שתף קטע נבחר

יותר מ-80 נשיאים של קהילות יהודיות בעולם חתמו על הצהרת מחויבות לישראל

ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי, חתמו בפעם הראשונה 83 נשיאי קהילות יהודיות במדינות שונות על הצהרה חגיגית בדבר מחויבותה של התפוצה היהודית למדינת ישראל לכבוד חגיגות ה-70. "חובתנו וגאוותנו להושיט את אותה האהבה והתמיכה ללא תנאים לאזרחי ומדינת ישראל כפי שהם מעניקים ליהודים ברחבי העולם"

בשיתוף הקונגרס היהודי העולמי

 

הקונגרס היהודי העולמי שבראשו נשיא הקונגרס, רונאלד לאודר, יזם הצהרה חגיגית בדבר מחויבות ותמיכת כלל הקהילות היהודיות בתפוצות כלפי מדינת ישראל. על ההצהרה אשר נוסחה לכבוד חגיגות 70 שנות עצמאות, חתמו באופן יוצא דופן נשיאי קהילות מ-83 מדינות שונות ברחבי העולם והועד המנהל של הקונגרס, "מתוך גאווה להישגיה המופלאים ומעניקי ההשראה בשבעת העשורים האחרונים ומתוך מחויבות לרווחתה, ביטחונה וזכויותיה של מדינת ישראל".

 

מדובר בהצהרה היסטורית וראשונה מסוגה אשר עוצבה בהתאם לעיצוב המקורי של מגילת העצמאות והביעה את "תמיכתם האיתנה והלא מעורערת בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי וכאבן ראשה בתודעה ובהיסטוריה של היהדות".

 

הקונגרס היהודי העולמי הוא ארגון בין לאומי המייצג קהילות יהודיות ב-100 מדינות בעולם אל מול ממשלות, פרלמנט וארגונים בינלאומיים.

הקונגרס היהודי העולמי (צילום: דוברות בית הנשיא)
מימין לשמאל: דיאנה סלצ׳ניק (גואטמלה), דבורה לישנטין (צרפת), נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר, יואל לוי (הונג קונג). (צילום: דוברות בית הנשיא)

בין החותמים, נשיאי הקהילות היהודיות מ- אוסטרליה, ארגנטינה, צרפת, קנדה, זמביה, קזחסטן, ארובה, קניה רוסיה, ארה"ב, בריטניה, איטליה, הונגריה, קולומביה, פרו, דרום אפריקה, מקסיקו, לטביה, רומניה, קובה, יוון, מונטנגרו ומדינות נוספות רבות.

 

רוברט זינגר, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי העניק לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את ההצהרה לכבוד חגיגות ה-70 ומסר את דבריו של נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונאלד לאודר: "מסמך זה מהווה הצהרה להבטחתנו להמשיך להגן ולקדם את מדינת היהודים היחידה בעולם, לעמוד לצידה ולהבטיח את עתידה".

 

לאודר הוסיף כי "זו היא חובתנו וגאוותנו להושיט את אותה האהבה והתמיכה ללא תנאים לאזרחי ומדינת ישראל כפי שהם מעניקים ליהודים ברחבי העולם".

 

הקונגרס היהודי העולמי (צילום: יח
(צילום: יח"צ הקונגרס היהודי העולמי)

 

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס ואמר: "בשורש היחסים בינינו, העם היהודי, צריכה לעמוד תביעה הדדית אחת פשוטה: ערבות הדדית. מחויבות לביטחון, לחירות ולרווחה של בני עמנו.... שמחתי לקבל את ההצהרה המרגשת הזו שמהווה הוכחה פשוטה לאותה ערבות הדדית שאסור שנאבד לעולם".

 

יחד עם מנכ"ל הקונגרס, רוברט זינגר, הגיעו למשכן נשיא המדינה שלושה נציגים מצרפת, הונג קונג וגואטמלה, מנבחרת המנהיגות הצעירה של העם היהודי, פרויקט הדגל של הקונגרס היהודי העולמי המונה כ-200 צעירים מרחבי העולם, העוסקים בתפקידי מפתח במדינותיהם ומייצגים בהתנדבות את מדינת ישראל והעם היהודי במדינות שונות. מדובר בדור העתיד של ההנהגה היהודית בעולם, אשר מטרתם להגן על האינטרסים של מדינת ישראל והעם היהודי ברחבי העולם בעזרת פעילות דיפלומטית, פעילות פוליטית, פגישות עם שרי חוץ, שגרירים, ייצוג באו"ם ובכנסים ברחבי העולם.

 

בשיתוף הקונגרס היהודי העולמי

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים