שתף קטע נבחר

"עכשיו זה הזמן" - לדבר עם ניצולי השואה

הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר בשיתוף ג'וינט ישראל-אשל ובהפעלת עמותת מטב, מזמינים מתנדבים לקחת חלק במיזם ארצי רחב היקף המסייע להתמודדות עם תופעת הבדידות בקרב ניצולי שואה. מחקר שנעשה על ידי מכון ברוקדייל הראה כי 40% מהניצולים מדווחים על תחושת בדידות

הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר בשיתוף ג'וינט ישראל-אשל ובהפעלת עמותת מטב מקיימים מיזם ארצי רחב היקף להתמודדות עם תופעת הבדידות בקרב ניצולי שואה. מחקר שנעשה על ידי מכון ברוקדייל הראה כי 40% מהניצולים מדווחים על תחושת בדידות.

 

הקשיבו לראיון של ניצולת השואה שושנה רוטברג, ניצולת שואה בת 94 וחנה שטסברג , מתנדבת מהפרויקט שנפגשת איתה פעם בשבוע. מתוך התוכנית "יש מקום לכולם" ברדיו "מהות החיים":

 

 

לאור ההבנה שאחת המצוקות הגדולות ביותר של ניצולי השואה היא תחושת הבדידות, הקימה המדינה מערך להפגת בדידותם של ניצולי שואה באמצעות מתנדבים. הפרוייקט שפועל בפריסה ארצית, נותן מענה ותמיכה חברתית לכ־5,000 ניצולי שואה.

 

ניצול שואה ומתנדב במסגרת תוכנית
ניצולת השואה שושנה רוטברג, ניצולת שואה בת 94 וחנה שטסברג , מתנדבת מהפרויקט שנפגשת איתה פעם בשבוע

 

המתנדבים התחייבו להתנדבות שאורכה המינימלי יהיה שנה לפחות. מסגרת ההתנדבות כוללת מפגש שבועי אחד לפחות, למשך שעתיים עם ניצול/ת שואה. לפני כן, עוברים המתנדבים הכשרה ייעודית, שמהותה מתן כלים ואמצעים חברתיים שיסייעו למתנדבים במהלך הפרויקט.

 

  • מעוניינים להתנדב? התקשרו למוקד המתנדבים: 077-8994140

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים