שתף קטע נבחר

טולי ממריאה: ריאיון עם מי שתהיה מפקדת הטייסת הראשונה בצה"ל

חששות? "יש לי כמו לכל אחד בטייסת". ליפול בשבי? "גם גברים עוברים שם דברים קשים". רס"ן טולי עשתה היסטוריה, ומפקדיה טוענים: "היא האדם הנכון במקום הנכון - ובעקבותיה יהיו עוד מפקדות טייסות". הראיון המלא עם טולי וצוותה - ביום שישי ב"ידיעות אחרונות", בגיליון הכפול והחגיגי של "7 ימים"

בקיץ הקרוב תעשה רס"ן טולי היסטוריה כשתקבל דרגת סא"ל ותהפוך למפקדת הטייסת הראשונה בצה"ל.

 

 

טיס לא היה החלום של רב-סרן טולי (35). זה קרה, אפשר לומר, כמעט במקרה. אבל כשהגיעה לקורס טיס, היא כבר לא ויתרה. בינואר השנה היא נקלעה לתוך סערה ציבורית גדולה כשמפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט למנות אותה לתפקיד מפקדת טייסת תעופה - הראשונה בתולדות צה"ל. כמה רבנים ביקרו בחריפות את ההחלטה. אבל חבריה לחיל טוענים שאת המינוי הזה היא הרוויחה ביושר. בלי קיצורי דרך ובלי הנחות.

 

"300 תיכוניסטיות כתבו שאני מעניקה להן השראה" (צילום: גבריאל בהרליה)
"300 תיכוניסטיות כתבו שאני מעניקה להן השראה"(צילום: גבריאל בהרליה)

 

"אני רק אגיד שהייתי שמחה אם לא הייתי מגיעה לכותרות בהקשר הזה", אומרת רס"ן טולי, "אבל אני גם פמיניסטית ואני יודעת שיש הרבה מאוד תפקידים שבנות יכולות למלא, ובהצלחה רבה. רק צריך לתת לזה לקרות. בשורה התחתונה מה שנגע לליבי ושימח אותי זה ש-300 תיכוניסטיות כתבו שאני מעניקה להן השראה. זה היה שווה הכל".

 

"מפקדת טייסת תעופה היא למעשה סגנית של מפקד הבסיס", אומר אלוף-משנה א' (45), מפקד בסיס חיל האוויר בשדה דב. "היא אחראית למערך האימונים בבסיס, להפעלת כוחות הכיבוי, לתפקוד מגדל הפיקוח, למערך ההגנה של הבסיס ולהבטחת המידע".

 

בכתבה שתתפרסם ביום שישי הקרוב ב"ידיעות אחרונות" חושפים טולי וחבריה את המשימות שמוטלות על טייסת המודיעין 135 - בשגרה ובזמן לחימה. "טולי צריכה לדאוג שהבסיס כולו ערוך ללחימה ויודע להתנהל מנטלית במצב של מתקפה, כשטילים עפים מכל עבר. אם את שואלת אותי, ואני מכיר היטב את טולי, היא האדם הנכון במקום הנכון", מספר אל"מ א'.

 

כשטולי נשאלת האם היא חוששת כשהיא באוויר, היא עונה: "אני חוששת ואני מוטרדת כמו כל אחד, וזה טבעי. אבל זה לא דבר שימנע ממני או מהאחרים בטייסת לבצע את המשימות שמוטלות עלינו".

 

יש לך שתי ילדות קטנות בבית.

"יש כאן טייס שיש לו שישה ילדים בבית, ויש טייסים שיש להם שלושה וארבעה ילדים. אז מה ההבדל?"

 

ומה אם תיפלי בשבי?

"גם גברים נופלים בשבי. את יודעת שלנשים מתייחסים יותר רע בשבי? אני יודעת שיש מקרים שזה הפוך. אז אומרים לי, ומה עם אונס בשבי? אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל אנחנו יודעים שגם גברים עוברים דברים קשים מאוד בשבי, וגם בהקשר הזה אני לא יוצאת דופן".

 

אל"מ א' מבטיח: "זה נכון שטולי הולכת להיות מפקדת טייסת ראשונה, אבל היא לא תהיה האחרונה, יש כבר בצנרת סגניות של מפקדי טייסות שמועמדות לקידום".

 

הראיון המלא עם טולי וצוותה – ביום שישי ב"ידיעות אחרונות", בגיליון הכפול והחגיגי של "7 ימים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבריאל בהרליה
רב-סרן טולי
צילום: גבריאל בהרליה
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים