שתף קטע נבחר

"כשאחי חלה החלטתי לעזור לחולי פרקינסון"

"בגיל 57 קיבל אחי את הבשורה 'אתה חולה בפרקינסון' - באמצע החיים, ללא שום התראה. הבנתי שזה הרגע בו אני צריך להושיט יד לחולים במחלה". ציון אזרד, מתנדב בעמותת פרקינסון בישראל, משתף לרגל יום המודעות למחלה

שמי ציון אזרד ואני בן 65,  נשוי לכרמלה, אב ללירן וניצן וסבא לחמישה נכדים. נולדתי וגדלתי בטבריה, אך ב-27 שנים האחרונות אנו מתגוררים בחיפה.לפני כשנתיים, פרשתי לאחר 42 שנים מעבודתי בהנהלה הראשית של בנק לאומי.

 

לפני כחמש שנים, חלה אחי הצעיר במחלת הפרקינסון. בגיל 57 קיבל את הבשורה "אתה חולה בפרקינסון" - באמצע החיים, ללא שום התראה.

 

בכל אותה תקופה התמודד בגבורה ועל אף המחלה, הישרה אווירה אופטימית ועודד באמונה רבה את המשפחה וסביבתו הקרובה.

 

התחושות הקשות שחוויתי והכאב שכאבתי בעקבות הבשורה, העבירו אותי מיידית ל"עולם אחר" - בזכות אחי התנדבתי ל"עמותת פרקינסון בישראל" ונחשפתי לאתגרים הרבים העומדים בפני החולים ובני משפחותיהם ולצורך להושיט יד ולהיות שם עבורם.

 

לפני כשנה וחצי שבתי לעיר מולדתי טבריה - בה הקמתי את הסניף ה-16 של עמותת פרקינסון. במסגרת התנדבותי אני מנהל את סניף העמותה בטבריה ומשמש גם כמנהל גיוס המשאבים של העמותה בארץ.

 

בסניף רשומים כ-60 חברים מהפריפריה הצפונית הרחוקה, מקרית שמונה ועד יישובי עמק בית שאן, עמק הירדן, רמת הגולן ועד הגליל התחתון. מתוכם כ-20 חברים משתתפים באופן קבוע במפגשים השבועיים.

 

את המפגשים אנו מקיימים בעזרת מתנדבים יקרים והם כוללים: הרצאות, סדנאות, ופעילויות פרה - רפואיות מגוונות לשיפור איכות חיי החולים ובני משפחותיהם, כגון: פיזיותרפיה, פלדנקרייז, טאי צ'י, ריקוד ועוד.

 

במשך למעלה משנה ראיתי כמה אחי היה מאושר לצאת מהבית, להשתתף במפגשים השבועיים של העמותה ולפגוש חברים, אלה היו רגעי חסד שעודדו אותי להמשיך במלאכה.

 

חברי עמותת פרקינסון ישראל בפיעילות בסניף בטבריה (צילום: עמותת פרקינסון בישראל)
חברי עמותת פרקינסון ישראל בפעילות בסניף בטבריה(צילום: עמותת פרקינסון בישראל)

 

לדאבון ליבנו אחי נפטר מהמחלה לפני מספר חודשים והותיר חלל עמוק בקרב המשפחה והחברים.

 

מותו של אחי חיזק בי את הצורך להמשיך ביתר שאת בהתנדבותי בעמותה ובכך להמשיך ולקיים את צוואתו ומורשתו.

 

לניהול גיוס המשאבים של העמותה נרתמתי בעקבות בקשת הנהלת העמותה, על אף היסטוריה רבת שנים בעיסוק בכספים, נחשפתי לעולם פילנתרופי חדש – גיוס כספים - לסיוע בשיפור איכות חייהם של אנשים רבים באוכלוסייה.

 

מצאתי עולם מרתק, קשה, רצוף מהמורות ואכזבות אך מאתגר, מעצים ונוטע תקוות יומיות לעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי, יחד עם האמונה בערכי העמותה יעדיה ומטרותיה והרצון לעזור לאלפי חולים ביחד עם אנשים רבים וטובים המסייעים לי.

 

תמיכה נפשית ופיזית

עמותת פרקינסון בישראל מסייעת לחולי פרקינסון, כ-30,000 בארץ, ביחד עם משפחותיהם, בהתמודדות עם המחלה הכרונית חשוכת המרפא. העמותה מספקת תמיכה נפשית ופיזית, מפגשי התמודדות, הרצאות, פעילות יצירתית וגופנית, סמינרים, טיולים, סיוע נפשי ומידע על טיפול וזכויות.

 

לצערנו, רק 1,500 מתמודדים במחלה הם חברי עמותה, כמות זעומה לעומת מספר המתמודדים בארץ.  את העמותה מתפעלים 90 מתנדבים, מרביתם חולי פרקינסון ובני משפחה.

 

היעדים העיקריים שלי בפעילותי בעמותה הם סיוע לצמיחתה של העמותה על ידי צירוף חולים שאינם חברי עמותה ואינם מוכנים להיחשף, גיוס תרומות לעמותה למימון פעילויות ופרויקטים חשובים לשיפור איכות חיי המתמודדים, והגדלת מספר המאובחנים המשתתפים בקביעות במפגשים בסניף טבריה של העמותה. העלאת המודעות וסיוע בפועל לחולים בפריפריה הרחוקה והמקופחת.

 

 

אני קורא לכל החולים הגרים בצפון לבוא ולהצטרף לקבוצה המגובשת בעמותה, על אף הקשיים בחשיפה לציבור הרחב. אני קורא לבני משפחות החולים לעשות מאמץ ולסייע בהבאת קרוביהם החולים והוצאתם יום אחד בשבוע מהבית.

 

אני מודה לכל המתנדבים ולאנשים טובים המסייעים לנו במלאכת קודש זו ומודה לאל על הזכות שניתנה לי לתת למען האחר.

 

  • להצטרפות לעמותת פרקינסון בישראל לחצו כאן . לתרומות והצטרפות - ל"עיגול לטובה" לחצו כאן .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים