שתף קטע נבחר

מתנדבים עוזרים להומלסים להתחמם באנגליה

אנשים טובים משאירים בגדים חמים בחוץ בימי החורף בבריסטול שבאנגליה הקרה. מתנדבים קושרים כובעים וצעיפים לעמודי תאורה, ומצרפים פתק קטן המזמין כל אדם שזקוק לבגד חם לקחת מה שהוא חפץ. היכנסו וקבלו השראה

מתנדבים מסתוריים משאירים צעיפים וכובעים חמים מפוזרים בכל רחבי העיר הקרה בבריסטול, אנגליה. ציוד החורף הזה מפוזר בעיקר במרכז העיר, וכל אחד יכול לקחת מה שהוא חפץ ולהתחמם בעונה הקרה.

 

בחורף שעבר, טמפרטורות מקפיאות ירדו כל כך נמוך, עד שמשרד ראש הממשלה הבריטי הכריז על "סכנת חיים", ובתי ספר אף נסגרו.הכובעים והצעיפים, המהווים כנראה חלק מפרויקט לשמור על בריסטול חמה, נקשרו לעמודים תאורה ומעקות בכל רחבי העיר, כך שאנשים יוכלו לקחת אותם בקלות ובאופן חופשי.

 

לכל פריט נקשר פתק קטן המזמין את העוברים והשבים לקחת ולאמץ אותם לעצמם. על הפתקים נכתב: " לא הלכתי לאיבוד. קח אותי אם קר לך או אם פשוט בא לך שאהיה שלך. #KeepBristolwarm".

 

צעיף אליו מחובר פתק המזמין הומלסים לקחת ולהתחמם (צילום: Bristol Young Labour)
(צילום: Bristol Young Labour)

 

אנשים רבים שנתקלו במחזה התמלאו בפליאה, ושיגרו ציוץ עם התיוג #KeepBristolwarm. חלק מהמתנדבים שהיו מעורבים בפרויקט היו אלה שסרגו את הצעיפים בעצמם.

 

אלי קליף, תושבת בריסטול בת 20 למדה לסרוג כדי שתוכל לעזור לקהילת חסרי הבית בעיר שלה. בראיון לעיתון בריסטול פוסט, אמרה אלי "רק לפני כמה חודשים הבנתי את עוצמת ההשפעה שיש לצעיף אחד בחייו של מחסר-בית. אם אתם יודעים לסרוג, זה יפתיע אתכם עד כמה זול להכין צעיף, ואם אתם יכולים לתת מזמנכם אפילו שעה בכל ערב, יהיה לכם צעיף מוכן תוך זמן קצר ביותר".

 

ערים נוספים בבריטניה אימצו את הפעילות הנפלאה הזאת גם כן, והאמרה "לא הלכתי לאיבוד" תפסה תאוצה גם בערים שונות בארה"ב ובקנדה. טוב-לב הוא מדבק, ויש תקווה שבחורף הקרוב יותר ערים ברחבי העולם יאמצו את הקמפיין המדהים הזה. אולי גם כאן בישראל?

 

וודאי גם תאהבו:

10 דרכים לעשיית טוב בחורף

המעיל הזה המיועד לחסר-בית הופך לשק שינה

8 טיפים איך לארגן איסוף וחלוקת בגדים לנזקקים

 

 

  • בשיתוף עם GOODNET - פורטל המעודד עשיית טוב באמצעות סיפורים מעוררי השראה מרחבי העולם.
  • רוצים גם לעשות טוב ולהתנדב? פנו לעמותת "רוח טובה" , המרכזת באתר אחד את כל הזדמנויות ההתנדבות בישראל.
  • לקריאת הכתבה באנגלית לחצו כאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים