב יותר.

 

השנה גם יתקיים אירוע ארצי ראשון מסוגו בישראל: שירה המונית משותפת של מיזם "קולולם", בחמישה מוקדים בארץ; דימונה, אשקלון, ראשון לציון, ירושלים, קריית מוצקין. אלפי אנשים יחברו יחד, לשיר את אותו השיר, באותה השעה, LIVE במטרה שהשירה ההמונית תיצור קירוב לבבות והגדלת הטוב.

 

רוצים להתנדב ולעשות טוב? ב-13 במרץ יתקיים יום המעשים הטובים, המהווה יום שיא לעשיית טוב כל השנה. מיליוני בני אדם צפויים להשתתף ביום גלובלי זה, שיתקיים בלמעלה מ-100 מדינות. רוצים להשתתף? היכנסו לעמוד האירועים של "יום מעשים טובים" ומצאו את האירוע המתאים לכם! יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב כל השנה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים