שתף קטע נבחר

סאונד של נתינה

המוזיקאית טליה ג. סולאן, הקימה מיזם ישראלי הפועל לקידום אמנים ומסייע להם לפרוש כנפיים ולתת חזרה גם לקהילה המקומית. עשרות אמנים מגוונים כבר העניקו לקהלים מיוחדים בכל הארץ ויצאו מורווחים. כך זה נראה ונשמע

איפה לדעתכם מסתובבים אמני המוזיקה הכי נכונים ומרעננים של התקופה? אם הייתם מתבקשים לענות על השאלה וודאי הייתם אומרים שהם מדלגים בין מועדוני ההופעות החמים, מתארחים באירועי התרבות המעניינים ופוקדים בעצמם את אירועי המוזיקה החשובים של הרגע.

 

אבל מבחינת ארגון "מיוזיק פורט ישראל", שהוקם במטרה לעודד הופעות חיות של מוזיקאים ישראלים מחוץ לישראל, חיזוק הקשר בין הקהילה למוזיקאים הוא אחד מערכי הבסיס של הארגון, ולכן הם דואגים לסייע למוזיקאים להתנדב בקרב קהילות נזקקות. התוצאה - אמנים שמתארחים בפסטיבלים בינלאומיים, פותחים אירועים כמו TEDx ומתארחים בתכניות טלוויזיה מגיעים לשמח קשישים במועדון יום שכונתי או להרים את האווירה בגן ילדי פליטים.

 

מוזיקאים מתנדבים מנגנים בפני קשישים וילדים ()
כל הצילומים באדיבות ארגון "מיוזיק פורט ישראל"

 

לדברי טליה ג. סולאן, זמרת, מוזיקאית ישראלית ומי שעומדת מאחורי המיזם, החיבורים בין האמנים לקהילה הם טבעיים וחשובים לשני הצדדים, כמו למשל במקרה של הדר מעוז - מוזיקאית ומולטי אינסטרומנטליסטית, שמקור ההשראה המרכזי למוזיקה שהיא יוצרת מגיע מהסבתות שלה.

 

"הדר ביקשה להתנדב בעיקר עם קשישים והיא הגיעה למרכז לקשיש בשכונת התקווה, דרך עמותת רוח טובה. התוצאה הייתה מפגש משמח ומקפיץ בעבור הקשישים שסדר יומם הוא  שגרתי למדי. "הדהים אותי שהיא הגיעה עם הגלימה המסורתית שלה בדיוק כפי שלבשה לפני קהל של אלפים בפסטיבל מוזיקת העולם בשנגחאי", מספרת ג. סולאן.

 

צפו בסרטון ההתנדבות של הדר מעוז במרכז יום לקשיש בשכונת התקווה: 

 

גם זהר פרסקו, ששמו הולך לפניו כמאסטר עולמי לתופי יד בארץ ובעולם, מצא זמן לתת בחזרה לקהילה ומגיע בקביעות למרכז לקשיש בית עמיעז, כדי לנגן לקהל במקום. החיבור נוצר באמצעות עמותת רוח טובה והקשר פורח. "אפילו אם אדם אחד מרשה לי להיכנס לו ללב זה דבר מדהים", מספר פרסקו על החיבור. "זו הזדמנות לפגוש ולרגש קהל שלא אפגוש בהופעות שלי".

 

צפו בסרטון ההתנדבות של זוהר פרסקו במועדון קשישים בית עמיעז בקריית שלום: 

 

במקרה של נועה וקס, נגנית כלי הקשה ומומחית לתיפוף על הגוף, החיבור היה עם קהל מיוחד במינו: ילדי פליטים ועובדים זרים. נועה החליטה להפעיל את הילדים בגן הילדים גפני בסדנת קצב ותיפוף על הגוף והתוצאה הייתה מרגשת ונוגעת ללב.

 

כשהיא מספרת בהתרגשות על הנתינה והניצוץ בעיני הילדים שנהנים ממשהו מיוחד, היא לא מפחדת לדבר גם על הדבר החשוב שהמוזיקאים מקבלים בחזרה. "יש משהו מאוד בודד בלהיות מוזיקאי והחיבור הזה לקהילה נותן המון", היא מסכמת.

 

צפו בסרטון ההתנדבות של נועה וקס בגן ילדי פליטים ועובדים זרים:

 

ערן זמיר, נגן עוד וגיטרה, מלחין, יוצר. בוגר האקדמיה למוזיקה, מתנדב מזה זמן רב בביה״ס היהודי-ערבי שלבים ביפו. זהו ביה״ס לתלמידים שנפלטו מכל מסגרת בית ספרית אחרת - הילדים בעלי לקויות למידה קשות והפעילות משפיעה עליהם לטובה המון.

 

צפו בסרטון של ערן זמיר בבית ספר שבילים לילדים ערבים ויהודים עם לקויות למידה:

 

כשיוני דרור, נגן כלי נשיפה מערביים ומזרחיים, הגיע לגן הילדים גפני עם כלי הנשיפה המסקרנים שלו נוצרה חוויה קסומה. הוא סיפר שהילדים לא הצליחו להוריד את העיניים והידיים מהכלים. "מבחינתי חידשתי להם והצעתי להם הסתכלות אחרת על משהו, אז עשיתי את שלי", הוא מספר.

 

צפו בסרטון ההתנדבות של יוני דרור בגן גפני:

 

 

 

"העשייה של האמנים מגיעה מאהבה ומרצון לחלוק ולתת", מסכמת ג. סולאן. "גם למוזיקאים עצמם חשוב המפגש עם קהל שאינם מורגלים לו. יש משהו מאתגר להגיע לקהל שלא הוזמנת אליו והוא לא מצפה לך".

 

מעוניינים לתרום מעצמכם למען הקהילה? לשיר, לנגן או להעביר אחה"צ של שיחה עם קשיש או נער שזקוק לכך? צרו קשר עוד היום עם עמותת "רוח טובה", לפרטים לחצו כאן .

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים