שתף קטע נבחר
 

אזרחות למופת

סיורים ברחובות תל-אביב ובמאהלי מחאה, מפגשים עם פוליטיקאים ואפילו משחק "חפש את המטמון" בשיתוף ההורים - אלה הן רק חלק משיטות ההוראה של ורדה קרין

בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים

 

כשביקשה ורדה קרין, מורה להיסטוריה ולאזרחות בתיכון הכפר הירוק, ללמד את תלמידיה על המחאה החברתית, היא הקימה מאהל על הדשא בכפר וקיימה קבוצות דיון, וכשלמדו על רוטשילד ועל הגנרל אלנבי, היא הוציאה את התלמידים לסיור ברחובות תל-אביב הקרויים על שמם של שני האישים.

 

קרין, מחנכת ומגישה לבגרות, מציינת בימים אלה ‭ 40‬ שנות ותק כמורה, אך נראה שהמושג שחיקה אינו מצוי בלקסיקון האישי שלה. היא יוזמת, מחדשת ופעילה הרבה מעבר לשעות העבודה שלה, וכחלק מתפיסתה החינוכית – הנחלת הלמידה באמצעות מעורבות אזרחית אישית וחברתית – שיעורי האזרחות וההיסטוריה שלה מתקיימים בעיקר מחוץ לכותלי הכיתה.

 

"אני רואה חשיבות רבה בשילוב אזרחות פעילה, חידוד ביקורתיות אישית, ומפגש תרבויות, להמחשת המציאות מעבר לתיאוריה בכיתה" הסבירה קרין. "אנחנו לומדים באמצעות סיורים שמשיקים לתכנים לימודיים". בחלק מהלמידה החוץ-כיתתית משלבת קרין גם את הורי התלמידים, למשל במשחק "מחפשים את המטמון", שהתקיים ברחובות תלאביב. במהלך המשחק, שעבר בין השאר ברחובות רוטשילד ואלנבי, למדו על האישים וברחוב ביאליק למדו על המשורר והקריאו משיריו.

לפגוש את אלנבי ברחוב. קרין ותלמידיה  (צילום: צביקה טישלר)
לפגוש את אלנבי ברחוב. קרין ותלמידיה (צילום: צביקה טישלר)
 

בתקופת המחאה החברתית ברוטשילד לקחה קרין את תלמידיה למאהל ובשנים שלאחר מכן הקימה מאהל בבית הספר להמחשת מושגים כמו זכויות חברתיות, זכות המחאה ועוד. "כשלמדנו על המושג פריפריה", סיפרה קרין, "אמרתי שאם רוצים ללמוד מהי פריפריה, עלינו להיות שם. יצרנו קשר עם בית ספר בקריית-מלאכי ונסענו לשם, נפגשנו עם התלמידים והמורים, נשאלו נשאלות והתקיים דיון בשאלה האם יש שיוויוניות".

 

קרין דואגת גם להעשיר את תלמידיה באמצעות מפגשים עם דמויות מפתח בתחומים שונים, ביניהם חתן פרס נובל אהרון צ'חנובר, הג'ודוקא אריק זאבי, תעשיינים, וברוח התקופה גם עם פוליטיקאים נציגי המפלגות השונות.

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים